Autor |
Wiadomość |
wirus
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP 4HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Wiek: 39 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: BARCIN
|
Wysłany: 2011-01-18, 20:58 [D2 95 4.2PB
] TIP - co to za korek pod osłoną silnika?
|
|
|
Koledzy dziś w kanale zauważyłem że cały spód auta jest zababrany czerwonym olejem. Leciało z korka (był prawie wykręcony) takiego na imbus. W osłonie plastikowej pod silnikiem jest specjalne do niego wyciecie żeby nie trzeba było zwalać osłony. Po prawej stronie auta.
Dokręciłem i już nie leci, ale nie wiem Co to za olej i gdzie go dolać bo ubyło z 0,5 czy nawet 1l napewno.
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:07
|
|
|
czerwony może być w skrzyni |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
wirus
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP 4HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Wiek: 39 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: BARCIN
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:19
|
|
|
Tak ale korek od skrzyni jest chyba w misce od skrzyni a to jest pod kolektorami wydechowymi, jakiś zbiornik z korkiem na imbus. Co to? |
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2011-01-19, 20:14
|
|
|
może wspomaganie... a nie chodzi ci troszke ciężęj kierownica? czasami buczy |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2011-01-23, 16:55
|
|
|
no to napewno bedzie to;; |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
|
|
|
wirus
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP 4HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Wiek: 39 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: BARCIN
|
Wysłany: 2011-01-28, 23:21
|
|
|
To właśnie jest to i z tamtąd leci czerwony :-? olej. W silniku raczej czerwony żadko bywa a jednak. Mój to Valvoline 5w50 po dokręceniu jest ok.
Dziękuje za pomoc. Przy okazji sprawdziłem stan oleju w skrzyni i jest oki.
Mam jeszcze jedno pytanko, gdzie w a8 d2 wymienia się olej: w silniku, napewno, w skrzyni, w tylnym moście też a w torsenie i przednim mechaniźmie różnicowym jest ten olej ze skrzyni czy też się wymienia osobno? |
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2011-01-29, 06:53
|
|
|
wszystko co znajduje sie w obudowie skrzyni biegów ma chyba ten sam olej co ona sama, ale poczekaj może wypowie sie któś inny bo nie jestem do końca pewien. |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-01-29, 15:13
|
|
|
Tu masz opisane
http://www.audipages.com/...,%20rev%201.pdf
Coś sie nieotwiera strona to opisze:
Olej wymienia sie w skrzyni ale ida dwa rodzaje:
- do samej skrzyni(korej w misce skrzyni)
-do mechanizmów róznicowych(75W90) wlew jest przy prawej półosi a drugi jest przy wale napędowym niepamietam czy po prawej czy lewej stronie. Jesli niema wycieków to nietrzeba tam zaglądać.
Olej w tylnym moście tez 75W90 wlew z boku mostu
Aha w skrzyni przy półosi niema korka do spószczania oleju(75W90) jest tylko do wlania czy tez sprawdzenia stanu.W tylnej czesci jest korek do spuszczania i wlewowy tak samo w moście.
W sumie dla rozjasnienia do A8 idą trzy typy oleju: silnikowy, do mechanizmó róznicowych i do samej skrzyni. dziurek wlewowych jest w sumie pięć
Moze ten zadziala link
http://www.audipages.com/...,%20rev%201.pdf |
|
|
|
|
|