Autor |
Wiadomość |
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-16, 03:10 [D2 96 2.8PB/LPG
] Przebieg reduktora..
|
|
|
Czy przebieg reduktora moze miec wplyw na zuzycie gazu przez samochod? |
|
|
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2011-11-16, 11:52
|
|
|
Oczywiście że tak, elementy gumowe się zużywają i dochodzi do zaburzenia dawkowania. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-16, 12:47
|
|
|
Może nie tyle przebieg tylko jego stan techniczny (zużycie). Jeśli już trochę polatał, ale trzyma parametry to nie powinien mieć wpływu. Może też mieć duży przebieg, ale był po fachowej regeneracji i też będzie O.K. Na żywotność reduktora ma wpływ kilka czynników, np jeśli za wcześnie następowało przełączenie na gaz zanim się rozgrzał lub zbyt mała wydajność reduktora ("zamarzał") to jego żywotność nie jest zbyt duża (elementów gumowych) |
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-16, 17:32
|
|
|
Przebieg reduktora Tomasetto to ok 150kkm.. Oprócz wycieku płynu chłodzącego podczas jazzdy zachowuje sie stabilnie. Ale zuzycie gazu w granicach 20l to troszke za duzo. I do tego ciezkie odpalanie na zimnym silniku. Zostaje zła regulacja gazu. Czyli reduktor ma na to wpływ? |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-16, 17:48
|
|
|
Kup nowy albo zestaw naprawczy jeśli potrafisz sam wymienić membrany itd. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-16, 19:34
|
|
|
forest2007 napisał/a: | \ Ale zuzycie gazu w granicach 20l to troszke za duzo.\ |
Nie wiem jak jeździsz, ale mi przy tym samym sercu mniej pali. Miasto do max. 18 , trasa - ostatnio miałem takie przejazdy 90% trasa, jazda ekonomiczna ok 200km i za każdym razem udało mi się zmieścić w 10l LPG, średnio przy mieszanej jeździe ok 15l |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-11-16, 19:49
|
|
|
sylwekr napisał/a: | forest2007 napisał/a: | Ale zuzycie gazu w granicach 20l to troszke za duzo |
Nie wiem jak jeździsz, ale mi przy tym samym sercu mniej pali. Miasto do max. 18 , trasa - ostatnio miałem takie przejazdy 90% trasa, jazda ekonomiczna ok 200km i za każdym razem udało mi się zmieścić w 10l LPG, średnio przy mieszanej jeździe ok 15l |
no tak , 2.8 to może i tyle pali , ja moim 4.2 przy spokojnej jeździe spala od 10-24litrów po mieście , na trasie mieszczę się w 14l/100km (nie przekraczając 160k/h) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-16, 20:12
|
|
|
2,8 a 4,2 - 2 gary więcej i ponad 100 koni, raczej spalaniem będą się trochę różniły :-) |
|
|
|
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-16, 20:14
|
|
|
20l przy spokojnej jezdzie po miescie...ale w nocy! czyli brak korkow, swiatel itp |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-11-16, 20:18
|
|
|
forest2007 napisał/a: | 20l przy spokojnej jezdzie po miescie...ale w nocy! czyli brak korkow, swiatel itp | 20l lpg/100km po mieście przy normalnej jeździe to i tak dużo , bo co niektórzy koledzy z chodzą poniżej 20l/100km i to nie w nocy tylko w godzinach szczytu w korkach .
Po 3-mieście jeździ się tak samo jak po poznaniu , korki , remonty , emeryci i renciści na drodze . Uwierz mi że w nocy przy spokojnej jeździe zejdę do 16-18l/100km po mieście , ale podczas normalnej jazdy to wychodzi w granicach od 18-20l/lpg /100km . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-16, 20:23
|
|
|
No wlasnie dlatego zalozylem ten temat.. Poniewaz niektorzy twierdza ze reduktor dziala albo nie działa..ze nie ma opcji aby działał niepoprawnie.. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-16, 21:00
|
|
|
forest2007 napisał/a: | 20l przy spokojnej jezdzie po miescie...ale w nocy! czyli brak korkow, swiatel itp |
za dużo, szukaj przyczyny, na benzynie jeździ O.K. czy tez duże spalanie ? 150kkm na gazie, coś było robione z instalką, jeśli tyle przelatał bez żadnych napraw, to pewnie wtryski LPG do regeneracji/wymiany, reduktor i tak dużo na nim zrobione też regeneracja/wymiana, filtry itp a później ustawienie instalki |
|
|
|
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-11-16, 21:18
|
|
|
Wtryski juz wymienione na czerwone valteki.spalanie na benie ok 15. Na vagu czasem wyskakuja bledy 17545 u 17547 co moze byc spowodowane zla regulacja. A na zimnym jakby sie zalewal..kiedys gazownik skasowal mi obydwie mapy i kazal przejechac 200 km na benie i do tego ustawil mape gazu. Problem z odpalaniem znikl na jakies dwa tygodnie..i tak samo spalanie |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-17, 09:07
|
|
|
Regulacja instalki prawdopodobnie. Błedy pokazują że mieszanka zbyt bogata. Ja u siebie też miałem problemy z ustawieniem instalki, miałem kombinacji sporo, aż w końcu kupiłem interfejs do gazu, kurs internetowy z budowy i ustawiania instalacji :-) (jest sporo informacji w necie) i teraz sam to ogarniam. Przy okazji jak się podszkoliłem to wiem jakie błędy gazownicy wcześniej robili |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-11-18, 01:26
|
|
|
sylwekr napisał/a: | Przy okazji jak się podszkoliłem to wiem jakie błędy gazownicy wcześniej robili |
nagminnym jest złe przyporządkowanie w komputerze lpg czujników jakie faktycznie są zamontowane, a potem jest tak, że idzie sygnał jakoby np temperatura gazu fazy lotnej jest 40 stopni a faktycznie jest 10 lub reduktor ma 20 a źle przypisany rodzaj czujnika i efekt, że komputer lpg dostaje informacje że jest 60 stopni i potem macie jaja ze zużyciem gazu |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|