Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Przepływomierz  
Autor Wiadomość
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-07, 20:45   [D2 95 4.2PB ] Przepływomierz

Witam.
Mam problem z przepływką do D2, ABZ, 95r. 4,2Q, Mianowicie podłączając się Vaginą pokazuje błąd przepływomierza błąd 16486. Ale żeby nie było kupiłem już dwie używane przepływki po 150 pln za każdą na aledrogo. Po ich wymianie problem nie zniknął dalej ten sam błąd 16486. Chcąc nie chcą i mając bardzo fajnego kumpla w Focie kupiłem nówke przepływkę orginalną Boscha, zapakowaną z plombą (nie będę pisal za ile bo i po co, ale cena była dobra). Jakież było moje zdziwienie kiedy po wymianie przepływki na orginalną i skasowaniu błedów nic się nie zmieniło i dalej jest ten sam błąd 16486. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie łącznie ten z przepływką i wszystkie są ok. Zanim zareklamuje przepływkę co może być trudne bo ponoć części elektronicznych nie wymieniają, ale może się uda ze względu na znajomości, chciałem się zapytać:
1. Jakie napięcia powinny być na przepływce
2. Chcę sam na krótko zasilicz przepływkę 12V ale potrzebuje schematu polaryzacji
2. Gdzie wchodzi kabel z przepływki tzn. druga strona i gdzie tego szukać
3. Czy jest osobny przekaźnik odpowiedzialny za przepływkę
4. Czy w/w błąd może być powodem tego że Ecu silnika się uszkodził ?? (oby NIE)

Nadmienię iż z powodu przepływki na wolnych obrotach auto po gwałtownym dodaniu gazu zachowuje się tak jakby się zalewało, obroty spadają do 200 i po 2 sekundach wkręca się do 6000.
Będę wdźięczny jeżeli ktoś udostępni mi schemat elektryczny, może podłącze sobie generator i poszukam chociaż gdzie to wchodzi.
Jest jeszcze szansa podjechania do ASO, ale tam za samo podłączenie kompa biorą jak za zboże a nie mówię już o naprawie.

Z góry dziękuje za info
Pozdrawiam Wojtek
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2009-10-07, 21:16   

Obadaj tutaj, sporo schematów: http://www.diakom.com.ru/CARS2/index.html
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-08, 16:42   

wojti_sopot napisał/a:
16486.


Sporadyczny ? Zwarcie do plusa ? Zwarcie do minusa ?
Co było pod numerem błędu ? Auto z przepływką i bez jeździ tak samo ?
Może masz tylko kabelek w kostce ułamany....
Podstawa to dobrze zinterpretować błąd.....

Zapewne było:

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low)
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza – niskie wejście



Co do diagnozy to przeczytaj ten post >> http://forum.vw-passat.pl...732&postcount=4
Nie wiem ile pinów jest w A8 ale powinno Ci to rozjaśnić sprawę....
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-08, 22:03   

Witam
Koledzy problem rozwiązany. Wczoraj ściągnąłem dokładnie ten sam schemat i opis co poleca kolega "kuczlaw" i udało się. Ale od początku.
Wyjąłem wtyczkę od przepływki, mierze miernikiem są dwie masy brak plusa (silnik uruchomiony), czyli szukanko kabla z plusem. Generatora nie mogę podłączyć ponieważ może wchodzić na jakiś układ. Rozcinam po kolei wiązki, kabel od przepływki przechodzi przez kostkę połaczeniową nr 4 znajdującą się tuż przy ECU silnika, a następnie wchodzi do kabiny pod podłogę pasażera i dalej niestety ale go nie namierzyłem. Chcąc nie chcąc podłączyłem na krótko przez bezpiecznik +12V i przepływka zadziałała. Potem przerobiłem tylko ten plus na plus po stacyjce i temat rozwiazany. Dodam iż nie rozcinałem plusa idącego do przepływki tylko równolegle do niego dołożyłem 12V, gdyż nie byłem pewny czy jeszcze coś po stronie kabiny nie stoi na tym kablu (raczej coś stoi bo mam wrażenie że jakby było słychać cykanie cewki po dodaniu zasilania).
Silnik jak ręką odjął, zniknął efekt zalewania i spadku obrotów do 200 po dodaniu gazu.
No i niestety kupa kasy na przepływki wydana, ale trudno, przeżyję, mam nową przepływkę i zapas.
I w ten oto sposób dalej pomykam moim szerszeniem.
Dzięki koledzy jeszcze raz za wsparcie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.