Autor |
Wiadomość |
ferosan
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 17 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2009-11-02, 18:02 [D2 95 4.2PB/LPG
] Wypadania zapłonów na LPG
|
|
|
na bezynie odpala normalnie chodzi jak przełancza sie na gaz jeszcze nie zagrzany to wyrzuca odrazu CAT i w VAG wychodzi
16687 Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu
i tak na cylindrach
2,3,6,7
prosze o pomoc świece wymienione na nowe i nic nie pomogło |
|
|
|
|
|
|
|
tomek2901
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat,Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 38 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 2009-11-02, 21:59
|
|
|
Możliwe ze poszla jakas cewka ale to trzeba podpiać pod kompa i wyjdzie na jaw .Jak nie to trzeba wymienic modul .Ja juz z tym tez mialem duzo zabawy ale sie udalo naprawic. |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-11-02, 23:06
|
|
|
Witam.
Zamień moduły miejscami. |
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-11-02, 23:29
|
|
|
tak jak mówi wojti, skasuj błędy, zamień moduły miejscami i odczytaj jeszcze raz. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-04, 17:14
|
|
|
najpierw odpal na benzynie i podepnij vag,posprawdzaj bloki spalania na poszczegolnych cylindrach i jesli wtedy beda braki spalania to kombinuj z modulami i z cewkami a jesli na benzynie jest ok to przezuc na gaz i sprawdzaj to samo od nowa na gazie.Tym sposobem wykluczysz jedno bo jesli problem nie wystepuje na benzynie to znaczy ze jest cos z gazem.Temat dlugi i szeroki i doskonale mi znany,na forum jest tego sporo.Poczytaj ewentualnie dzwon do mnie to pomoge |
|
|
|
|
ReServeD
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa/Ryki
|
Wysłany: 2009-11-04, 18:10
|
|
|
a ja mam tak - wymieniłem świece bo przerywało auto na gazie (na benzynie ok) - 2 wizyty u gazownika, któremu raczej ufam i wciaz to samo - jak przypierdole to szarpie przy poszczegolnych obrotach np na 3cim biegu miedzy 140-160km/h i jak tam przytrzymam na szarpaniu to oczywiscie miga CAT czyli nie przepala. gaziarz mowi ze pewnie cewka pada i dlatego nie przepala na gazie bo tam przeciez wieksza temp spalania itd, wiec co teraz zrobić? zamienić cewki miejscami bo wywala ciagle na 3ciej? czy najpierw zamienić moduły (czyt. przełożyć wtyczke brązową zamiast czarnej i odwrotnie?)
hilfe |
_________________ serce bije w takt V-Acht :diabel:
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-04, 19:32
|
|
|
jesli na benzynie jest ok a na gazie szarpie to stawiam na tloczki w listwie wtryskowej gazu i nie ma co cudowac ale pod warunkiem ze na benzynie jest igielka a na gazie poszarpuje nawet jak jest motor nagrzany.Zamien cewke tam gdzie nie spala z jakas inna i podepnij vagine,jesli wciaz bedzie ten sam baniak to wymien to o czym pisalem wyzej a jesli spalania nie bedzie tam gdzie poszla owa cewka to znaczy ze jest ona do dupy lub jak kto woli do tyłka |
|
|
|
|
ferosan
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 17 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2009-11-05, 22:37
|
|
|
u mnie na bezynie normalnie chodzi bez problemu tylko na gazie jak jest temperatura mniej niż 90 to wtedy na wolnych obrotach bede jechal tak 90 na 4-tym biegu i zaczyna szarpac i wyskakuje CAT i jak dodam gazu to sie dusi tak jakby nie przepalał gazu gazownik mówił zeby wymienić jakieś uszczeleczki na listwach wtryskowych bo strasznie już zaczeły klikać i niby mogą przepuszczać za dużo gazu i do tego dlatego możliwe ze mi tyle pali bo wymieniłem filtry i ustawił mi niby dobrą mape gazu i pali ciągle przy bardzo spokojnej jezdzie tak 22-25 gdzie komputer pokazuje 12,1-13,2 max czyli myśle ze coś jest nie tak i do tego mam jeszcze jedną sonde walnięta niby jak wymienie napisze wam czy to pomogło
[ Dodano: 2009-11-05, 22:39 ]
a jeszcze dodam ze jak zgasze i odpale jeszcze raz to wszystko jest dobrze znowu jak przejade troche to sie dusi od nowa |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-06, 09:09
|
|
|
przez sonde jest duze spalanie takze jak wymienisz to bedzie gitara a co do szarpania to tloczki w listwie wtryskowej gazu do wymiany jesli ci mocno cykaja wtrychy to na bank to,one sie poprostu wycieraja i objawy sa takie jak piszesz.Koszta naprawy nie drogie w granicach 35 zl za jeden (bynajmniej u mnie) |
|
|
|
|
giwera44
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 2009-11-06, 20:53
|
|
|
clopaki, u mnie nigdy wskaznik komputera nie pokazje rzeczywistego spalania(oczywiscie smigam na gazie) a komp zawsze zaniza ok 4-5litr.to nie jest normalne? czy w yagu mozna wciskac "ustawienia pierwotne" bez jakiegos zagrożenia? pozdro |
_________________ giwera44 |
|
|
|
|
|
|
|
ferosan
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 17 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2009-11-06, 23:22
|
|
|
no tloczki u mnie taniej mi zamówił po 20 zł sztuka tylko z wymianą czyli 160 za całość
wymienie napewno i sonde też mi wymieni odrazu bo dużo za dużo mi pali myśle że będzie lepiej kupiłem boscha ale wtyke musi zrobić sam bo usiwersalna kosztuje 170 u mnie a nie z wtyczką 400 równica jest wiec niech sie pomeczy w poniedziałek wymiana wieć sie podziele czy jest lepiej hehe
pozdro |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-07, 10:28
|
|
|
gazownik jak rozkreci listwe to bedzie widzial jakie masz tloczki i czy sa powycierane jesli tak zalozy nowe i bedzie to strzal w 10. |
|
|
|
|
|
|
|
darius30
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 38 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2009-11-20, 14:58 Re: wykryto przerwe zapłonu jak przełączy na gaz
|
|
|
ferosan napisał/a: | na bezynie odpala normalnie chodzi jak przełancza sie na gaz jeszcze nie zagrzany to wyrzuca odrazu CAT i w VAG wychodzi
16687 Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu
i tak na cylindrach
2,3,6,7
prosze o pomoc świece wymienione na nowe i nic nie pomogło |
maiałem podobnie u mnie przyczyną była nieszczelna instalacja a dokładniej nie dociśnięta opaska. wymieniełem wąż i problem nie wystepuje. Więc ja na twoim miejscu zacząłbym od tej najprostrzej czynności. Zapalenie CAT w twoim przypadku może być spowodowane dostaniem się do garu zarówno benzyny jak i gazu (dostaje malą ilość gazu więc wspomaga się benzynką) co skutkuje nie spaleniem się w całości mieszanki i dostaniem się jej do katalizatora gdzie zostaje dopalona. Oczywiscie może to być również modół, świeca itp, ale zacząłbym od gazu |
|
|
|
|
giwera44
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 2009-12-12, 10:31
|
|
|
nie kupuj samych tloczków, ja kupilem za 50zl, 8 sztuk(udalo mi sie zalatwic) i jak gazownik zaczął wymiane i regulacje to wszystko sie posypalo, okazalo sie ze tłoczyska są do wymiany i na nowych tloczkach niebą dą działać, kombinacje, wypadanie zaplonów, kalibracje-to wszystko na nic. Kupiłem listwe orginalna za 150 zł. nie trzeba kalibrować i autko chodzi super. Nie kombinować z\ tłoczkami tylko wymienic listwy na nowe i po problemie, tum bardziej ze samemu mozna spokojnie wymienic i nie trzeba placic za robote. pozdrawiam
[ Dodano: 2009-12-21, 19:32 ]
do tematu na górze, każda listwę trzeba kalibrować nawet nową, ja się myliłem, sorry. pozdrawiam |
_________________ giwera44 |
|
|
|
|
|
|
|
|