|
Autor |
Wiadomość |
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-01-11, 21:49 [S8 D2 98
] Maksymalny moment obrotowy - dolny zakres
|
|
|
Silnik 4.2 340km ma maksymalny moment od 3500 obrotów, jego unowocześniony brat 40V ma od 3000 obrotów. Czy jest istnieje jakiś w miarę racjonalny i tani sposób aby obniżyć ten zakres? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-11, 22:06
|
|
|
Emil to już wynika z charakterystyki silnika i jego budowy, oprogramowania, układu wydechowemu i dolotowemu itd itd.
Najlepszym rozwiązaniem było by doprowadzenie do tego by moment obrotowy był maksymalny przy jak najniższych obrotach oraz był stały do samego końca obrotomierza.
Tu już trzeba się zagłębić w samą konstrukcję jednostki napędowej i całego osprzętu z nią powiązanemu.
Amerykanie moment obrotowy nadrabiali pojemnością. Auto miało koni tyle co europejski kompakt 1.6 przy czym USA ponad 5cio litrowe Vósemki, ale powalało momentem obrotowym rzędu kilkuset Nm. Z czego połowa już była dostępna po przekręceniu kluczyka w stacyjce. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-01-11, 23:52
|
|
|
ernesto napisał/a: | Najlepszym rozwiązaniem było by doprowadzenie do tego by moment obrotowy był maksymalny przy jak najniższych obrotach |
I właśnie to byłoby super. Tak chociaż z 500 RPM niżej. Przy normalnej jeździe by się to bardzo przydało, ponieważ zawsze trzeba wajchować tipem albo na D wciskać połowę gazu i redukcja. W dieslach to jest właśnie fajne... Swoją drogą ciekawe czy dałoby się zdobyć taki program który tylko i wyłącznie to reguluje. Moc i moment niech pozostanie bez zmian. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-12, 18:36
|
|
|
emilus143, W starych kapciach wolnossakach zapomnij. Nowoczesne FSI owszem maja pole do manewru,starsze to w zasadzie tylko tuning mechaniczny,uturbione to juz łatwiej sie stroją. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime
Prywatność. |