Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-11-20, 14:57 [D2 95 4.2PB/LPG
] STAG 300 - błąd napięcia
|
|
|
Witam
Wczoraj rano po odpaleniu auta i po uzyskaniu temperatury instalacja LPG nie przerzuciła na zasilanie gazem, kontrolka centralki ilości gazu pokazuje zła ilość gazu w butli i co chwilę próbuje się przerzucić na gaz ale słychać tylko jakby przekaźnik i dioda szybko miga wraz z diodami ilości gazu. Podłaczyłem laptopa i ku mojemu ździwieniu instalacja normalnie przerzuca na gaz, jak wyciagnę wtyczkę od interfejsu problem wraca. Błędy na sterowniku to błąd napięcia. Weszłem w zakładkę mapy w programie ale ich tam nie ma a żeby zebrać nowe to sterownik nie daje rady bo nie pokazuje właściwych wartości w zakładce mapy (np. po dodaniu gazu skok tego punktu ruchomego na mapie to ok 2 cm...). Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, resetowałem sterownik gazu, patrzyłem po kablach i nic.....Co radzicie??? Podejrzewam brak masy do instalacji ale nie wiem gdzie jest wpięta, ktoś się orientuje gdzie gazownicy w A8 wpinają? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-11-20, 15:49
|
|
|
Poprowadź swoją niezależną masę i wtedy zobacz . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-20, 21:18
|
|
|
Jaki masz sterownik?
Sprawdz jakie pokazuje napięcie ?
Lampki od ilości gazu niemają wpływu na przezucanie z Pb na Lpg od tego jest czujnik temperatury reduktora. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
jacek1-74
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 34 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-21, 16:41
|
|
|
Kolego, zacznij od czujnika ciśnienia PS-01 to on odpowiada za przełączanie pb/lpg. Jeżeli masz stag 300, to pewnie reduktor gold. Te z kolei bardzo szybko się brudzą w środku i nie utrzymują ciśnienia na ustalonym poziomie. Wymontuj rozbierz (nie bój się, nic nie poucieka) wyczyść i będzie hulał jak nowy.Temat rozbiórki tego reduktora był już chyba poruszany na forum. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-21, 18:34
|
|
|
Map sensor nie ma znaczenia podczas pierwszego przełaczenia na Lpg. Do tego służy czujnik umieszczony w reduktorze.
Gdyby map siadł to wywaliło by błąd ciśnienia a nie napięcia.
Sprawdz jakie pokazuje napięcie komp od Lpg a nie jakie masz w aucie.
Błąd ten wyskakuje kiedy napięcie spadnie poniżej 9V
Sprawdz mase oraz główny plus w wiązce Lpg |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-11-21, 19:01
|
|
|
Dzięki za sugestie pioter i hipcio bo inni to już pół auta mi każą rozbierać :mrgreen: , przyczyną takiego zachowania były zaśniedziałe złaczki masy przykręcone do takiej płytki przy karoserii w przedziale silnika patrząc od przodu to lewa górna strona za przepływomierzem. Tak na pierwszy rzut oka to wyglądało OK ale jak rozkręciłem złączki były pokryte nalotem, przeczyszczono, zakręcono i jak ręką odjął usterka zniknęła. Zniknęły też mapy gazu i benzyny ale one same się narysują podobno....bo mnożnik został jaki był. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
|