|
Autor |
Wiadomość |
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-16, 17:35 [D2 94 4.2PB
] Elektryczna kierownica - problem
|
|
|
W moim egzemplarzu nie działało sterowanie kierownicą góra-dół (przód-tył jeździ).
Przy okazji dłubania w centralnym zamku odłączyłem akumulator, a po podpięciu kierownica straciła kodowanie - przed odłączeniem akumulatora, po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kierownica "chowała się" w stronę zegarów... Obecnie straciła i tą funkcjonalność.
O ile jeżdżenie kierownicy po wyjęciu kluczyka nie jest mi jakoś niezbędne, o tyle chciałbym naprawić przesuw góra-dół.
Zanim jednak zabiorę się za rozbiórkę i oglądanie, co w trawie piszczy, chciałem się dowiedzieć, jak to w końcu jest z tym kodowaniem i adaptacją kierownicy w moim roczniku (1994)?
Przez VAG-COMa nie mogę się dostać do sterownika, a przecież jakoś musi być zaprogramowane cofanie się kierownicy po wyjęciu kluczyka. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-16, 18:47
|
|
|
Musisz w końcu zrozumiec że nie masz żadnego modułu komfortu i żadnych kodowań. Szczątkowe sa w Fl a pieknie sie koduja D3.
masz awarie mechaniczną i tak musisz szukać przyczyny a wagine se zostaw do sprawdzania błedów w ABS,ASB,Airbagu i silniku |
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-16, 18:50
|
|
|
Ok, ale w takim razie, jak programują tą kierownicę, żeby się chowała przy wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki?
Odłączyłem aku i straciłem tą funkcje, więc musi być jakiś sposób na jej przywrócenie. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-16, 18:52
|
|
|
Nie mam pojęcia czy to było u ciebie czy ktos dokładał. ja mam manualne i mi nie trza elektryki co sie psuje hehe |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-16, 18:55
|
|
|
No, ja też nie jestem zwolennikiem elektroniki w aucie, ale czysta elektryka może być.
Dlatego mam nadzieję, że w miarę tanim kosztem uda się ogarnąć takie rzeczy.
Co nie zmienia faktu, że jakoś musieli to zaprogramować, więc istnieje jakiś "tryb serwisowy".
[ Dodano: 2016-10-16, 19:56 ]
michalwruszak napisał/a: | Standardowy temat , przełącznik do przelutowania lub wymiany |
Oo... To już jakiś trop. A coś więcej odnośnie przelutowania? Będę widział po jego wyciągnięciu, w czym leży problem? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-16, 18:56
|
|
|
tak istnieje ale nie dostepny dla ciebie z vaga np centralny taki tez jest,alarm itp. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-16, 20:54
|
|
|
A chowanie i wyjeżdżanie kierownicy po wyciągnięciu kluczyka programuje się wciskając przycisk przy joysticku do jej regulacji |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-29, 12:21
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Standardowy temat , przełącznik do przelutowania lub wymiany |
Wymieniłem przełącznik i niestety to samo:
przód-tył jeździ, góra-dół nie.
Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2016-10-29, 17:07 ]
Ok - problem rozwiązany. Niepotrzebnie kupowałem włącznik - wystarczyło sprawdzić, czy wychodzi z niego 12V i wszystko byłoby jasne.
No i tak okazało się, że silnik dostawał prąd, ale nie chodził.
Myślałem, że jest spalony i już się zastanawiałem nad wyjęciem kolumny kierownicy w celu wymiany, ale przypomniałem sobie o staropolskiej metodzie naprawy, czyli je.....ciu śrubokrętem. I odżył. W końcu, jak to mówią: "nic na siłę - wszystko młotkiem."
Ciekawe, jak długo będzie działał... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|