Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Rozrusznik - wyciągnięcie  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-01-06, 13:40   [D2 95 4.2PB ] Rozrusznik - wyciągnięcie

Słuchajcie... diabli mnie biorą przy tej robocie.

Mianowicie jak odkręcić rozrusznik?
Dolna śruba poszła łatwo - imbus 10 mm i po problemie.
A co z górną śrubą rozrusznika?
Leci na wylot od strony skrzyni?

Na zdjęciu zaznaczyłem na żółto:



Ta od tyłu nad wyjściem półosi to jest 10 mm śruba na imbus 8 mm?
Nie mam dojścia do niej, za duża ręka.
Od góry trzeba się dostać z kluczem?

Robił ktoś już z Was coś takiego?
Jakieś sugestie...
Z tym rozrusznikiem to wymyslili w Audi.

Kiedyś wymieniałem w silniku V12 BMW M70, trochę roboty było.
Myślełem, iż nie będzie innych aut, gdzie będzie tyle odkręcania a tu zonk... audi...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-01-06, 18:21   

oryginalnie to jest tam sruba na klucz 16mm
zdejmowałes belke pod silnikiem wogóle?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-01-06, 18:41   

Belki nie odkręcałem, nie mam jak podnieść auta na rozsądną wysokość.
Odkręciłem oil-cooler'a i jest dojście do łapy silnika. Widać na zdjęciu.

Odkręcenie belki nie zmieni dostepu do śruby idącej od strony skrzyni...

Jak odkręcić górną śrubę idącą od strony skrzyni biegów?

Wydech trzeba ściągać (prawa strona od kolektora wydechowego do kata)?

Od góry patrzyłem to nie ma miejsca. Jak założyłem imbusa to ręką nie dam rady
dojść i obkręcić. Tam chyba na 65Nm dokręcone więc i ramię trochę musi być.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-01-06, 20:08   

a ja Ci mówie ze jak odkrecisz i wymontujesz belke to wszystko zrobisz bez problemu
prawy wydech jak odkrecisz od kolektora to juz wtedy wogole bajka jest :mrgreen:

masz 95r
wiec podejrzewam ze juz ktos kiedys to odkrecał i mogł dokrecic na maxa i dlatego masz taki problem z poruszeniem jej
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-01-07, 14:39   

Odokręciłem rozrusznik.

Górna śruba rozrusznika od strony skrzyni poszła od góry (wąsko ale się da).

Zdjęcie starego rozrusznika i nowego (zobaczcie co się stało ze starym rozrusznikiem):



Stary rozrusznik uszkodzenie:



Nowy na swoim miejscu:



Dokręcanie śruby od strony skrzyni oczywiście z góry.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-01-09, 10:16   

Hej jeżeli nie jest to żadna tajemnicą, to może opisałbyś co demontowałeś żeby dostać sie do rozrusznika, na pewno było by to bardzo pomocne dla potomnych.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-01-10, 06:31   

Nie ma tajemnic... w tym temacie.

Są trzy szkoły jeżeli chodzi o wyciąganie rozrusznika:

1. Odkręcenie "sanek", na których leży silnik, jest wtedy dojście do łapy poduszki
a później do rozrusznika. Trzeba mieć podnośnik, podwiesić silnik itd.
Zalecana forma ale wymaga zaplecza (poza kluczami).

2. Niektórzy wyciągają cały silnik... bez sensu, chyba, że się wiąże to z wyminą
tylnego uszczelniacza wału.

3. Odkręcanie oil-coolera (chłodniczki oleju), co zpowoduje, iż pojawia się dojście do łapy
poduszki silnika i później rozrusznika.

W 1, 2 i 3 przypadku pozostaje problem odkręcenia górnej
śruby rozrusznika idącej od strony skrzyni.

Ja miałem za grubą łape do tego ale jakoś poszło.

Co do wyciągnięcia oil-coolera to tutaj są znowu dwie szkoły:

1. Rozkręcanie przodu, osłony paska rozrządu.
2. Bez ściagania osłony paska rozrządu.

To tak w skrócie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Buniek4200 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 81
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-01-17, 12:56   

Witam. Ja u siebie wyciągałem rozrusznik 3 razy i powiem ze jeśli dorobi sie odpowiednie klucze to godzina i rozrusznik wyjęty a mam silnik 4.2 abz 299 km i zeby dobrać się do rozrusznika to najpierw trzeba odkręcić łape silnika imbus 8 na wszyskie 5 śrub oczywiście na samym początku odczepić zasilanie potem imbus chyba 5 ma tylne mocowanie rozrusznika i wtedy dopiero odkrecamy rozrusznik śruba pod rozrusznikiem 16 a z drugiej strony śruba przelotowa przez skrzynie na imbus 10 i z tom jest chwile zabawi ja do tej śtuby miałem ponad pół metra przedłużki i oczywiście 1 przegup odkręcałem ja od dołu koło katalizatora a najlepiej jak ktoś trzymał by ten imbus od góru bo lubi wyślizgnąć się wystarczy zdenontować dolot powietrza do silnika od filtra.
 
 
andrzeja8 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: andrzej
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 45
Dołączył: 28 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-12-09, 21:00   

Odkopie temat bo dzisiaj przyjechała mi a8 nie paląca,po sprawdzeniu padło na rozrusznik,autko jest w automacie silnik 4.2,ja poradziłem sobie tak,sanki mają długie śruby popuściłem je 5 centymetrów nie odkręcając do końca,odkręciłem poduchy obie od spodu,prawą poduche odkręciłem z osłoną potem już tylko 3 śruby jedna duża i 2 małe od spodu,od góry trzeba rozebrać osłony i rure od filtra powietrza aż do przepustnicy,jak sie zaświeci koło przepustnicy na skrzynie to widać górną śrube rozrusznika jest mocno dokręcona porządna mała grzechotka i po sprawie jak nie idzie założyć pasek klinowy na grzechotke wtedy musi puścić,rozrusznik pasuje od mercedesa w210 2.9td.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.