Autor |
Wiadomość |
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-05-17, 20:10 [D2 96 2.8PB
] Przewód wspomagania
|
|
|
Witam klubowiczów.Mam do wymiany wąż od wspomagania ten ze spiralą i mam takie pytanie czy ten wąż może być np. od 4.2, 3.7 |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-05-17, 20:38
|
|
|
W V6 jest on trochę inny niż V8. Więc chyba nie będzie pasował. Tak jak to widać na rysunku.
|
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-05-17, 21:29
|
|
|
wielkie dzięki już teraz wiem że musze szukać tylko od V6 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-30, 22:14
|
|
|
W związku z wymianą na magiel z servem chcę wymienić węże ciśnieniowe:
- zasilający (od pompy w takiej piankowej otulinie do magla ze spiralką metalową na końcu)
- powrotny (z magla do chłodnicy)
Znalazłem zakład hydrauliki w mojej najbliższej okolicy, i wymiana na nowy wąż w zależności od parametrów 50-70zł/1mb, robota od ręki - max 30min, końcówki zostają ori.
I teraz pytanie, czy wąż powrotny z magla, ew. zasilający posiada jakieś wewnętrzne zwężki?
Pytanie dotyczy po FL i 4.2 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-31, 22:52
|
|
|
Nie ma zwężek,tylko nie pomyl śrub drążonych jedna z nich jest zaworem , to ta przy wężu ze spiralą . Przed zalaniem płynem dokładnie umyj filtr siatkowy. |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
docent90
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: STASIEK
Jeżdzę: A8 D2 LIFT
Wiek: 45 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 2014-04-16, 10:07
|
|
|
Ja dzisiaj też wymieniałem ten wąż ze spiralą bo właśnie na niej pordzewiał i zaczął wyciekać płyn. W ASO bo chciałem nowy to krzyknęli mi 1300zł <jezu> więc rozpocząłem poszukiwania używanego.Ciężko było dostać aby nie był skorodowany właśnie na tej spirali ale po mozolnych poszukiwaniach i tu UWAGA - przewód nadaje się z S6 C5 jest taki sam i nic nie trzeba kombinować.Koszt 100 zł |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-16, 11:18
|
|
|
Pepeka napisał/a: | Nie ma zwężek |
A jednak jest zwężka w wężu zasilającym magiel.. Bez niej jest takie syczenie.. Po dołożeniu tej metalowej rureczki czyli zwężki jest cichutko Oby dwa węże obleciałem w kwocie 140zł i jest nówka za ułamek kwoty serwisu.. |
_________________
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2023-12-16, 20:15
|
|
|
Odkop.
Paczajta:
-> https://images92.fotosik.pl/700/0de6e554488327b1.jpg
-> https://images92.fotosik.pl/700/d1bfa51e52303d69.jpg
-> https://images90.fotosik.pl/699/759d5886b101533e.jpg
Przewaga dzięki technice...
I jak to teraz zakuć?
Zakuwki są, a raczej były, jednym elementem z króćcami. Nakładali je na etapie produkcji a potem chyba spęczniali rurkę. W środku przewodu diabli wiedzą po co łącznik. W środku węża gumowego wężyk teflonowy fi 5 czy 4 z jednej strony nasadzany na ten malutki króciec, z drugiej wsuwany w spiralkę.
Pytanie: idzie z tego coś upuczyć czy od razu se podoginać wąż z A4 czy pastucha nowy za 75zł?
[ Dodano: 2024-03-25, 21:46 ]
Jeszcze w kwestii przewodu powrotnego. Jest mi w stanie ktoś wytłumaczyć co (poza jakimś dziwnym zwiększaniem ciśnienia w układzie) miał na myśli autor robiąc tą kombinację:
- wyjście z przekładni króciec 7mm
- na tym zakuty przewód 12mm wewnątrz
- założona złączka redukcyjna 12->10 (wewnątrz 10->8)
- przewód do chłodnicy 10mm wewnątrz
- wlot chłodnicy 7mm
Co stało na przeszkodzie puścić całość 10mm zwłaszcza że na króćcu wychodzącym z przekładni zakuć przewód 12mm wewnętrznej to średni pomysł? |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2024-03-26, 12:58
|
|
|
Nie wiem, ale strzelam, że taka wielokrotna zmiana przekrojów ma na celu jakieś uspokojenie przepływu i minimalizowanie zjawiska kawitacji w całym zakresie obrotów, w jakim może pracować pompa wspomagania.
http://hydraulika.pwr.edu...ejscowe_v13.pdf
Wielokrotnie czytałem, że po wymianie węży wspomagania na jakieś dorabiane pompa zaczynała wyć. A wyje często przez powietrze w płynie. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 355 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-04-01, 21:14
|
|
|
Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Zbyt gwałtowna zmiana ciśnienia po redukcji węża od razu na duży przekrój, doprowadzi do powstawania pęcherzy powietrza w miejscu zmiany średnicy bo skokowo zmieni się ciśnienie. Oprócz tego że układ sam w sobie będzie się zapowietrzał, to dodatkowo zjawisko kawitacji o którym tu już wspomniano będzie stale degradować miejsce redukcji przekrojów. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
|