Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-21, 22:51
|
|
|
Podpinam się pod ten temat.
Obszukałem się mnóstwo tematów na temat wspomagania ale zazwyczaj nikt nie opisuje że temat został rozwiązany.
Pacjent jest z 1996r
Objawy:
na zimnym po odpaleniu wspomaganie chodzi w miarę ok, dało by się wytrzymać lecz. Po osiągnięciu danej temperatury roboczej silnika nagle zanika. Trzeba kręcić obiema rękami i to dosyć mocno.
Pompę słychać że się odzywa, delikatny jęk.
Na N czy też P przy dodaniu gazu na 2500 obr/min kręcąc kierownicą od skrajnego położenia do skrajnego obroty spadają do rzędu 2200. Troszkę jest to dziwne moim zdaniem.
Następnie objawia mi się też że kiedy dochodzę do końca obrotu zaczyna mi się żażyć kontrolka od ładowania.
Szukałem winy po stronie servotronika lecz go nie posiadam. Żadne kabelki z magla nie wystają i nie posiadam dodatkowego przekaźnika.
Czy ktoś miał podobnie? Jeśli tak to poproszę i jakieś wskazówki.
Płyn zalany ori, wycieków brak... już brak bo był moment ze delikatnie sączyło mi się przy pompie i po wymianie miedzianej podkładki teraz jest ok. ale podejrzewam że pompa mogła się troszkę przytrzeć.
Wiem że sporo osób wymieniało pompy z zerowym rezultatem.
Obecnie miałbym trzech podejrzanych:
- napinacz
- wyciągnięty już pasek ? hmm ale z kolei zniwelowałby go napinaczem
- pompę Św Piotr pomału wzywa.
Macie jakieś porady jak można wytypować sprawce czy po prostu w ślepo wymienić pompę. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-22, 08:16
|
|
|
Spróbuj na początek trochę lepiku rozprowadzić na pasku micro, jeśli nie pomoże to podmienić pompę. na sam koniec zostawić trzeba sam magiel. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-11-22, 10:41
|
|
|
krzychu22.p1i, jakiego lepiku? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-22, 15:54
|
|
|
ernesto napisał/a: | krzychu22.p1i, jakiego lepiku? |
Ja użyłem do testów smołę Masz jeszcze cyrkularkę na pas transmisyjny? Lepik zwiększa lepkość i wtedy zobaczysz czy to wina samego napinacza czy jednak coś innego Uważaj na palce bo jest trochę mało miejsca na takie testy |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-11-23, 17:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-23, 17:23
|
|
|
Ja się dołączę do pytania, jak odpalę A8 i jest zimne to kierownicę kręcę jednym paluszkiem ale jak się nagrzeję jednym palcem nie przekręcę kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-13, 17:14
|
|
|
a ja jak mi poszedl magiel to wszystko wymienilem , magiel , przewody, pompe, zbiorniczek , i teraz zero problemów. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-13, 17:43
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Ja się dołączę do pytania, jak odpalę A8 i jest zimne to kierownicę kręcę jednym paluszkiem ale jak się nagrzeję jednym palcem nie przekręcę kierownicy. Ma ktoś jakiś pomysł? |
Mam dokładnie tak samo. Podobno to wina tego przekaźnika od servotronic na maglu. Chociaż wolałbym żeby to coś innego było Z magla nie leci, stuków też nie ma to nie ruszam, bo nie jest to jakieś uciążliwe, kierownica chodzi normalnie, ale nie na tyle lekko, żeby jednym palcem obracać. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
RA__________ [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-13, 20:52
|
|
|
Nie przekaźnika a zaworka w przekładni. przekaźnik działa niezależnie od temperatury.
Może szwankowac ale może to też zwiastować zupełnie inna awarie wewnątrz samej przekładni.
Uzywany po regeneracji koszt ok 200zł z wymianą ale wytarganie przekładni to już inna bajka. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-12-13, 20:55
|
|
|
W przypadku takim gdy jednak po nagrzaniu wspomaganie slabnie - moze byc tez uszkodzona pompa wspomagania , zaworek w servo takze - bardziej zgnite przewody z czasem ktore ida do tego zaworka |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-12-16, 20:25
|
|
|
a mi się z kolei zaczyna robić sytuacja nieco odwrotna do opisywanych powyżej - wyje na zimnym, szczególnie jak mocno manewruję, ale po chwili ustaje... nie czuć jakiś oporów w kręceniu kierą ale odgłos wkurzający.
Myślicie, że pompa czy może tylko pasek wyciągnięty? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-12-16, 21:24
|
|
|
r4q, czy jest to powiązane z minusowymi temperaturami? Jeśli tak to pompa. W A4 mam ten sam objaw. Jak tylko spadnie poniżej zera to pompa wyje jak opętana. Po rozgrzaniu płynu jest ok. Wspomaganie jest dobre ponieważ płyn jest gęsty. Na mylion % pompa się kończy. Lecz pochodzi jeszcze. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-12-17, 10:03
|
|
|
ernesto no właśnie zaczeło się to pojawiać ostatnio jak pojawiły się minusy na termometrze, chociaż teraz mam niby +4 za oknem ale pewnie zaraz jak wyjdę to też się odezwie.
Dzwięk ustaje w miarę szybko, więc to zapewne dopiero początki i jeszcze trochę pochodzi, ale trzeba będzie znaleść chwilę w zamieszaniu świątecznym na to... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-12-17, 11:33
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Najtaniej zacząc od wymiany pompy wspomagania |
Najtaniej?? Nówka ori 2219 brutto.
Używka i zamiennik to loteria z szansami jedną na piętnaście. |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|