Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-02-10, 21:08
|
|
|
Polecana pompa to DOLZ a termostat WAHLER, oczywiście ori nie podróbki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
patr1
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 26 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-02-10, 21:39
|
|
|
A jak rozróżnię podróbkę od ori. ? No i jeden kolega poleca też SKF , która lepsza/pewniejsza. Zajrzałem na stronę intercars i deficyt jednej i drugiej . I jeszcze pytanie czy termowłącznik wentylatora to jest ten czujnik , który daje temperature na wskaznik? Chce kupić ale intercars ma tylko helli. Gdzie jescze moge znalezć te rzeczy? |
|
|
|
|
|
|
|
patr1
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 26 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-02-18, 09:24
|
|
|
Panowie pompa wymieniona z chinszczyzny na dobry zamiennik, termostat tez wymieniony , a efekt żaden. Pozostaje czujnik , który dzis chyba zamontuje i ewentualnie sprawdzenie wskaznika na desce. Auto sie nie gotuje, płynu nie ubywa i masła pod korkiem oleju ani na bagnecie nie ma. No i małe sprostowanie jednego z kolegów - wiatrak załącza termowyłącznik na chłodnicy , a nie czujnik od wskaznika. Pozdrawiam |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-02-18, 09:47
|
|
|
Zegary włączają wentylator przez przekaźnik J135.
Jak wykonasz test elementów wykonawczych zegarów to jeden z testów włączy
wentylator.
Nigdzie nie napisałem, że to jest jedyny sposób na włączenie wentylatora.
1 i 2 bieg wentylatora jest odpalany z termowłacznika w chłodnicy F18 i F54.
3 bieg z zegarów.
Tak samo jak włączysz klimę wentylator też jest od razu odpalany.
Skoro napisałeś, że ECU silnika widzi w miare normalną temperaturę a zegary
dużo więcej to logiczne się wydaje, że zadziałał tutaj mechanizm odpalenia wiatraka
przez zegary a nie przez termowłącznik w chłodnicy.
Sprawdź jeszcze ten kolor czujnika temperatury na zegary.
Pisałem o tym wczesniej. A Ty się rzucasz na pompę wody i termostat.
Dla rocznika 1995 czujnik ma być czarny (prawdopodobnie masz wsadzony niebieski).
Na niebieskim zegary w tym roczniku pokazują dużo więcej niż jest realnie powodując
włączenie 3 biegu wentylatora... nieźle hałasuje pracując.
|
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
patr1
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Wiek: 47 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 26 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2014-02-20, 19:52
|
|
|
Zwracam honor , bije się w pierś ( objawia się moja ograniczona wiedza na temat A8 ). I kolejny raz przyznaje racje - czujnik mam niebieski - będzie zmieniony. Jeśli chodzi o pompę i
termostat to warto je było zmienić mimo wszystko - rachunek od poprzedniego właściciela za pompę 190zl i termostat coś koło 30 kazały wątpić w ich jakość - po wymontowaniu okazało się ,że termostat był " tuningowany " - musiał nie do końca pasować , a pompa była najprawdopodobniej chińska - żadnych oznaczeń na pompie , wirnik plastikowy - więc nie żałuje wymiany. Nie bierz do siebie kolego mojego "sprostowania". Następnym razem zanim kogoś poprawie dziesięć razy sprawdzę czy nie odwalam maniany. Pozdrawiam |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-20, 21:01
|
|
|
ja za pompę płaciłem 99 pln
i nie była z plastikowym wiatrakiem
w chinach teraz robi nawet audi dla aso zabawki <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-02-28, 12:32
|
|
|
Co do koloru czujnika - jaki przypada do mojego modelu 1994 ? Też mam problem z temperaturą na zegarach..
Nie ma to różnicy że mam a8 i licznik z s8 ? Autko tak kupiłem dlatego pytam
Czujnik też wymieniłem ale nie zwracałem uwagi na kolor nasadki ale raczej miałem biały..
Na liczniku pokazuje mi max 70*C a nawet 60*C jakby ktoś doradził jak sprawdzić rzeczywistą temperaturę na 2 czujniku ?
Pozdrawiam |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-02-28, 12:38
|
|
|
Oj kolego nie wiem jaki to rocznik - po czym można poznać który rok
Mam fis i 3 rzędy kontrolek |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-02-28, 12:48
|
|
|
A możesz podać który kanał odpowiada za temperaturę cieczy z obu czujników ?
Ale tak jak mówisz prawdopodobnie będzie potrzebny z niebieską wtyczką bo akurat mi brakuje do 90* a niebieska z tego co wyczytałem podnosi temp. |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-02-28, 12:55
|
|
|
I jeszcze macie może nr katalogowy tego czujnika niebieskiego ? |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Chowix
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24 CML
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A8 D2 299KM ABZ
Wiek: 33 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 93 Skąd: Śląsk - Lędziny
|
Wysłany: 2014-03-02, 21:52
|
|
|
Temperatura w czasie jazdy 90.0*C na postoju 92*C wg tego kanału.
Czyli na pewno będzie to ten czujnik z niebieską wtyczką. |
_________________ Audi a8 d2 95r
4.2 ABZ PB + LPG 299KM / 4hp24 CML
_________
Audi a4 b5 -> Audi a8 d2 -> Audi a8 d2 |
|
|
|
|
|