Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 2.8PB/LPG ] Wymiana silnika 2.8 Manualna skrzynia  
Autor Wiadomość
bplukaszbp 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 2013-11-12, 11:58   [D2 95 2.8PB/LPG ] Wymiana silnika 2.8 Manualna skrzynia

Witam,

Silnik w moim aucie się skończył... Mam wersję 174km 2,8 v6 manual, motor jest już wyciągnięty. Mam też możliwość tanio kupić audi a4 b5 2,8v6 193km ze skrzynią manualną.

Moje pytanie, czy taki silnik podejdzie zamiast poprzedniego?? Teoretycznie skrzynię i osprzęt miałbym z a4. Uchwyty montażowe spasują?? Bawił się już ktoś w takie wymiany?

Dodam jeszcze, że obydwa samochody są Quattro.

Pzdr
Łukasz
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-11-12, 22:47   

Nie będzie pasował ani silnik, ani skrzynia, ani wiązka, ani komputer. To poza pojemnością dwa różne silniki. 193KM jest to silnik pięciozaworowy. Zupełnie co innego.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-12, 22:53   

Pobawić się zawsze można ale weź pod uwagę koszta przeróbki itd, bóg wie ile czasu możesz nie mieć przez to auta. A koszt przebudowy może przerosnąć wartość samochodu. Na twoim miejscu poszukał bym takiego samego motoru i nie bawił się w kombinowanie. Seria to seria. I moim zdaniem tak powinno być.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bplukaszbp 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 2013-11-13, 09:02   

Aha, ale mi chodzi o gabaryty, bo przecież w a8 d2 też były te silniki 193km montowane, u siebie mam do wymiany i silnik i skrzynie, więc myślałem, że można taką przeróbkę zrobić..
Czyli mając całe a4 nie da rady tego przełożyć?? Jakie jeszcze mogą być koszty?, komputer i wiązkę będe z tego a4 miał, pytanie co jeszcze może wypaść?

Jeżeli chodzi o czas braku auta, to nie śpieszy się, gorzej z kosztami.

A ten silnik w a4, to nie jest ten sam, który był montowany też w a8 d2 po lifcie?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-13, 09:30   

http://www.a8team.pl/d2-9...hlight=swap+2.8

podobne
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bplukaszbp 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 2013-11-13, 09:42   

Czytałem ten wątek już wcześniej i stąd mi się nasunął pomysł na ten właśnie silnik, plusem w tej a4 jest to, że ma też manuala i też quattro, więc jeśli gabaryty pasują, to elektrykę się dorobi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-13, 12:02   

Wypaśc może bardo wiele i jak to zwykle bywa będzie trza leczyć auto z choroby poswapowej. Jak masz wszystkie komponenty to juz nie wiele trzeba do sukcesu poza spora ilościa cierpilwości :)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-13, 12:03   

Gabaryt gabarytem, ACK był w A8 montowany więc wejdzie spokojnie, ETKA pokazuje, że łapy silnika dla AAH i ACK są te same. Problemem natomiast będą łapy skrzyni, półosie przednie, wał napędowy, możliwe że most tylny, pedały, drążek zmiany biegów(?), układ chłodzenia(?) i to tego elektryka.
Jak masz zaplecze i zdolności to pomysł jak najbardziej ok, ale jak masz całość prac zlecić komuś innemu, to wątpię w opłacalność takiej przekładki ;-)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
bplukaszbp 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 2013-11-13, 12:18   

Niestety całość prac ma być zlecona komuś innemu. Ja nie mam takiej wiedzy, mechanicznej, żeby się za to brać. Dzięki za informacje, przynajmniej wiem, na czym stoje, jeszcze moje ostatnie pytanie, czy silnik ACK będzie pasował do skrzyni, którą mam aktualnie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.