Autor |
Wiadomość |
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-30, 16:26 [D2 98 4.2PB
] Wymiana termostatu
|
|
|
Cześć.
Ostatno czyli dziś zauważyłem problem. Mianowicie auto w trasie ma 75* dogrzewa sie tylko w koreczku do 90*
Rozrząd był wymieniany jakieś 1- 1,5 roku temu, kompletnie w porządnym zakładzie i mam wszelkie papiery, lecz nie zainteresowałem sie nawet tym co wymienili:) nie wiem czy wymieniali termostat. Na silnikach troszkę się znam więc moje podejrzenia padły na termostat.
Wentylatory moim zdaniem pracują prawidłowo i ten drugi nie załącza się póki sie nie nagrzeje. Wiskoza wydaje sie być także ok- bo pracuje tak jak pracowała.
Więc jeżeli są w tym silniku jeszcze jakieś inne cuda to może to one ale raczej termostat.
Wymieniłem już termostat w innych autach (honda, volvo) ale w a8 nawet nie wiem gdzie jest.
Mam nadzieje ze nie musze ściągać rozrządu:) Jest to silnik 299KM wiec 4 zawory na zyl.
Poprosze więc o podpowiedzi co z czym, no i gdzie termostat od czego zacząć?
Szukałem na forum odpowiedzi ale nie ma. A może to coś innego niż termostat?
A8 z 1998 roku wersja przejsciowa z 5 biegową skrzynią.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-09-30, 17:21
|
|
|
ja tak mialem w 2 audikach i był to termostat, mechanik wymienil to bez sciagania rozrzadu ale kto go tam wie co on robił ... |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-01, 19:29
|
|
|
ja w zime na trasce tez mialem 75-80 stopni,wymiana termostatu pomogla i szybciej do 90 stopni dochodzi,po zdjeciu pokrywy silnika i odkreceniu takiej niewielkiej kosteczki(nie wiem co to jest) dojscie jest nie najgorsze ale ja przez to ze sruba mi sie wyrobila musialem odpuscic i niestety pas przedni do zdjecia musial isc pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-03, 16:05
|
|
|
do wymiany tego musi byc dobry,cierpliwy i wygimnastykowany fachman. Wiekszosc przy tym pada i wola sciagnac caly przod. Dojscie ciulowe (od rozrzadu) i dlatego powinno sie wymieniac przy okazji wymiany paska. Spadek temp podczas jazdy w trasie to typowy objaw padnietego termostatu |
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-03, 16:29
|
|
|
orginalne sruby na klucze imbusowe,u mnie sruba byla wyrobiona i nawet nie pomoglo kupno nowego klucza,teraz mam zalozone zwykle sruby wiec nastepnym razem powalczymy pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-03, 21:17
|
|
|
W skróconej wersji tego silnika czyli 2.8 daje radę |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-04, 13:36
|
|
|
dzieki Panowie za podpowidzi.
Lada dzien bede szukał kogos do wymiany:) chociaż mało mi to przeszkadza więc znając życie będzie się odwlekać.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-04, 18:05
|
|
|
tylko wez poprawke na temperature, narazie mamy na plusie ale juz niedlugo bedzie zimniej, zalezy ile masz zamiar z tym zwlekac bo moze byc tak ze przy -15 temperatura silnika spadnie do 60 a to juz zdrowe dla silnika nie jest pozdrawiam |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-04, 21:12
|
|
|
i od razu wiecej pali |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-10-05, 16:56
|
|
|
ja zbierałem się do wymiany termostatu bardzo długo :mrgreen: a okazało się że jest to łatwa i szybka robótka ok.10-15min. jak ma ktoś problem to śmiało mogę pomóc :mrgreen: |
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-11-16, 01:24
|
|
|
hmm lepiej że silnik się nie dogrzewa niż miałaby temperatura iść w góre i się płyn gotować, pierwsze słyszę że niedograny silnik bardziej się psuje wiem że gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu to tak ale płyn chłodniczy a temperatura silnika to chyba dwie inne rzeczy, a jeszcze temperatura oleju w silniku. nawet jak dojdzie w zdrowym aucie temperatura szybko do 90 stopni to silnikowy olej nie dojdzie chyba do normalnej temperatury pracy aż tak szybko a jak ma się zepsuty termostat to może płyn chłodniczy i nie dojdzie do 90 stopni ale po pewnym czasie olej silnikowy chyba powinien dojść do optymalnej temperatury pracy |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-11-16, 12:51
|
|
|
wbrew pozorom jest to prosty zabieg, sam sie za to zabieralem rok a po otwarciu maski odechciewalo mi sie lecz przyszedl czas i zajelo mi to 30 min |
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-11-19, 10:59
|
|
|
to na weekend i ja sie zabieram bo te 75 max to mnie wkurza:D tylko na postoju mam 90
Pali oczywiscie jeszcze więcej:D dziad jeden:D ale tak ostatni dalem popalic saabowi aero na swiatłach ze...eeeeeeeeeeeeeh niech pali:D
pozdro.
Acha jaki termostat o jakiej temp. otwarcia brac? |
|
|
|
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-11-19, 11:30
|
|
|
jaki ten model auta masz bo masz napisane że 98 rok a skrzynia z nowszego a8 bo 5cio biegowa daj jaki rok tego auta i tyle i czy silnik od nowości nie zmieniany na inny symbol był do rocznika 1998 z silnikiem V8 wyskoczył taki numer termostatu:
b 078 121 113 F
oznaczenie 87C
zapewne oznaczenie chodzi przy jakiej temp się otwiera czyli zapewne przy 87 stopniach
numer seryjny możesz wziąć po to by Ci w zamienniku również zmienili, ja zmieniałem kiedyś nie pamiętam ile kosztuje ale pamiętam że brałem oryginał po trochę niższej cenie ze sklepu z zamiennikami, także skoro był oryginał to pewnie zamienników wtedy nie było |
|
|
|
|
|