Autor |
Wiadomość |
baranma
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-08-16, 08:42 [D2 96 3.7PB/LPG
] Szarpanie przy delikatnym przyspieszani
|
|
|
witam,
mam taki problem:
w zakresie obrotów 1200-1800 jak leciutko dodaje gazu to silnikiem strasznie zaczyna szarpać,
VAG błędów nie pokazuje,
auto potrafi przejechać 400km bez szarpania a potem jak się zatrzymam na światłach albo po ponownym odpaleniu auta silnik zaczyna nierówno chodzić i szarpać przy przyspieszaniu
gdzie szukać?
Poprawiłem tagi, wybieramy z zakładki obok napisu temat. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-16, 08:59
|
|
|
Dziwna sprawa że ECU nie wykrywa żadnych nieprawidłowości, coś powinien zapisać.
Dzieje się tak samo na benzynie jak i na gazie ?
Na początek spróbuj odłączyć akumulator na kilkanaście minut. Pojeździć troszkę na benzynie.
Objawy przypominają niesprawność układu zapłonowego. Moduł, cewki, sondy lambda. Zobacz czy okablowanie sond jest nieprzerwane.
W moim przypadku było identycznie i okazało się że jeden przewód od sondy lambda był przerwany. Raz miał styk a raz nie. I raz szarpał a raz było pięknie.
Po ponownym stałym połączeniu problem bujania silnikiem i szarpanie w niskich wartościach obrotowych minął. U mnie objawiało się też tym że jak delikatnie jechałem równo trzymając gaz w granicach 2 tyś to czuć było poszarpywanie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
baranma
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-08-16, 09:05
|
|
|
jak już zacznie szarpać to szarpie
i na pb i na gazie,
świece nowe maja 2 tygodnie, cewki maja rok ,
moduły zapłonowe - da się jakoś sprawdzić/pomierzyć czy tylko wymiana?
sondy jw da się je jakoś łatwo sprawdzić? ( w sumie to nie mam za bardzo gdzie, auto mam pod chmurka :-)
PS. w spawie audi jestem jeszcze laikiem mam ja dopiero od lutego :-) |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-16, 09:09
|
|
|
Podpinałeś sam pod vaga czy ktoś Ci to robił ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
baranma
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-08-16, 09:14
|
|
|
vaga sam podpinałem ale odczytałem tylko błędy :-0) to potrafię :-)
jakieś wskazówki jak vagiem coś jeszcze sprawdzić? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
baranma
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-08-16, 09:39
|
|
|
moduły już przekładałem miejscami :-) nic to nie dało
a logi zrobię jak się nauczę :-) |
|
|
|
|
baranma
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-08-16, 14:41
|
|
|
odłączyłem aku, pośmigałem trochęi wyskoczył
00561 - Mixture Adaptation
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent |
|
|
|
|
|
|
|
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
Wysłany: 2014-08-19, 21:35
|
|
|
baranma napisał/a: | odłączyłem aku, pośmigałem trochęi wyskoczył
00561 - Mixture Adaptation
13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent |
Kolego podmień przepływomierz (czujnik G70), oraz system wlotu powietrza i układ wydechowy pod kątem szczelności i zobacz, czy nadal będzie szarpać. |
|
|
|
|
baranma
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-08-24, 10:23
|
|
|
znalazłem dziurę na gumie, tymczasowo zalepiłem...
ale chyba przeplywka tez do bani max co udało mi się z niej wyciagniac to 90,69... pewnie sporo za mało? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-24, 13:17
|
|
|
Nowa to okolice 180g/s |
_________________
|
|
|
|
|
baranma
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-08-24, 15:29
|
|
|
no cóż, w takim razie wymienię gumę i poszukam przepływki :-) |
|
|
|
|
|
|
|
baranma
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-10-05, 06:53
|
|
|
dzięki wszystkim za podpowiedzi
problem rozwiązany (dziura na dolocie od strony odmy i padnięta przepływka |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-21, 17:53
|
|
|
U mnie też czasami występuje lekkie poszarpywanie. Jadąc powoli na 4 lub 5 biegu, przy minimalnych obrotach ok. 1000-1200obr, gwałtowniej dodam gazu(nie na tyle gwałtownie żeby zrzucił bieg) i wtedy potrafi się czasami przydusić. Gdy płynnie dodaję gazu wszystko ok., jak dynamiczniej-z redukcją operuję gazem też ok. Trochę podobne to do manuala, któremu na max biegu i min obr dodasz gwałtownie gazu i wtedy się przydusi. Błędów żadnych nie ma. Ktoś coś zasugeruje... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-21, 18:34
|
|
|
lpg
zobacz jakie masz korekty |
|
|
|
|
|