Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 3.7PB/LPG ] Walka ze skrzynią ciąg dalszy  
Autor Wiadomość
Satyavan 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 45
Skąd: Konin
Wysłany: 2016-05-07, 12:45   [D2 96 3.7PB/LPG ] Walka ze skrzynią ciąg dalszy

Witam,

Otóż stara skrzynia poszła do lamusa (za dużo złego w niej się działo), weszła nowa, zalany świeży olej SWAG, zero błędów na kompie, jazda próbna wszystko fajnie, zero przeciągnięć, szarpnięć, no wydawało się wszystko idealnie. Po kilkunastu kilometrach nagle podczas jazdy (stałe 50km/h bardzo płynnej jazdy) wszedł tryb awaryjny i żaden bieg nie chciał zatrybić, dotoczyłem się na pobocze, zgasiłem, włączyłem zapłon, trybu awaryjnego już nie było, ale przestał się podświetlać bieg postojowy i odpalić już tylko mogłem na neutralnym. Auto nie dyga na żadnym biegu. W Vagu pokazuje jedynie błąd 17101, czyli czujnik G128 prędkości biegu oraz sporadycznie 526 włącznik świateł hamowania. Nic więcej. Nie było żadnego szarpnięcia, hałasu, czegokolwiek, olej nie cieknie, płynnie weszła sobie w tryb awaryjny i auto stoi znowu po miesiącu czekania na nią ... <bezradny>

Powoli zaczynam mieć dosyć, siwe włosy już mi wyszły przez te nerwy i nie chodzi tu o pieniądze, bo tylko tylko rzecz nabyta, zawsze można odpracować, tylko stracony czas...
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-07, 21:36   

Satyavan napisał/a:
zalany świeży olej SWAG


A co to za olej jest? Nie wiesz że sie leje tylko ori?

Z opisu wynika że kupiłes uzywke która sie rozpadła <bezradny>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-05-07, 23:02   

Olej to drugorzędna sprawa w takim przypadku, mi tu śmierdzi jakimś błędem montażowym. O czym się zapomniało lub coś się źle ustawiło.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Satyavan 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 45
Skąd: Konin
Wysłany: 2016-05-08, 09:47   

Olej po numerach odpowiada FEBI, bo akurat tego nie było .. Oby to własnie był jakiś błąd mechanika.
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-08, 10:57   

Mogł byc to bład a mogła być skrzynia schrott. Jak była z tych co się trzymała na opiłkach to po dostaniu świeżego oleju sie rozpadła może <bezradny>
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-05-08, 11:52   

Satyavan napisał/a:
W Vagu pokazuje jedynie błąd 17101, czyli czujnik G128 prędkości biegu

17101 - Transmission Input Speed Sensor (G182): No Signal P0717 - 35-00

Jak ma działać skoro nie widzi obrotów na wejściu i dotyczy czujnika g182?

Do sprawdzenia wiązka lub sam czujnik do wymiany. Występują 2 rodzaje umiejscowienia. Czujnik znajduje się na płycie elektrozaworów od spodu albo pod płytą przy koszach. Tak czy siak do zwalenia cała płyta.

Poniżej opis:
- Brak sygnału
- Otwarty obwód, zwarcie do masy lub plusa przy komponencie Open circuit or short to earth or positive in wiring to component
- Odczytać bliok wart. mierzonych 001 (druga kratka od lewej) sterowanie “Type E17” / “Type E18/2”
- Sprawdzić wiązkę i wtyczki pod kątem korozji

Dodatkowo:

- Sprawdzenie oporności przy wtyczce ECU.
- Sprawdzenie poziomu płynu ATF
- Sprawdzenie poślizgu oraz ew. uszkodzenie elektrozaworu (spr. grupy 005-007)
- Uszkodzony konwerter lub założony niewłaściwy.

Jaką miałeś wcześniej skrzynię? To samo oznaczenie co obecnie? Masz może możliwość starą rozebrać?
_________________
 
 
Satyavan 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 45
Skąd: Konin
Wysłany: 2016-05-08, 18:33   

Skrzynia identyczna weszła CJT, mam starą skrzynie dostępną.
_________________

 
 
SebaAce 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 26
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-05-11, 12:53   

Trochę stary temat I musze odgrzac kotleta. Kolego jaki był final tego błędu?
 
 
Łudi 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2019-06-07, 21:38   

Tez mialem blad czujnika biegu jalowego. Przy wrzucania biegu całował obroty i potrafił gasnac. Po 100km od remontu skrzyni. (Wymiana uszczelniacze i tarczek) skrzynia wypływa olej przy konwerterze
 
 
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2019-06-09, 12:00   

Jeśli leci olej przy konwerterze to szykuje się gruba sprawa. Konwerter się rozsypał wpadł w wibracje oczywiście wnętrze konwertera. Wibrując przenosi obciążenie na pompę oleju. Pompa ma pierścień uszczelniający on nie wytrzymuje , wyciera się i gotowe. Do wymiany konwerter, pompa oleju. Jak rozbierzesz skrzynie to warto zrobić remont bo pewnie drobiny metalu z konwertera zrobiły demolkę. Naprawa z regeneracja jakieś 6 tys. Ja właśnie miałem taka przygodę. Obecnie stoję przed dylematem kupić używkę, remont czy pożegnać się z A8. Jednak sentyment mam ogromny do tej fury.

[ Dodano: 2019-06-09, 13:08 ]
U mnie mowa o skrzyni nieremontowanej. Skoro miałeś rozbierana skrzynie to trochę dziwne a konwerter regenerowales? U mnie jak walnęło usłyszałem świst i skrzynia weszła w trym awaryjny. Po powrocie do domu i dolaniu oleju wyszła z trybu awaryjnego ale leciało ciurkiem pomiędzy skrzynia a silnikiem. Po demontażu z konwertera wylatywały kawałki metalu.... auto po naprawie nie wirowało nie falowały obroty?? Oznaka padającego konwertera często są falujące obroty. Ja walczyłem z silnikiem sprawdzałem świece sondy cewki a tu awaria przyszła z innego kierunku.
_________________

 
 
gazdatech 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: Nietkowice
Wysłany: 2019-07-20, 09:11   

Montaż demontaż ASB, później wyciek oleju skrzynia-konwerter to bardzo często błąd montażu, możesz składać reklamacje.

SWAG, FEBI to ten sam olej co w ASO.

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.