Autor |
Wiadomość |
Wujek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 08 Sty 2010 Posty: 12 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 2010-01-25, 17:50 [D2 95 4.2PB/LPG
] Z mineralnego na pełny syntetyk??
|
|
|
Witam mam pytanie gdyz kupilem dosc niedawno A8 D2 4.2Q i silnik byl zalany olejem Shell mineralny nie pamietam dokladnie jakim a mechanik po wymianie oleju zalal go olejem CASTROL SLX PROFESSIONAL POWERFLOW 5W-30. Po przejechaniu 4.500km wymienilem jeden z wachaczy przednich i bedac pod autem zauwazylem ze auto ma wyciek oleju ktorego wczesniej nie bylo z gornego obszaru silnika (ciezko jest mi to zlokalizowac) od stony silnik-skrzynia a w rozmowie z mechanikiem ktory wymienial olej powiedzial ze ludzie mysla jeszcze ze zmiana oleju moze rozszczelnic silnik a te nowoczesne oleje nie maja na to wplywu. Powiem ze sam zawsze bylem przekonany ze taka zamiana moze rozszczelnic silnik prosze napisac co o tym myslicie. Ten czlowiek pracuje od wielu lat w VW/Audi ASO.
Mam jeszcze jedno pytanie wiec zamieszcze to pod tym jednym postem a mianowicie w w/w aucie mam zalozone rozne opony z przodu 2x Dunlop Sport 225/55 R17 a z tylu 2x jakis Zimowy Micheline 225/55 R17 przegladajac forum zauwazylem ze wazne jest dla quattro zachowanie tych samych wymiarow kol a jak to sie ma do opon czy moge spokojnie jezdzic na tych oponach bez obaw uszkodzenia napedu??
Pozdrawiam.
nie posiadam polskich znakow
. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-01-25, 18:02
|
|
|
mozna przechodzic z minerala na pelny syntetyk ale nie tak drastycznie. Jezeli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu nie bedzie a jezeli ma troche na hulane i drobne wycieki dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny. Jesli natomiast pojawia sie niespodziewane wycieki z kazdego zakatka silnika ( a tak to jest przewaznie w a8) to nalezaloby uszczelnic silnik badz przejsc na mineralny np shell,castrol badz inny z gornej polki. Wszystko zalezy od ciebie. Co do opon- mozesz jezdzic na czym chcesz byle by bylo to samo na kazdym kole od 16" do 20" spokojnie. |
|
|
|
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-01-25, 20:58
|
|
|
paulo79 napisał/a: | Co do opon- mozesz jezdzic na czym chcesz byle by bylo to samo na kazdym kole od 16" do 20" spokojnie. |
a 21" to już niespokojnie? ;-) |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-01-25, 20:59
|
|
|
u mnie nie |
|
|
|
|
|
|
|
mmd317
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 57 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 2010-01-26, 17:49
|
|
|
Czesto dzieje sie tak ze po przejsciu z oleju mineralnego na syntetyk pojawiaja sie wycieki. Swoja droga kazdy szanujacy sie mechanik powinien zdawac sobie z tego sprawe.
Co do felg 21 swietnie wygladaja lecz komfort jazdy moim zdaniem drastycznie spada ceny opon bardzo wysokie nie mowiac juz o felgach. Ja letnie w s8 mam fabryczne 18 z opona 255/45 i przyznam ze na niektorych polskich drogach niezle tlucze, w przeciwienstwie do zimowek 16 gdzie opony maja znacznie wiekszy profil jezdzi sie komfortowo. Lecz czego niektorzy nie robia dla wygladu |
_________________
|
|
|
|
|
tomek_m
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Carlanstown Co.Meath
|
Wysłany: 2010-01-26, 22:45
|
|
|
paulo79 napisał/a: | mozna przechodzic z minerala na pelny syntetyk ale nie tak drastycznie. Jezeli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu nie bedzie a jezeli ma troche na hulane i drobne wycieki dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny. | wiekszych glupot dawno nie slyszalem. stary co Ty bierzesz. jesli silnik jest w zlej kondycji to zadne wlewanie polsentetyka zanim wlejesz pelny mu nie pomoze |
_________________ audiclubislands.org
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-01-27, 16:04
|
|
|
co ty pieprzysz chlopie sam jestes jedna wielka glupota i nie ucz ojca dzieci robic. Nie znasz zasad to nie tworz fantazji o ktorych nie masz pojecia. Zawsze mozna przejsc z minerala na pelnysyntetyk ale nigdy nie wiadomo jak silnik zareaguje na to. Radze zapoznac sie z zasadami i dopiero zabierac glos w tych sprawach. A kto powiedzial ze zmiana z minerala na pelnysyntetyk cos pomoze?? Chlopie czytaj uwaznie i przestan pic tyle albo nie wchodz za kolko i na forum pod wplywem srodkow odurzajacych
Edit by MorgothV8: nie przeginasz trochę? |
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-01-27, 16:55
|
|
|
Jeśli silnik jest w złej kondycji to pomoże mu remont.
Jeżeli ktoś zalał 4.2 minerałem to pomoże mu leczenie na nogi,bo na głowę już za późno.
Niektórym pomoże nerwosol ;-)
Ja kiedyś starego passata b3 na gazie 1.8 zalałem syntetykiem pomimo że jeździł na mineralnym i nic mu nie jest do tej pory,ma 540.000km(ile na prawdę to nikt nie wie) i śmiga jak talala.Jest w moich rękach już 10 lat,zarabiał jako taxi,jeździł na białoruś,ciągał przyczepki i ze względu na sentyment ma u mnie dożywocie,utrzymuję go w idealnym stanie a poniżej jego zdjęcie:
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek_m
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Carlanstown Co.Meath
|
Wysłany: 2010-01-27, 18:23
|
|
|
paulo79 napisał/a: | co ty pieprzysz chlopie sam jestes jedna wielka glupota i nie ucz ojca dzieci robic. Nie znasz zasad to nie tworz fantazji o ktorych nie masz pojecia. Zawsze mozna przejsc z minerala na pelnysyntetyk ale nigdy nie wiadomo jak silnik zareaguje na to. Radze zapoznac sie z zasadami i dopiero zabierac glos w tych sprawach. A kto powiedzial ze zmiana z minerala na pelnysyntetyk cos pomoze?? Chlopie czytaj uwaznie i przestan pic tyle albo nie wchodz za kolko i na forum pod wplywem srodkow odurzajacych | oczywiscie zmiana z mineralnego na pelen syntetyk jest mozliwa . Tylko wytlumacz mi jak bedziesz trzezwy po co niby <dla bezpieczenstwa> najpierw wlac polsyntetyk ??? Co to niby zrobi??? |
_________________ audiclubislands.org
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-01-27, 18:49
|
|
|
nie wiem wogole o czym ty piszesz do mnie i o co ci lata. Odnosze wrazenie ze nie jazysz od czego sie zaczela rozmowa wiec proponuje wrocic na sama gore i przeczytac wszystko od poczatku bo widze ze chcesz mi cos udowodnic ale niewim co. Rada jest jedna- nie wchodz ze mna w tematy bo za malutki jestes, nie zabieraj glosu w moich postach ani ja nie bede zabieral w twoich.Proponuje zakonczyc ten temat bo sie nie rozumiemy. Lata mi twoj passat i to ile ma nagwizdane i na czym jezdzi. Kolega zapytal czy mozna przejsc z minerala na pelny syntetyk wiec mu odpisalem i jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego. A co do tego kto ma jaki olej w 4.2 to mysle ze wiekszosc z nas jezdzi na mineralnym, tym z gornej polki. Pozdrawiam cie
Edit by MorgothV8: do obu kolegów, rozwiązujcie tego typu problemu na PW/GG/NK |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-01-27, 18:59
|
|
|
paulo79 napisał/a: | nie wiem wogole o czym ty piszesz do mnie i o co ci lata. Odnosze wrazenie ze nie jazysz od czego sie zaczela rozmowa wiec proponuje wrocic na sama gore i przeczytac wszystko od poczatku bo widze ze chcesz mi cos udowodnic ale niewim co. Rada jest jedna- nie wchodz ze mna w tematy bo za malutki jestes, nie zabieraj glosu w moich postach ani ja nie bede zabieral w twoich.Proponuje zakonczyc ten temat bo sie nie rozumiemy. Lata mi twoj passat i to ile ma nagwizdane i na czym jezdzi. Kolega zapytal czy mozna przejsc z minerala na pelny syntetyk wiec mu odpisalem i jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego. A co do tego kto ma jaki olej w 4.2 to mysle ze wiekszosc z nas jezdzi na mineralnym, tym z gornej polki. Pozdrawiam cie |
Chyba pomyliłeś kogo masz atakować bo nic na ciebie nie pisze a ty mi jedziesz jak Piłsudski po kasztance
paulo79 napisał/a: | jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego. |
Nie wiem o co chodzi,ja nikogo nie uczę,nie piszesz mi tego drugi raz,wcześniej kłóciłeś się z tomek-m,to może o niego ci chodzi... |
_________________
|
|
|
|
|
PEPOL D2
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2010-01-27, 19:05
|
|
|
Ale jaja haha :wpale:
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-01-27, 19:23
|
|
|
sory giero gdziez bym smial sie z toba klocic. Wku..mnie takie pieprzenie glupot. Chodzilo mi o tomek_m. Luzik. Wybaczysz? ;-)
[ Dodano: 2010-01-27, 19:25 ]
ty sie pepol nie chichraj tylko popros moderatora o usuniecie tego tematu bo mnie juz rece opadaja
[ Dodano: 2010-01-27, 19:26 ]
mamy tu jazde panowie. Bedzie mi tu pitolil o olejach
... ale mnie wkurzyl na wieczor |
|
|
|
|
tomek_m
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Carlanstown Co.Meath
|
Wysłany: 2010-01-27, 19:51
|
|
|
paulo79 napisał/a: | dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny. | nie mam zamiaru sie klocic ale jaki sens ma to co tu napisales??? o jakim bezpieczenstwie mowisz??? co nam da zastosowanie polsyntetyka??? glupi jestem wytlumacz mi to bo nierozumiem, bo ja mysle ze jesli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu sie nie stania. a jesli jest w zlej to po wlaniu syntetyka i tak moze sie rozsczelnic twoje stopniowe przechodzeni w niczym nie pomoze ,wiec po co ten polsyntetyk?
Bzdury piszesz a ja ktos Ci zwroci uwage to robisz jazde |
_________________ audiclubislands.org
|
Ostatnio zmieniony przez tomek_m 2010-01-27, 20:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-01-27, 19:56
|
|
|
paulo79 napisał/a: | Wybaczysz? ;-) |
Masz wybaczone :mrgreen: A teraz żałuj za grzechy synu :-P ;-)
W moim konkretnym przypadku przejście z minerała na syntetyk nie spowodowało żadnych usterek ani wycieków i silnik jest w doskonalej kondycji.AMEN.
Edit by MorgothV8: syf się zrobił. Zamykam. |
_________________
|
|
|
|
|
|