Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Stuki w przednim dyferencjale.  
Autor Wiadomość
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-21, 18:27   

Nie mam drgań. hamulce mam w dobrym stanie. po wymianie klocków i przetaczaniu tarcz zrobiłem już jakieś 2000km. dopiero zaczęły się stuki.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-05-21, 18:45   

przetaczanie dużo nie pomaga , podjedź na stacje diagnostyczną (ale gdzie mają sprzęt do sprawdzania 4x4) i tam na rolkach wyjdzie jak krzywe masz tarcze , ja u siebie płaciłem 15 zł za sprawdzenie .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-21, 19:02   

Ale nie widzi mi się by stukot tak jak by z pod nóg pasażera dochodził od hamulców
tarcze był fachowo przetoczone i nie sprawiały problemu przez pewien czas.

[ Dodano: 2011-05-21, 19:12 ]
mdamian napisał/a:
barrettm82 napisał/a:
Niepokojące było też to że flansza która wychodzi z skrzyni i do której przykręca się półoś ruszała się trochę wzdłuż własnej osi.

Kolego co do ruszania się lewej flanszy to chyba jest to normą w każdym tipie . u mnie też się rusza , miałem skrzynie wyjętą z samochodu i zawiezione do mechanika , a mechanik na to że ta lewa flansza to normalne i skrzynia jest w porządku i nic się z nią nie dzieje .


Ale mi się rusza prawa flansza. Ta od pasażera, lewa siedzi sztywno.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-05-21, 20:18   

a może to była prawa , już nie pamiętam , to było ponad rok , mechanik powiedział że to jest normalne .


Cytat:
tarcze był fachowo przetoczone i nie sprawiały problemu przez pewien czas.


ale to nie znaczy że są proste , ja toczyłem wcześniejsze tarcze i po około 1000km drgania wróciły .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-21, 20:31   

Nie w tym temat. ani podczas jazdy ani podczas hamowania nie mam żadnych drgań całego auta ani kierownicy(tarcze toczyłem bo miary nie równą fakturę rowki i takie tam)

Cała sprawa w tym co się morze tłuc w dyferencjale bo odgłos flanszy ruszanej ręką bardzo przypominał stuki słyszane ze środka podczas jazdy.

A jakie są objawy zepsutego przegubu wewnętrznego??
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-05-21, 22:07   

raczej byś nie pojechał dalej , może to któraś z osiek ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-05-22, 02:09   

kurde może przegub wewnętrzny,a może łożysko igiełkowe w które wchodzi flansza.
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-22, 11:30   

mdamian napisał/a:
raczej byś nie pojechał dalej , może to któraś z osiek ??



Co mam przez to rozumieć?? prawą przednia pułoś miałem w rękach wyjętą i nie miała żadnych niepokojących objawów (no poza tym że zabezpieczenie w zewnęcznym przegubie było walnięte i pułos chodziła w tym przegubie na wieloklinie. ale to naprawiłem a stuki wruciły po chfili.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-05-22, 11:35   

barrettm82 napisał/a:
w zewnęcznym przegubie było walnięte i pułos chodziła w tym przegubie na wieloklinie. ale to naprawiłem a stuki wruciły po chfili.


może zabezpieczenie spadło i znowu pojawił się luz na wieloklinie i stuka :?: :?:
zwal przegub i zobacz . :-/
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-05-22, 15:12   

Luz wzdłużny na wieloklinie występuje zawsze, a zabezpieczenie służy tylko po to aby półoś się nie wysunęła. Jeśli autor tematu nie wie dokładnie skąd ma te stuki to my przez internet na pewno tego nie zdiagnozujemy i za niego nie naprawimy. Tym bardziej iż twierdzi, że to właśnie ta przyczyna, a nie inna to nie pozostaje nic innego niż wymiana na nową część i będzie spokój.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-22, 15:33   

nie pozostaje nic jak tylko do mechanika jechać. i sprawdzać po kolej.

[ Dodano: 2011-05-26, 22:34 ]
Byłem u mechanika i wszystko wyszło na jaw.

Podstawa tuczenia się to przedni lewy wewnętrzny przegub.
Cy przeguby wewnętrzne w A8 są takie same jak w pasacie B5 i A6 ??

Oraz wygląda na to że łożysko igiełkowe z prawej strony jest załatwione. bo flansza razem z półosią się dosyć solidnie rusza w wszystkie strony.

Jakie tam jest łożysko?? i gdzie mogę go dostać??
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-05-28, 00:21   

barrettm82 napisał/a:

Byłem u mechanika i wszystko wyszło na jaw.

Podstawa tuczenia się to przedni lewy wewnętrzny przegub.
Cy przeguby wewnętrzne w A8 są takie same jak w pasacie B5 i A6 ??

Oraz wygląda na to że łożysko igiełkowe z prawej strony jest załatwione. bo flansza razem z półosią się dosyć solidnie rusza w wszystkie strony.

Jakie tam jest łożysko?? i gdzie mogę go dostać??

Więc miałem rację 8-) Co do przegubów to tak,są takie same jak w A6 C5 i VW Passacie B5,a łożysko igiełkowe w którym siedzi flansza ma wymiary 32x39x24 ja zamawiałem telefonicznie i przysłali mi z łodzi,jak znajdę tą stronę to wrzucę linka.

[ Dodano: 2011-05-28, 00:26 ]
Łożysko kupiłem u nich http://www.dormet.pl/kontakt.php było na drugi dzień.Zgierz ok.Łodzi.
 
 
barrettm82 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-28, 13:25   

A jak sprawa wymiany??
da się to zrobić bez otwierania dyfru?? po samym wyjęciu simeringu??

Pamiętasz może wymiary simeringu??
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-06-09, 13:51   

Wkleję do tego tematu to co napisalem koledzebarrettm82, na pw ,może komuś się przyda.


Już tak dokładnie nie pamiętam jak to wyglądało,ale wiem,że musiałem odkręcić na łączeniu te rury od kolektora wydechowego bo zasłaniały mi kawałek tego dekla i ciężko było sę dostać do śruby dekla na samej górze,katalizatory też musiałem zdjąć,żeby był luz na tych w/w rurach.
Musiałem wyjąć też poduszkę pod skrzynią,ale to moment(wystarczy odkręcić dwie śruby pod nią,skrzynie na lewarku do góry i poduszki nie ma )
Jak już odkręciłem wszystkie śruby z dekla to właśnie miałem problem żeby go wyciągnąć i wtedy właśnie lewarek pod skrzynię (trochę do góry,trochę do dołu i wyszedł) kosz możesz normalnie wyjąć,nic nie ma prawa się tam rozpaść,tak szczerze to myślałem,że w środku jest to bardziej skomplikowane,ale jest to proste jak konstrukcja cepa.

Powodzenia,pozdro.

Ps.Warto wyciągnąć przy okazji i drugą poduszkę pod skrzynią i sprawdzić,ja myślałem,że jest ok,a jak wyciągnąłem to rozpadła się na kawałki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.