Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Temperatura inna na czujniku i wskaźnik  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-02-10, 21:08   

Polecana pompa to DOLZ a termostat WAHLER, oczywiście ori nie podróbki.
_________________
 
 
patr1 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-02-10, 21:39   

A jak rozróżnię podróbkę od ori. ? No i jeden kolega poleca też SKF , która lepsza/pewniejsza. Zajrzałem na stronę intercars i deficyt jednej i drugiej . I jeszcze pytanie czy termowłącznik wentylatora to jest ten czujnik , który daje temperature na wskaznik? Chce kupić ale intercars ma tylko helli. Gdzie jescze moge znalezć te rzeczy?
 
 
patr1 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-02-18, 09:24   

Panowie pompa wymieniona z chinszczyzny na dobry zamiennik, termostat tez wymieniony , a efekt żaden. Pozostaje czujnik , który dzis chyba zamontuje i ewentualnie sprawdzenie wskaznika na desce. Auto sie nie gotuje, płynu nie ubywa i masła pod korkiem oleju ani na bagnecie nie ma. No i małe sprostowanie jednego z kolegów - wiatrak załącza termowyłącznik na chłodnicy , a nie czujnik od wskaznika. Pozdrawiam
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-02-18, 09:47   

Zegary włączają wentylator przez przekaźnik J135.
Jak wykonasz test elementów wykonawczych zegarów to jeden z testów włączy
wentylator.
Nigdzie nie napisałem, że to jest jedyny sposób na włączenie wentylatora.

1 i 2 bieg wentylatora jest odpalany z termowłacznika w chłodnicy F18 i F54.
3 bieg z zegarów.

Tak samo jak włączysz klimę wentylator też jest od razu odpalany.

Skoro napisałeś, że ECU silnika widzi w miare normalną temperaturę a zegary
dużo więcej to logiczne się wydaje, że zadziałał tutaj mechanizm odpalenia wiatraka
przez zegary a nie przez termowłącznik w chłodnicy.

Sprawdź jeszcze ten kolor czujnika temperatury na zegary.
Pisałem o tym wczesniej. A Ty się rzucasz na pompę wody i termostat.

Dla rocznika 1995 czujnik ma być czarny (prawdopodobnie masz wsadzony niebieski).
Na niebieskim zegary w tym roczniku pokazują dużo więcej niż jest realnie powodując
włączenie 3 biegu wentylatora... nieźle hałasuje pracując.

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
patr1 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2014-02-20, 19:52   

Zwracam honor , bije się w pierś ( objawia się moja ograniczona wiedza na temat A8 ). I kolejny raz przyznaje racje - czujnik mam niebieski - będzie zmieniony. Jeśli chodzi o pompę i
termostat to warto je było zmienić mimo wszystko - rachunek od poprzedniego właściciela za pompę 190zl i termostat coś koło 30 kazały wątpić w ich jakość - po wymontowaniu okazało się ,że termostat był " tuningowany " - musiał nie do końca pasować , a pompa była najprawdopodobniej chińska - żadnych oznaczeń na pompie , wirnik plastikowy - więc nie żałuje wymiany. Nie bierz do siebie kolego mojego "sprostowania". Następnym razem zanim kogoś poprawie dziesięć razy sprawdzę czy nie odwalam maniany. Pozdrawiam
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-20, 21:01   

ja za pompę płaciłem 99 pln
i nie była z plastikowym wiatrakiem
w chinach teraz robi nawet audi dla aso zabawki <niewiem>
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-02-21, 20:39   

Dodam jeszcze, iż jeżdżąc kilkoma A8 i obserwując wskazania
temp. do ECU silnika i wskazania na zegary, zaobserwowałem, że
temp. do ECU silnika zawsze jest wyższa od tego co wskazują zegary.
I to od 8-12 st. C.

W Twoim przypadku było inaczej. Znacznie inaczej.
Temat wcześniej przerabiałem z czujnikami temp. na zegary (niebieski, czarny).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Chowix 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 93
Skąd: Śląsk - Lędziny
Wysłany: 2014-02-28, 12:32   

Co do koloru czujnika - jaki przypada do mojego modelu 1994 ? Też mam problem z temperaturą na zegarach..

Nie ma to różnicy że mam a8 i licznik z s8 ? Autko tak kupiłem dlatego pytam ;)

Czujnik też wymieniłem ale nie zwracałem uwagi na kolor nasadki ale raczej miałem biały..

Na liczniku pokazuje mi max 70*C a nawet 60*C jakby ktoś doradził jak sprawdzić rzeczywistą temperaturę na 2 czujniku ?

Pozdrawiam
_________________
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-02-28, 12:37   

Zegary determinują jaki ma być założony czujnik temp.

Z jakiego roku masz zegary?

Jeżeli od 97 --> to niebieski czujnik (przeniesie wskazania z 60 - 70 na 80-90 czyli tak jak
powinno być).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Chowix 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 93
Skąd: Śląsk - Lędziny
Wysłany: 2014-02-28, 12:38   

Oj kolego nie wiem jaki to rocznik - po czym można poznać który rok :)
Mam fis i 3 rzędy kontrolek :)
_________________
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-02-28, 12:46   

VAG - odczytać temperaturę do ECU silnika
oraz co pokazują zegary.


Na podstawie tego będzie można coś poradzić bez uwzględniania rocznika zegarów.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Chowix 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 93
Skąd: Śląsk - Lędziny
Wysłany: 2014-02-28, 12:48   

A możesz podać który kanał odpowiada za temperaturę cieczy z obu czujników ?

Ale tak jak mówisz prawdopodobnie będzie potrzebny z niebieską wtyczką bo akurat mi brakuje do 90* a niebieska z tego co wyczytałem podnosi temp.
_________________
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)
 
 
Chowix 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 93
Skąd: Śląsk - Lędziny
Wysłany: 2014-02-28, 12:55   

I jeszcze macie może nr katalogowy tego czujnika niebieskiego ?
_________________
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-02-28, 12:59   

Blok pomiarowy 3.

Trzecia wartość=temp. ---> ECU silnika
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Chowix 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 93
Skąd: Śląsk - Lędziny
Wysłany: 2014-03-02, 21:52   

Temperatura w czasie jazdy 90.0*C na postoju 92*C wg tego kanału.

Czyli na pewno będzie to ten czujnik z niebieską wtyczką.
_________________
Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.