Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 2.8PB/LPG ] Lekkie szarpanie  
Autor Wiadomość
oma142 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: strzelin
Wysłany: 2014-01-24, 22:02   [D2 96 2.8PB/LPG ] Lekkie szarpanie

Witam. Na wielu forach występuje duzo podobnych tematow lecz w zadnym nie jest podany konkretny powód. Podczas jazdy przy pewnej prędkosci ok 70-90 km/h oraz 4 i 5 biegu(na nizszych biegach nie jest w stanie wyczuc tego szarpania) oraz obrotach 1200-1800 sa lekkie drgania jakby silnikiem. Przy przyspieszaniu z tych obrotow jest ciagle drganie do pewnego momentu czyli 2000 tys obrotow. Tak sie dzieje na benzynie jak i na gazie. Odkad posiadam te audi przejechalem juz 35 tys kilometrow i te drgania sie nie zwiekszyly . Wymienilem nastepujace części: swiece, przewody wn, cewke, łancuszki walkow rozrzadu. podpinany byl pod komputer ostatnio i wyszedl bład przepływomierza i sondy, zostaly skasowane i juz nie wyskoczyly. Na innym forum wyczytałem ze za to moze odpowiadac sprzegło kinetyczne (skrzynia). Ale pewna osoba osoba pisala ze regenerowala skrzynie i problem pozostał. Niektorzy stawiaja na przepływomierz lub przepustnice. Bardzo wdzieczny był bym za konkretna odpowiedz, może ktos z Was mial taki problem i sie z nim uporał. Pozdrawiam fanów A8
_________________
audi bogiem... a8 nałogiem...
 
 
seba185 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-24, 22:43   

a moze poduszka ktoras?
 
 
mmaciek 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-01-24, 23:36   

Witam
Mam ten sam problem.Lekkie szarpanie przy przyspieszaniu na niskich obrotach.
Wymieniłem świece i cewki a problem pozostał.Na vag-u nie wyskakują inne błędy.Szarpie na gazie jak i na benzynie.
_________________
Maciek
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-25, 08:51   

ja miałem to samo co ty
wymieniłem motor i problem znikł ;)
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-25, 10:05   

Mieliście kiedyś wypadanie zapłonu ? Czy jeździliście mimo to dalej ? Jeśli tak to popsuliście sondy. Objaw swoisty zarówno do sond jak i sprzegła.
W łapę oscyloskop i sprawdzać sondy w pełnym zakresie temperatury i pracy , 90% narzekających na drgania przy sprawnym sprzęgle wymieni sondy i sięgnie z ulgą po piwko.
No i trzeba jeszcze wyeliminować ewentualny problem przegubów wewnętrznych.

Zacytuję "Uszkodzenie czujnika tlenu jest bezpośrednią przyczyną następujących objawów obserwowanych podczas eksploatacji:
— pogorszenia właściwości dynamicznych pojazdu, co obserwuje się w postaci niestabilnego momentu obrotowego (szarpania) lub opóźnienia reakcji na otwarcie przepustnicy,
— znacznego zwiększenia zużycia paliwa (10—15%),
— przedwczesnego zużycia reaktora katalitycznego"
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-01-25, 13:12   

a ja jestem ciekaw czy to jest na zimnym tylko silniku czy ciepłym ? :)
_________________
dare to be great
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 13:48   

pepi napisał/a:
ja miałem to samo co ty
wymieniłem motor i problem znikł ;)


Jeśli tylko to było powodem wymiany to gratuluje <brawo2> Pewnie w serwisie Ci tak doradzili :) A jak spali Ci się żarówka to pewnie wymienisz całą lampę :D
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-25, 13:53   

wiesz bez urazu
ale ja jestem mechanikiem
i z tego żyję
to daruj sobie ;)
ja mogę robić nie mnie :D
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-25, 14:13   

Spoko Paweł, tak się tylko z Tobą droczę ;) Widać, po Tobie, że się znasz <okioki> to tylko mały joke ;) Szczerze to zazdroszczę, bo sam możesz sobie wszystko porobić w autku. Ja już takich zdolności nie mam i niestety muszę się pałętać po różnych magikach ze strachem, aby przypadkiem nie rozj...li mi niuni, zamiast naprawić :/ Gdybyś był z wawy, to sam bym do Ciebie przyjeżdżał. Ale nie bądź jak aso, nie rób ludzi w konia <amasz> pozdro
 
 
oma142 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: strzelin
Wysłany: 2014-01-25, 15:43   

nie ma znaczenia jaka jest temperatura silnika....
_________________
audi bogiem... a8 nałogiem...
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-01-25, 20:26   

Kolego oma142, proszę o poprawę swojego profilu bądź tytułu tematu, bo jeśli w profilu masz 99' 4.2 PB+LPG to dlaczego w tytule 96' 2.8 PB+LPG?

Pozdrawiam
Simone331
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
mmaciek 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 34
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2014-01-25, 23:25   

Witam
Dziś na vag-u wyskoczyło;
Zespól2 sonda 1
P0151-35-10-napięcie za niskie-sporadyczny
_________________
Maciek
 
 
oma142 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 45
Skąd: strzelin
Wysłany: 2014-01-26, 22:02   

tez taki błąd miałem ale wykasowałem jezdziłem i juz nie wyskoczył ale widze ze jak sa te mrozy to jest gorzej... czyli moze cos w strone elektryki .....
_________________
audi bogiem... a8 nałogiem...
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-26, 22:49   

oma142, Kologo, czytając to co piszesz można wnioskowac ,że naprawa to kasowanie ...
jeszcze raz zwrócę Ci uwage że możliwośc że masz padniętą lub padnięte sondy jest prawie 100%. Sonda wywali bład natychmiast jeśli jest problem z obwodem grzania ,lub brakiem ciągłości pracy, natomiast sonda ze starości, zużycia, próbkuje coraz gorzej co przez sterownik nie jest odbierane przez dość długi czas jako błąd i podlega korektom w wielu przypadkach nawet ten bład może się nie pojawić .ECU cały czas dostosowuje parametry do wadliwie pracującej sondy i stąd brak płynnego przyspieszania pojawia się szarpanie i inne z tym związane kłopoty jak wypadanie zapłonów, wzrost zużycia paliwa, wysoki poziom HC etc...etc...
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-01-27, 06:07   

Przejrzyj kable od sondy. W moim przypadku raz szarpał raz nie. Nie mogłem dojść ładu co jest nie ta. Bo było to sporadyczne. Najbardziej odczuwalne na 4 i 5 biegu. Okazało się że jeden przewód od sondy był przerwany. Jak był styk to chodziła idealnie, a jak nie było wpadała w drgawki. Jeśli nie pomoże to sondy do wymiany.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.