Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Wymiana termostatu  
Autor Wiadomość
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-30, 17:26   [D2 98 4.2PB ] Wymiana termostatu

Cześć.
Ostatno czyli dziś zauważyłem problem. Mianowicie auto w trasie ma 75* dogrzewa sie tylko w koreczku do 90*
Rozrząd był wymieniany jakieś 1- 1,5 roku temu, kompletnie w porządnym zakładzie i mam wszelkie papiery, lecz nie zainteresowałem sie nawet tym co wymienili:) nie wiem czy wymieniali termostat. Na silnikach troszkę się znam więc moje podejrzenia padły na termostat.
Wentylatory moim zdaniem pracują prawidłowo i ten drugi nie załącza się póki sie nie nagrzeje. Wiskoza wydaje sie być także ok- bo pracuje tak jak pracowała.
Więc jeżeli są w tym silniku jeszcze jakieś inne cuda to może to one ale raczej termostat.
Wymieniłem już termostat w innych autach (honda, volvo) ale w a8 nawet nie wiem gdzie jest.
Mam nadzieje ze nie musze ściągać rozrządu:) Jest to silnik 299KM wiec 4 zawory na zyl.
Poprosze więc o podpowiedzi co z czym, no i gdzie termostat od czego zacząć?
Szukałem na forum odpowiedzi ale nie ma. A może to coś innego niż termostat?
A8 z 1998 roku wersja przejsciowa z 5 biegową skrzynią.
Pozdrawiam.
 
 
MotoRider 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 74
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2010-09-30, 18:21   

ja tak mialem w 2 audikach i był to termostat, mechanik wymienil to bez sciagania rozrzadu ale kto go tam wie co on robił ...
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-30, 19:34   

http://www.brittcrowell.c...n_A8/index.html , http://www.audipages.com/...tbreplace0.html , najczęściej robią to przy okazji wymiany rozrządu ale jak się pomęczysz to dasz radę tylko jest trochę ciasno. Na tych linkach masz pogląd gdzie jest termostat . Troszkę o tym było http://www.a8team.pl/topics12/921.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-10-01, 20:29   

ja w zime na trasce tez mialem 75-80 stopni,wymiana termostatu pomogla i szybciej do 90 stopni dochodzi,po zdjeciu pokrywy silnika i odkreceniu takiej niewielkiej kosteczki(nie wiem co to jest) dojscie jest nie najgorsze ale ja przez to ze sruba mi sie wyrobila musialem odpuscic i niestety pas przedni do zdjecia musial isc pozdrawiam
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-10-03, 17:05   

do wymiany tego musi byc dobry,cierpliwy i wygimnastykowany fachman. Wiekszosc przy tym pada i wola sciagnac caly przod. Dojscie ciulowe (od rozrzadu) i dlatego powinno sie wymieniac przy okazji wymiany paska. Spadek temp podczas jazdy w trasie to typowy objaw padnietego termostatu
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-10-03, 17:29   

orginalne sruby na klucze imbusowe,u mnie sruba byla wyrobiona i nawet nie pomoglo kupno nowego klucza,teraz mam zalozone zwykle sruby wiec nastepnym razem powalczymy pozdrawiam
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-03, 22:17   

W skróconej wersji tego silnika czyli 2.8 daje radę
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-10-04, 14:36   

dzieki Panowie za podpowidzi.
Lada dzien bede szukał kogos do wymiany:) chociaż mało mi to przeszkadza więc znając życie będzie się odwlekać.
:)
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-10-04, 19:05   

tylko wez poprawke na temperature, narazie mamy na plusie ale juz niedlugo bedzie zimniej, zalezy ile masz zamiar z tym zwlekac bo moze byc tak ze przy -15 temperatura silnika spadnie do 60 a to juz zdrowe dla silnika nie jest pozdrawiam
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-04, 22:12   

i od razu wiecej pali
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2010-10-05, 17:56   

ja zbierałem się do wymiany termostatu bardzo długo :mrgreen: a okazało się że jest to łatwa i szybka robótka ok.10-15min. jak ma ktoś problem to śmiało mogę pomóc :mrgreen:
 
 
tanatorq 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-11-16, 01:24   

hmm lepiej że silnik się nie dogrzewa niż miałaby temperatura iść w góre i się płyn gotować, pierwsze słyszę że niedograny silnik bardziej się psuje wiem że gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu to tak ale płyn chłodniczy a temperatura silnika to chyba dwie inne rzeczy, a jeszcze temperatura oleju w silniku. nawet jak dojdzie w zdrowym aucie temperatura szybko do 90 stopni to silnikowy olej nie dojdzie chyba do normalnej temperatury pracy aż tak szybko a jak ma się zepsuty termostat to może płyn chłodniczy i nie dojdzie do 90 stopni ale po pewnym czasie olej silnikowy chyba powinien dojść do optymalnej temperatury pracy
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-11-16, 12:51   

wbrew pozorom jest to prosty zabieg, sam sie za to zabieralem rok a po otwarciu maski odechciewalo mi sie lecz przyszedl czas i zajelo mi to 30 min
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-11-19, 10:59   

to na weekend i ja sie zabieram bo te 75 max to mnie wkurza:D tylko na postoju mam 90
Pali oczywiscie jeszcze więcej:D dziad jeden:D ale tak ostatni dalem popalic saabowi aero na swiatłach ze...eeeeeeeeeeeeeh niech pali:D
pozdro.
Acha jaki termostat o jakiej temp. otwarcia brac?
 
 
tanatorq 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-11-19, 11:30   

jaki ten model auta masz bo masz napisane że 98 rok a skrzynia z nowszego a8 bo 5cio biegowa daj jaki rok tego auta i tyle i czy silnik od nowości nie zmieniany na inny symbol był do rocznika 1998 z silnikiem V8 wyskoczył taki numer termostatu:

b 078 121 113 F

oznaczenie 87C

zapewne oznaczenie chodzi przy jakiej temp się otwiera czyli zapewne przy 87 stopniach
numer seryjny możesz wziąć po to by Ci w zamienniku również zmienili, ja zmieniałem kiedyś nie pamiętam ile kosztuje ale pamiętam że brałem oryginał po trochę niższej cenie ze sklepu z zamiennikami, także skoro był oryginał to pewnie zamienników wtedy nie było ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.