Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 2.8PB ] Sportowy tłumik i brak mocy???  
Autor Wiadomość
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-17, 23:54   [D2 96 2.8PB ] Sportowy tłumik i brak mocy???

Witam
Zamontowalem sportowy tlumik do 2.8 silnik aah 174km, i auto wogole nie wkreca sie na obroty 140km/h gaz w podlodze i slabiutko sie rozpedza i tak 195km/h max predkosc. Wczesniej spokojnie do 200 i rozpedzal sie ok 220-225v-max, Co moze byc przyczyna???? :shock: myslalem ze zyskam trochde konikow a nie odwrotnoie???? :shock:
 
 
TROLU 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-18, 03:08   

Przez sam tłumik końcowy nie uzyskasz mocy w wolnossaku bynajmniej jej nie odczujesz, generalne wątpię też abyś ją aż tak drastycznie stracił

Ja bym podpiął auto pod vaga czy nie pojawiły się jakieś komunikaty

Co to za wydech tak w ogóle ?
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-03-18, 08:10   

może tłumik nie wyrabia odprowadzenia ilości spalin spróbuj go wyciągnąć i sprawdzic czy jest lepiej
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-18, 10:43   

albo podjedź gdzieś na komputer i sprawdź , może mapa paliwowa się popsuła przez ten wydech ;-) bo to jest dziwne , raczej nie powinno się nic dziać , no chyba że tak jak pisze kolega Masa,
Masa napisał/a:
może tłumik nie wyrabia odprowadzenia ilości spalin
;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-03-18, 10:50   

odepnij koncowy o ile wymieniales koniec i zoabcz jak bedzie chodzil...moze jest zatkany czy cos
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-18, 10:52   

Kolego klon_84, zastanawia mnie jedno , po co tobie 2.8 skoro próbujesz moc zwiększyć w nim :?: :?:
Nie lepiej było od razu brać 4,2 :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-18, 11:49   

rok temu wymienilem tlumik to te klubowe co zalatwial kolega Sergio, ponad pol roku auto stalo w szopie nie jezdzone juz wtedy slabo mi chodzil wtedy diagnoze posatwilem ze padl silnik a ze jezdzilem a8 d3 tak stal mi w szopie pol roku i nim nie jezdzilem, Po rozbicu d3, wyciagnolem ja z garazu i zaczolem dubac wy....balem stary silnik i wstawilem nowy taki sam 2.8aah i....jest tak samo jak ze starym brak mocy....Pomocy koledzy...bo mie fiat uno fire na 7 wyprzedza.......... :shock:
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-03-18, 15:38   

czyli jeszcze raz ......zalozyles tlumik auto zaczelo zaraz po wymiane slabo jezdzic:) a ty wymieniles z tego powodu silnik myslac ze bedzie lepiej ?:) czy zalozyles tlumik bylo oka pozniej zaczol slabo jedzic i autko wstawiles do szopy ?
 
 
kkkrzysiu7 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-03-18, 20:00   

istnieje możliwość, że wina leży po stronie tłumika ostatniego. Tłumiki ostatnie są to tłumiki komorowe i decydują one o dźwięku. W swojej praktyce miałem przypadek, że tłumik dobrany nie pod właściwą pojemność "udusił" silnik. Podaj dokładnie co założyłeś tj markę i ewentualnie model. Czy t o był tłumik sportowy dedykowany , czy uniwersalny? Chińszczyzna czy wyrób markowy?
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-18, 20:52   

tomekzabrze napisał/a:
czyli jeszcze raz ......zalozyles tlumik auto zaczelo zaraz po wymiane slabo jezdzic:) a ty wymieniles z tego powodu silnik myslac ze bedzie lepiej ?:) czy zalozyles tlumik bylo oka pozniej zaczol slabo jedzic i autko wstawiles do szopy ?


zaraz po zamontowaniu tlumika auto zaczelo zamulac, myslem ze padlo sprzeglo czy cos tam, a ze wpadla mi w rece nowa audi a8 d3, do wstawilem ja do garazu, po ok pol roku zaczolem grzebac wpadl mi w idealnym stanie nowy silnik 2.8 o malym pzrebiegu wiec wstawilem bo i tak stary mi pobiersal olej. Po wymanie silnika nowego spzregla nic sie nie zminilo auto zamula caly czas tak jak po wymanie tlumika

[ Dodano: 2012-03-18, 20:56 ]
kkkrzysiu7 napisał/a:
istnieje możliwość, że wina leży po stronie tłumika ostatniego. Tłumiki ostatnie są to tłumiki komorowe i decydują one o dźwięku. W swojej praktyce miałem przypadek, że tłumik dobrany nie pod właściwą pojemność "udusił" silnik. Podaj dokładnie co założyłeś tj markę i ewentualnie model. Czy t o był tłumik sportowy dedykowany , czy uniwersalny? Chińszczyzna czy wyrób markowy?


udusil silnik??? :shock: tzn ze jak wstawie spowrotem orginalny to auto sie odmuli czy tym tlumikem zabilem silnik?

Co do marki to nie wiem one byly robine pod zamowienie wiec chyba dedykowany, Kolega Sergio wiem ze zalatwial je dla innych klubowiczow jeszce, KUrcze chyba w moim aucie tlumik ten nie zdal egzaminu a szkoda bo dzwiek jest super ahhjjj :-?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-19, 10:15   

klon_84, a zapytam się jeszcze tak , z jakim motorem jeździłeś tą D3 :?: :?:
ja jak się przesiadłem ze Opla Senatora B 3,0PB 177km na A8 D2 4,2PB 299KM to bez porównania , ale pożyczyłem senatora kumplowi na 2 tygodnie , potem jak go odebrałem i wsiadłem do niego to to pierwsze wrażenie że on nie chce jechać .
Pomyślałem że go popsuł ;-)
A to ja się przyzwyczaiłem już do 4.2 i to 3.0 już dla mnie nie jechało :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Tomi87 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2012-03-19, 10:46   

Ja miałem podobnie w motorze, po założeniu tłumika (niefabrycznego) z allegro... :-/ Odrazu pół mocy zginęło, po założeniu oryginału wszystko wróciło do normy, każdy tłumik, końcowy jak i wstępny jest bardzo ważną i istotną sprawą w dobrym funkcjonowaniu silnika, jeśli choć trochę będzie za wolno odprowadzał spaliny czyt przytykał silnik to napewno to się odczuje, kiedyś w starych silnikach moc potrafiła spaść przez zbyt "pusty" tłumik. Nie po to specjaliści je projektują by później ktoś zrobił go z rury od rynny i wszystko grało, nie takie to proste. Jak kupować nie oryginalny to polecam znane i sprawdzone marki np Remus ae też z zaznaczeniem by był do konkretnego modelu auta z konkretnym silnikiem a nie od audi 80 1,6 włożyć do 4,2
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-03-20, 13:27   

Odetkanie wydechu może spowodować, ze zamiast oczekiwanego przyrostu mocy silnik zacznie gorzej jeździć. Kiedyś czytałem taki dosyć duży mądry artykuł gdzie jakiś specjalista się wypowiadał jakie błędy ludzie popełniają modyfikując układ wydechowy. W wielu autach po "udrożnieniu" wydechu otrzymujemy efekt tylko zwiększonego hałasu a nieraz i spadku osiągów silnika. Aby uzyskać przyrost mocy poza wymianą wydechu zaleca się modyfikację układu dolotowego + dostrojenie elektroniki silnika do zmienionych warunków pracy. Wtedy poza hałasem można oczekiwać ileś % przyrostu mocy. To że ktoś zmienił wydech na sportowy to bardzo często tylko zwiększył hałas jaki generuje auto a z przyrostem mocy to raczej bywa różnie ...
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-20, 13:37   

sylwekr napisał/a:
Odetkanie wydechu może spowodować, ze zamiast oczekiwanego przyrostu mocy silnik zacznie gorzej jeździć. Kiedyś czytałem taki dosyć duży mądry artykuł gdzie jakiś specjalista się wypowiadał jakie błędy ludzie popełniają modyfikując układ wydechowy. W wielu autach po "udrożnieniu" wydechu otrzymujemy efekt tylko zwiększonego hałasu a nieraz i spadku osiągów silnika. Aby uzyskać przyrost mocy poza wymianą wydechu zaleca się modyfikację układu dolotowego + dostrojenie elektroniki silnika do zmienionych warunków pracy. Wtedy poza hałasem można oczekiwać ileś % przyrostu mocy. To że ktoś zmienił wydech na sportowy to bardzo często tylko zwiększył hałas jaki generuje auto a z przyrostem mocy to raczej bywa różnie ...


no to mi poszlo w ta pzreciwna strone i pogorszylo osiagi, czyli wg Was spowrotem wstawic orginal???? czy czy bawic sie jeszce w dobieranie jakis dolotow wyciecie katalizatorow itp?
Juz mi nie chodzi o to aby polepszyc osagi zeby tylko powrocily jak wczesniej bo w tej chwili jest zamolona jak cholera, jezdzilem dzis seatem ibiza 1.8 76km z 93 roku lepej sie zbierra jak moja A8 paranoja!!! :-/

[ Dodano: 2012-03-20, 13:40 ]
mdamian napisał/a:
klon_84, a zapytam się jeszcze tak , z jakim motorem jeździłeś tą D3 :?: :?:
ja jak się przesiadłem ze Opla Senatora B 3,0PB 177km na A8 D2 4,2PB 299KM to bez porównania , ale pożyczyłem senatora kumplowi na 2 tygodnie , potem jak go odebrałem i wsiadłem do niego to to pierwsze wrażenie że on nie chce jechać .
Pomyślałem że go popsuł ;-)
A to ja się przyzwyczaiłem już do 4.2 i to 3.0 już dla mnie nie jechało :mrgreen:


motor 4.2 w d3 mialem i byla z 2003roku, ja w teraz chwilowo jezdze swoja strra a8 d2 2.8 juz niebede bawic sie w wymane motoru na lepszy bo bez sensu, tylko sumiennie odkladam kasiore na a8 d3 6.0 v12 lub s8 d3 :-D
 
 
Szopen 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 80
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-03-21, 01:59   

Zrób tak:
Podłącz auto pod komputer(kabelek do naszych audi na allegro za 30zł) i sprawdź błędy jeśli czysty to wywal ten tłumik i załóż stary. Najprostszy, najszybszy i najtańszy sposób. Roboty na max godzinę ;)
_________________
No quattro no fun ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.