Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Maksymalny moment obrotowy - dolny zakres  
Autor Wiadomość
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-01-11, 21:49   [S8 D2 98 ] Maksymalny moment obrotowy - dolny zakres

Silnik 4.2 340km ma maksymalny moment od 3500 obrotów, jego unowocześniony brat 40V ma od 3000 obrotów. Czy jest istnieje jakiś w miarę racjonalny i tani sposób aby obniżyć ten zakres?
_________________
I`m the LPG master
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-01-11, 22:06   

Emil to już wynika z charakterystyki silnika i jego budowy, oprogramowania, układu wydechowemu i dolotowemu itd itd.
Najlepszym rozwiązaniem było by doprowadzenie do tego by moment obrotowy był maksymalny przy jak najniższych obrotach oraz był stały do samego końca obrotomierza.
Tu już trzeba się zagłębić w samą konstrukcję jednostki napędowej i całego osprzętu z nią powiązanemu.
Amerykanie moment obrotowy nadrabiali pojemnością. Auto miało koni tyle co europejski kompakt 1.6 przy czym USA ponad 5cio litrowe Vósemki, ale powalało momentem obrotowym rzędu kilkuset Nm. Z czego połowa już była dostępna po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-01-11, 23:52   

ernesto napisał/a:
Najlepszym rozwiązaniem było by doprowadzenie do tego by moment obrotowy był maksymalny przy jak najniższych obrotach


I właśnie to byłoby super. Tak chociaż z 500 RPM niżej. Przy normalnej jeździe by się to bardzo przydało, ponieważ zawsze trzeba wajchować tipem albo na D wciskać połowę gazu i redukcja. W dieslach to jest właśnie fajne... Swoją drogą ciekawe czy dałoby się zdobyć taki program który tylko i wyłącznie to reguluje. Moc i moment niech pozostanie bez zmian.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-12, 18:36   

emilus143, W starych kapciach wolnossakach zapomnij. Nowoczesne FSI owszem maja pole do manewru,starsze to w zasadzie tylko tuning mechaniczny,uturbione to juz łatwiej sie stroją.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.