Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Z mineralnego na pełny syntetyk??  
Autor Wiadomość
Wujek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Lodz
Wysłany: 2010-01-25, 17:50   [D2 95 4.2PB/LPG ] Z mineralnego na pełny syntetyk??

Witam mam pytanie gdyz kupilem dosc niedawno A8 D2 4.2Q i silnik byl zalany olejem Shell mineralny nie pamietam dokladnie jakim a mechanik po wymianie oleju zalal go olejem CASTROL SLX PROFESSIONAL POWERFLOW 5W-30. Po przejechaniu 4.500km wymienilem jeden z wachaczy przednich i bedac pod autem zauwazylem ze auto ma wyciek oleju ktorego wczesniej nie bylo z gornego obszaru silnika (ciezko jest mi to zlokalizowac) od stony silnik-skrzynia a w rozmowie z mechanikiem ktory wymienial olej powiedzial ze ludzie mysla jeszcze ze zmiana oleju moze rozszczelnic silnik a te nowoczesne oleje nie maja na to wplywu. Powiem ze sam zawsze bylem przekonany ze taka zamiana moze rozszczelnic silnik prosze napisac co o tym myslicie. Ten czlowiek pracuje od wielu lat w VW/Audi ASO.


Mam jeszcze jedno pytanie wiec zamieszcze to pod tym jednym postem a mianowicie w w/w aucie mam zalozone rozne opony z przodu 2x Dunlop Sport 225/55 R17 a z tylu 2x jakis Zimowy Micheline 225/55 R17 przegladajac forum zauwazylem ze wazne jest dla quattro zachowanie tych samych wymiarow kol a jak to sie ma do opon czy moge spokojnie jezdzic na tych oponach bez obaw uszkodzenia napedu??
Pozdrawiam.


nie posiadam polskich znakow :(

.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-01-25, 18:02   

mozna przechodzic z minerala na pelny syntetyk ale nie tak drastycznie. Jezeli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu nie bedzie a jezeli ma troche na hulane i drobne wycieki dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny. Jesli natomiast pojawia sie niespodziewane wycieki z kazdego zakatka silnika ( a tak to jest przewaznie w a8) to nalezaloby uszczelnic silnik badz przejsc na mineralny np shell,castrol badz inny z gornej polki. Wszystko zalezy od ciebie. Co do opon- mozesz jezdzic na czym chcesz byle by bylo to samo na kazdym kole od 16" do 20" spokojnie.
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-01-25, 20:58   

paulo79 napisał/a:
Co do opon- mozesz jezdzic na czym chcesz byle by bylo to samo na kazdym kole od 16" do 20" spokojnie.

a 21" to już niespokojnie? ;-)
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-01-25, 20:59   

u mnie nie
 
 
mmd317 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 57
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 2010-01-26, 17:49   

Czesto dzieje sie tak ze po przejsciu z oleju mineralnego na syntetyk pojawiaja sie wycieki. Swoja droga kazdy szanujacy sie mechanik powinien zdawac sobie z tego sprawe.
Co do felg 21 swietnie wygladaja lecz komfort jazdy moim zdaniem drastycznie spada ceny opon bardzo wysokie nie mowiac juz o felgach. Ja letnie w s8 mam fabryczne 18 z opona 255/45 i przyznam ze na niektorych polskich drogach niezle tlucze, w przeciwienstwie do zimowek 16 gdzie opony maja znacznie wiekszy profil jezdzi sie komfortowo. Lecz czego niektorzy nie robia dla wygladu
_________________

 
 
tomek_m 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Carlanstown Co.Meath
Wysłany: 2010-01-26, 22:45   

paulo79 napisał/a:
mozna przechodzic z minerala na pelny syntetyk ale nie tak drastycznie. Jezeli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu nie bedzie a jezeli ma troche na hulane i drobne wycieki dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny.
wiekszych glupot dawno nie slyszalem. stary co Ty bierzesz. jesli silnik jest w zlej kondycji to zadne wlewanie polsentetyka zanim wlejesz pelny mu nie pomoze
_________________
audiclubislands.org
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-01-27, 16:04   

co ty pieprzysz chlopie sam jestes jedna wielka glupota i nie ucz ojca dzieci robic. Nie znasz zasad to nie tworz fantazji o ktorych nie masz pojecia. Zawsze mozna przejsc z minerala na pelnysyntetyk ale nigdy nie wiadomo jak silnik zareaguje na to. Radze zapoznac sie z zasadami i dopiero zabierac glos w tych sprawach. A kto powiedzial ze zmiana z minerala na pelnysyntetyk cos pomoze?? Chlopie czytaj uwaznie i przestan pic tyle albo nie wchodz za kolko i na forum pod wplywem srodkow odurzajacych

Edit by MorgothV8: nie przeginasz trochę?
 
 
gierobiala 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 302
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-01-27, 16:55   

Jeśli silnik jest w złej kondycji to pomoże mu remont.
Jeżeli ktoś zalał 4.2 minerałem to pomoże mu leczenie na nogi,bo na głowę już za późno.
Niektórym pomoże nerwosol ;-)

Ja kiedyś starego passata b3 na gazie 1.8 zalałem syntetykiem pomimo że jeździł na mineralnym i nic mu nie jest do tej pory,ma 540.000km(ile na prawdę to nikt nie wie) i śmiga jak talala.Jest w moich rękach już 10 lat,zarabiał jako taxi,jeździł na białoruś,ciągał przyczepki i ze względu na sentyment ma u mnie dożywocie,utrzymuję go w idealnym stanie a poniżej jego zdjęcie:
_________________

 
 
tomek_m 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Carlanstown Co.Meath
Wysłany: 2010-01-27, 18:23   

paulo79 napisał/a:
co ty pieprzysz chlopie sam jestes jedna wielka glupota i nie ucz ojca dzieci robic. Nie znasz zasad to nie tworz fantazji o ktorych nie masz pojecia. Zawsze mozna przejsc z minerala na pelnysyntetyk ale nigdy nie wiadomo jak silnik zareaguje na to. Radze zapoznac sie z zasadami i dopiero zabierac glos w tych sprawach. A kto powiedzial ze zmiana z minerala na pelnysyntetyk cos pomoze?? Chlopie czytaj uwaznie i przestan pic tyle albo nie wchodz za kolko i na forum pod wplywem srodkow odurzajacych
oczywiscie zmiana z mineralnego na pelen syntetyk jest mozliwa . Tylko wytlumacz mi jak bedziesz trzezwy po co niby <dla bezpieczenstwa> najpierw wlac polsyntetyk ??? Co to niby zrobi???
_________________
audiclubislands.org
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-01-27, 18:49   

nie wiem wogole o czym ty piszesz do mnie i o co ci lata. Odnosze wrazenie ze nie jazysz od czego sie zaczela rozmowa wiec proponuje wrocic na sama gore i przeczytac wszystko od poczatku bo widze ze chcesz mi cos udowodnic ale niewim co. Rada jest jedna- nie wchodz ze mna w tematy bo za malutki jestes, nie zabieraj glosu w moich postach ani ja nie bede zabieral w twoich.Proponuje zakonczyc ten temat bo sie nie rozumiemy. Lata mi twoj passat i to ile ma nagwizdane i na czym jezdzi. Kolega zapytal czy mozna przejsc z minerala na pelny syntetyk wiec mu odpisalem i jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego. A co do tego kto ma jaki olej w 4.2 to mysle ze wiekszosc z nas jezdzi na mineralnym, tym z gornej polki. Pozdrawiam cie

Edit by MorgothV8: do obu kolegów, rozwiązujcie tego typu problemu na PW/GG/NK :P
 
 
gierobiala 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 302
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-01-27, 18:59   

paulo79 napisał/a:
nie wiem wogole o czym ty piszesz do mnie i o co ci lata. Odnosze wrazenie ze nie jazysz od czego sie zaczela rozmowa wiec proponuje wrocic na sama gore i przeczytac wszystko od poczatku bo widze ze chcesz mi cos udowodnic ale niewim co. Rada jest jedna- nie wchodz ze mna w tematy bo za malutki jestes, nie zabieraj glosu w moich postach ani ja nie bede zabieral w twoich.Proponuje zakonczyc ten temat bo sie nie rozumiemy. Lata mi twoj passat i to ile ma nagwizdane i na czym jezdzi. Kolega zapytal czy mozna przejsc z minerala na pelny syntetyk wiec mu odpisalem i jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego. A co do tego kto ma jaki olej w 4.2 to mysle ze wiekszosc z nas jezdzi na mineralnym, tym z gornej polki. Pozdrawiam cie


Chyba pomyliłeś kogo masz atakować bo nic na ciebie nie pisze a ty mi jedziesz jak Piłsudski po kasztance

paulo79 napisał/a:
jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego.


Nie wiem o co chodzi,ja nikogo nie uczę,nie piszesz mi tego drugi raz,wcześniej kłóciłeś się z tomek-m,to może o niego ci chodzi...
_________________

 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2010-01-27, 19:05   

Ale jaja haha :wpale: :D

 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-01-27, 19:23   

sory giero gdziez bym smial sie z toba klocic. Wku..mnie takie pieprzenie glupot. Chodzilo mi o tomek_m. Luzik. Wybaczysz? ;-)

[ Dodano: 2010-01-27, 19:25 ]
ty sie pepol nie chichraj tylko popros moderatora o usuniecie tego tematu bo mnie juz rece opadaja :/

[ Dodano: 2010-01-27, 19:26 ]
mamy tu jazde panowie. Bedzie mi tu pitolil o olejach
... ale mnie wkurzyl na wieczor
 
 
tomek_m 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Carlanstown Co.Meath
Wysłany: 2010-01-27, 19:51   

paulo79 napisał/a:
dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny.
nie mam zamiaru sie klocic ale jaki sens ma to co tu napisales??? o jakim bezpieczenstwie mowisz??? co nam da zastosowanie polsyntetyka??? glupi jestem wytlumacz mi to bo nierozumiem, bo ja mysle ze jesli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu sie nie stania. a jesli jest w zlej to po wlaniu syntetyka i tak moze sie rozsczelnic twoje stopniowe przechodzeni w niczym nie pomoze ,wiec po co ten polsyntetyk?

Bzdury piszesz a ja ktos Ci zwroci uwage to robisz jazde
_________________
audiclubislands.org
Ostatnio zmieniony przez tomek_m 2010-01-27, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gierobiala 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 302
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-01-27, 19:56   

paulo79 napisał/a:
Wybaczysz? ;-)


Masz wybaczone :mrgreen: A teraz żałuj za grzechy synu :-P ;-)

W moim konkretnym przypadku przejście z minerała na syntetyk nie spowodowało żadnych usterek ani wycieków i silnik jest w doskonalej kondycji.AMEN.

Edit by MorgothV8: syf się zrobił. Zamykam.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.