Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-12-29, 08:28
|
|
|
i pewnie jest taki bezpiecznik 20 a
koło sterownika
Wiem bo raz jechałem do poznania go zmienić w pewnym s8
bo serwis stwierdził że prawdopodobnie sterownik padł zobaczyli lubelskie blachy i chcieli ...
Naprawa trwała 20 s
Ale jazdy były bo pierwsze pojechał szwagier bo to jego ojciec był przed poznaniem 140 km zatarł silnik .
Za lawetę policzyli za diagnozę coś koło 1 tys wyszło chcieli jeszcze 7 tys |
|
|
|
|
|
|
|
Irokezzlf
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jakub
Jeżdzę: Audi a8 d2
Wiek: 25 Dołączył: 17 Gru 2017 Posty: 21 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2018-01-02, 22:08
|
|
|
Pepi u mnie obok sterownika są 2 bezpieczniki 15 a, sterownik mam hitachi . Szperalem w kablach i znalazłem jebnięty kabel od gazu (ta sama wiazka) polutowalem . Myślałem już że wkoncu odpali . A ty nadal ch... Nie mam już siły do tego samochodu. Sprawdziłem chyba już wszystko |
_________________ Po co są świece w silniku o zapłonie samoczynnym?
.
.
.
żeby tłok po ciemku w zawory nie przyp....... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-03, 07:45
|
|
|
wiesz lpg nie ma wpływu na brak iskry raczej ...
Napraw twojego auta trzeba zrobić tak
- sprawdzić czy jest iskra a jak nie ma to dlaczego
-odpalać na paliwe można na plaku sprawdzić czy się odzywa ale to tylko gdy pewny będziesz iskry . |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-01-03, 08:38
|
|
|
Przy braku synchronizacji czujnika wału z czujnikiem wałka (przestawiony rozrząd) nie zobaczysz nigdy iskry. Rozrząd poprawnie ustawiony? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Irokezzlf
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jakub
Jeżdzę: Audi a8 d2
Wiek: 25 Dołączył: 17 Gru 2017 Posty: 21 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2018-01-04, 14:26
|
|
|
Karol , znaki niby się pokrywają że sobą |
_________________ Po co są świece w silniku o zapłonie samoczynnym?
.
.
.
żeby tłok po ciemku w zawory nie przyp....... |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-01-04, 22:08
|
|
|
Irokezzlf napisał/a: | Karol , znaki niby się pokrywają że sobą |
Czy masa jest przykręcona do kolektora przy przepustnicy?
W podobnym miejscu jak w 2.6 powinna być 4 brązowe kable
Czy to jest AAH?
Sprawdź wkręcając blokade wału w blok zamiast czujnika. (wtedy sprawdź czy znak na kole pasowym pokrywa się ze znakiem na obudowie
Następnie sprawdź czy dziury motylków wałków rozrządu są w poziomie w jednej linji (najlepiej jak byś miał blokadę)
Miałem przypadek w a6 z tym samym bodajże silnikiem i scięty był klin na wale.
Ogólnie te silniki muszą przekręcic kilka razy wałem żeby podało iskrę.
Czy podczas kręcenia rozrusznikiem podaje paliwo na listwe? jeżeli nie podaje to czujnik wału, jeżeli podaje to brak synchronizacji gory z dołem lub uszkodzone sterowanie do modułu lub cewek. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Irokezzlf
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jakub
Jeżdzę: Audi a8 d2
Wiek: 25 Dołączył: 17 Gru 2017 Posty: 21 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2018-01-22, 22:25
|
|
|
Odkryłem co się stało , sterownik silnika poszedł się...... Ściągam kostkę git a w sterowniku zielono , stąd pilne pytanie. Ma ktoś na sprzedaż sterownik silnika o oznaczeniu 8a0 906 266e |
_________________ Po co są świece w silniku o zapłonie samoczynnym?
.
.
.
żeby tłok po ciemku w zawory nie przyp....... |
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2018-02-04, 12:03
|
|
|
To może i ja się podepnę pod temat nie odpalającego silnika. Wygląda to tak że samochód działał normalnie a przy próbie odpalenia z rana odpaliła na 10 sekund po czym zgasła i więcej nie zagadała ani na gazie ani na pb. Vag nie wykazuje żadnych błędów, pompa działa po przekręceniu zapłonu a paliwo dochodzi do regulatora ciśnienia. Niestety po wykręceniu świec wszystkie są suche i nie wiem czy tak powinno być czy nie. Mowa o a8 d2 95r 3.7pb/lpg |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-02-04, 17:35
|
|
|
Zobacz wpierw kręcąc rozrusznikiem czy w blokach pomiarowych widać, że wał się obraca. To że paliwo dochodzi do listwy to nic. Jeśli ECU nie widzi że wał się kręci to wtryski są odcięte. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-02-04, 18:37
|
|
|
Pepek napisał/a: | Zobacz wpierw kręcąc rozrusznikiem czy w blokach pomiarowych widać, że wał się obraca. To że paliwo dochodzi do listwy to nic. Jeśli ECU nie widzi że wał się kręci to wtryski są odcięte. |
bez sygnału z wału nie startuje pompa... bez sygnału z wałka zgranego z wałem nie ma
iskry/wtrysków
przynajmniej tak było w ecu benzynowych z którymi ja miałem doczynienia |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-02-04, 19:04
|
|
|
Startuje, ale tylko na moment by dobić ciśnienie w układzie. Potem dopiero przy kręceniu rozrusznikiem jest podawane napięcie m.in. na przepływomierz i pompę. Tak czy inaczej trzeba kilka razy przekręcić wałem żeby wyłapało błędy, bo przy uszkodzonym np czujniku wału kręcąc krótko ECU myśli że jest ok, ale i tak odcina zasilanie wtryskom. Co do czujnika wałka to już nie pamiętam czy przypadkiem nie było tu czegoś takiego, że go ignorował i brał jakieś uśrednione nastawy. Ale jak mówię, tego ostatniego nie jestem pewien. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-02-04, 20:16
|
|
|
wtryskom na poczatek nie ma czego odcinac bo nie są otwierane dopóki
się wał z wałkami nie zgra a pompa sama jest wcześniej, musi być chyba
z 200-300rpm coś koło tego (tyle co rozrusznik wydaje)
co od usredniania to jest taki mechanizm ze jak juz pracuje i szwankuje czujnik wałka
to do momentu zgaszenia niektóre sobie radziły mimo tego
stąd słynne problemy i studzenie motoru gdy hall wałka wariował po rozgrzaniu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2018-02-04, 20:57
|
|
|
No właśnie u mnie nie występowały problemy z odpalaniem na zimnym czy ciepłym silniku. Zawsze paliła od strzała. Wydaje mi się że rozrusznikiem było na tyle długo kręcone że wykazało by ten błąd. Gdzie ten czujnik można znaleźć? |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-02-04, 23:10
|
|
|
Czujnik wału masz widoczny jak zdejmiesz lewe przednie koło i jest praktycznie na łączeniu silnika ze skrzynią. Czujnik wałka jest z tyłu silnika po stronie kierowcy. Wtyczki do obu z nich są praktycznie obok siebie. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
lilhomies
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tip - 5b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: TK
|
Wysłany: 2018-02-05, 13:54
|
|
|
Nie wiem o co chodzi ale iskra jest wiec chyba to nie żaden czujnik wału czy wałka... A błędu wciąż nie wywala pomimo długiego kręcenia. Jedyny błąd to o tym ze klemy były rozłączone. Sprawdziłbym tez ciśnienie paliwa ale chwilowo nie mam czym. Zastanawiam się tez czy może pompa jest źle osadzona w koszu bo miałem problem z odpalaniem gdy miałem 1/4 zbiornika ale obecnie jest niewiele ponad pół ale to chyba wystarczająco by pompa nie miała problemów. |
|
|
|
|
|