Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Wycie wspomagania  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-21, 22:51   

Podpinam się pod ten temat.
Obszukałem się mnóstwo tematów na temat wspomagania ale zazwyczaj nikt nie opisuje że temat został rozwiązany.

Pacjent jest z 1996r
Objawy:
na zimnym po odpaleniu wspomaganie chodzi w miarę ok, dało by się wytrzymać lecz. Po osiągnięciu danej temperatury roboczej silnika nagle zanika. Trzeba kręcić obiema rękami i to dosyć mocno.
Pompę słychać że się odzywa, delikatny jęk.
Na N czy też P przy dodaniu gazu na 2500 obr/min kręcąc kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego obroty spadają do rzędu 2200. Troszkę jest to dziwne moim zdaniem.
Następnie objawia mi się też że kiedy dochodzę do końca obrotu zaczyna mi się żażyć kontrolka od ładowania.
Szukałem winy po stronie servotronika lecz go nie posiadam. Żadne kabelki z magla nie wystają i nie posiadam dodatkowego przekaźnika.
Czy ktoś miał podobnie? Jeśli tak to poproszę i jakieś wskazówki.
Płyn zalany ori, wycieków brak... już brak bo był moment ze delikatnie sączyło mi się przy pompie i po wymianie miedzianej podkładki teraz jest ok. ale podejrzewam że pompa mogła się troszkę przytrzeć.
Wiem że sporo osób wymieniało pompy z zerowym rezultatem.
Obecnie miałbym trzech podejrzanych:
- napinacz
- wyciągnięty już pasek ? hmm ale z kolei zniwelowałby go napinaczem
- pompę Św Piotr pomału wzywa.

Macie jakieś porady jak można wytypować sprawce czy po prostu w ślepo wymienić pompę.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-22, 08:16   

Spróbuj na początek trochę lepiku rozprowadzić na pasku micro, jeśli nie pomoże to podmienić pompę. na sam koniec zostawić trzeba sam magiel.
_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-22, 10:41   

krzychu22.p1i, jakiego lepiku?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-22, 15:54   

ernesto napisał/a:
krzychu22.p1i, jakiego lepiku?

Ja użyłem do testów smołę :P Masz jeszcze cyrkularkę na pas transmisyjny? <hihi> Lepik zwiększa lepkość i wtedy zobaczysz czy to wina samego napinacza czy jednak coś innego :P Uważaj na palce bo jest trochę mało miejsca na takie testy :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-11-23, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-23, 17:23   

Ja się dołączę do pytania, jak odpalę A8 i jest zimne to kierownicę kręcę jednym paluszkiem ale jak się nagrzeję jednym palcem nie przekręcę kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-11-23, 17:34   

Najtaniej zacząc od wymiany pompy wspomagania
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-13, 17:14   

a ja jak mi poszedl magiel to wszystko wymienilem , magiel , przewody, pompe, zbiorniczek , i teraz zero problemów.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 17:43   

adrian949 napisał/a:
Ja się dołączę do pytania, jak odpalę A8 i jest zimne to kierownicę kręcę jednym paluszkiem ale jak się nagrzeję jednym palcem nie przekręcę kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł?

Mam dokładnie tak samo. Podobno to wina tego przekaźnika od servotronic na maglu. Chociaż wolałbym żeby to coś innego było :) Z magla nie leci, stuków też nie ma to nie ruszam, bo nie jest to jakieś uciążliwe, kierownica chodzi normalnie, ale nie na tyle lekko, żeby jednym palcem obracać.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-12-13, 20:46   

Jeżeli to przekaźnik to najlatwiejsza opcja , wyciągnij go z pod nog pasażera i zobacz jaka będzie różnica
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-13, 20:52   

Nie przekaźnika a zaworka w przekładni. przekaźnik działa niezależnie od temperatury.
Może szwankowac ale może to też zwiastować zupełnie inna awarie wewnątrz samej przekładni.

Uzywany po regeneracji koszt ok 200zł z wymianą ale wytarganie przekładni to już inna bajka.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-12-13, 20:55   

W przypadku takim gdy jednak po nagrzaniu wspomaganie slabnie - moze byc tez uszkodzona pompa wspomagania , zaworek w servo takze - bardziej zgnite przewody z czasem ktore ida do tego zaworka
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-16, 20:25   

a mi się z kolei zaczyna robić sytuacja nieco odwrotna do opisywanych powyżej - wyje na zimnym, szczególnie jak mocno manewruję, ale po chwili ustaje... nie czuć jakiś oporów w kręceniu kierą ale odgłos wkurzający.
Myślicie, że pompa czy może tylko pasek wyciągnięty?
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-16, 21:24   

r4q, czy jest to powiązane z minusowymi temperaturami? Jeśli tak to pompa. W A4 mam ten sam objaw. Jak tylko spadnie poniżej zera to pompa wyje jak opętana. Po rozgrzaniu płynu jest ok. Wspomaganie jest dobre ponieważ płyn jest gęsty. Na mylion % pompa się kończy. Lecz pochodzi jeszcze.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-17, 10:03   

ernesto no właśnie zaczeło się to pojawiać ostatnio jak pojawiły się minusy na termometrze, chociaż teraz mam niby +4 za oknem ale pewnie zaraz jak wyjdę to też się odezwie.
Dzwięk ustaje w miarę szybko, więc to zapewne dopiero początki i jeszcze trochę pochodzi, ale trzeba będzie znaleść chwilę w zamieszaniu świątecznym na to... :/
_________________

 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-17, 11:33   

michalwruszak napisał/a:
Najtaniej zacząc od wymiany pompy wspomagania


Najtaniej?? Nówka ori 2219 brutto.
Używka i zamiennik to loteria z szansami jedną na piętnaście.
_________________
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.