Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Uszczelniony silnik a uciekający dalej  
Autor Wiadomość
spolprog 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-10-15, 12:01   [D2 95 4.2PB/LPG ] Uszczelniony silnik a uciekający dalej

Mam taki oto problem, ostatnio uszczelniałem silnik i już prawie w ogóle nie kapał olej. Jednak w ten weekend byłem w trasie 1200 km i dosyć mocno go cisnąłem po trasie. Po powrocie do domu okazało się że w silniku nie ma prawie w ogóle oleju a pod samochodem mokro jak nigdy.

Co może być tego problemem ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-15, 12:06   

No jak co? Kolego masz wyciek i trzeba go zlokalizować. Coś sie zdrowo rozszczelniło jak po 1200km wypluł oleum.
 
 
spolprog 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-10-15, 12:22   

a takie inne pytanie czy błąd z dawką gazu może mieć coś wspólnego z przeciąganiem skrzynią ? Bo zobaczyłem na trasie że jak wyskakuje mi błąd dawki to wtedy mi zaczyna przeciągać biegi. Ale może to tylko moja teoria.
 
 
Marecki 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 280
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-10-15, 13:16   

Nie ma to nic wspólnego z ASB.Możesz mieć jedynie takie odczucie.A nie szarpie?
_________________
Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-15, 13:31   

Sprawdź czy odmy są sprawne. Jeśli będą zapchane to z silnika się robi kompresor i sam sobie znajduje nowe miejsce do wycieku. Po prostu się rozszczelnia.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
spolprog 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-10-15, 14:33   

ok najpierw zajme sie sprawa silnika a pozniej zobaczymy co ze skrzynią, a jakie są objawy kończącej się skrzyni ? i czy powinno wtedy na skrzyni ciagle wywalac blad czujnika swiatla stopu chociaz jest on sprawny ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-15, 20:35   

spolprog napisał/a:
czy powinno wtedy na skrzyni ciagle wywalac blad czujnika swiatla stopu chociaz jest on sprawny ?



Jak skasowałeś błąd to następnym razem zrób tak:
- Noga na hamulcu cały czas
- podpinasz kompa
- zapłon
- łączysz się z ECU
Cały czas trzymając nogę na hamulcu.
Sprawdź czy wyrzuci błąd czujnika, nie powinien już.
Ja zawsze podczas łączenia się trzymam nogę na hamplu i błąd nigdy nie wyskakuje.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
sebek1195 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 41
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-10-17, 07:13   

Jesteś pewien że już nigdzie nie cieknie?
Może problem tkwi w silniku. Podbiera sobie zaworami lub pierścieniami. Dla pewnosci zrób pomiar komprecji.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-10-17, 08:19   

spolprog napisał/a:
Po powrocie do domu okazało się że w silniku nie ma prawie w ogóle oleju a pod samochodem mokro jak nigdy.

No trzeba wyciek zlokalizować w pierwszej kolejności, ale nikt tego na odległość nie zrobi. Albo podwinąć rękawy i latarka w rękę, lub auto na warsztat i portfel w rękę.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-17, 08:40   

spolprog napisał/a:
a jakie są objawy kończącej się skrzyni ?

Poczuł byś to. Szarpanie, przeciąganie a na końcu podświetlenie biegów na fisie. Przeciąganie na biegach może objawiać się niskim np. poziomem oleju w ASB.
_________________
 
 
sebek1195 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 41
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-10-17, 13:47   

Jeśli zmienia biegi dobrze to nie ma co wymyślać i wróżyć sobie roboty. Podstawa to zmiana oleju. Jesli jeszcze tego nie robiłeś to możesz lecz to też jest ryzyko. Czasami po zmianie oleju skrzynia dziękuje za współprace.
Obejrzyj dokładnie silnik ze wszystkich stron. Nie czuć spalenizny oleju w aucie ?
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2014-10-18, 05:37   

według mnie silnik dobrze uszczelniłeś przeciągłeś auto i olej poszedł w atmosfere niestety ... uszczelniacze, pierscienie ewentualnie odma... ewentualnie masz sytuacje zatkanej odmy i wywalenia uszczeniacza na wale..

jezeli masz tak mokro pod autem to sprawdz czy czasami nie brakuje ci oleju w skrzyni....

spróbuj określić co ci pod auto wyleciało no chyba że to i to razem czyli ze skrzyni troche i z silnika

wiem brzmi to przerazająco ale.. wszystko do ogarniecia jednak jazda na bardzo niskim poziomie oleju w skrzyni lub silniku to.... najgorsze że ucieka w sposób niekontrolowany

a lampka oleju w silniku nie zapaliła przy niskim stanie?
co chodzi o czujnik poziomu oleju w skrzyni to nie mam pojecia czy jest w d2 albo w d3

pozdrawianm
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-18, 05:43   

Lampka oleju zapali się jak jest już za późno.
Wejdź pod auto:
weź atomizer i wlej do niego ropy i benzyny
Wyczyść wszelkie zacieki i zabrudzenia z oleju.
Za jakiś czas jak już będzie czysto łatwiej Ci będzie zlokalizować wyciek.


dracus6662 napisał/a:
według mnie silnik dobrze uszczelniłeś przeciągłeś auto i olej poszedł w atmosfere niestety ... uszczelniacze, pierscienie ewentualnie odma... ewentualnie masz sytuacje zatkanej odmy i wywalenia uszczeniacza na wale..


Jest to też wielce prawdopodobne przy ostrej jeździe.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-10-22, 08:30   

Mnie też na początku przeciągał biegi niestety był to koniec żywota skrzyni tarczki w koszach były cieniutkie i czarne - spalone . A wyciek z silnika i tak musisz zlokalizować jak już pisali ci koledzy . Na przyszłość wybierając się w taką podróż zabierz ze sobą olej na dolewkę i np. podczas tankowania skontroluj poziom oleju.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
sebek1195 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 41
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-10-22, 08:56   

Nie puszcza Ci niebieskich dymów po nocy ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.