Autor |
Wiadomość |
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2016-05-07, 12:45 [D2 96 3.7PB/LPG
] Walka ze skrzynią ciąg dalszy
|
|
|
Witam,
Otóż stara skrzynia poszła do lamusa (za dużo złego w niej się działo), weszła nowa, zalany świeży olej SWAG, zero błędów na kompie, jazda próbna wszystko fajnie, zero przeciągnięć, szarpnięć, no wydawało się wszystko idealnie. Po kilkunastu kilometrach nagle podczas jazdy (stałe 50km/h bardzo płynnej jazdy) wszedł tryb awaryjny i żaden bieg nie chciał zatrybić, dotoczyłem się na pobocze, zgasiłem, włączyłem zapłon, trybu awaryjnego już nie było, ale przestał się podświetlać bieg postojowy i odpalić już tylko mogłem na neutralnym. Auto nie dyga na żadnym biegu. W Vagu pokazuje jedynie błąd 17101, czyli czujnik G128 prędkości biegu oraz sporadycznie 526 włącznik świateł hamowania. Nic więcej. Nie było żadnego szarpnięcia, hałasu, czegokolwiek, olej nie cieknie, płynnie weszła sobie w tryb awaryjny i auto stoi znowu po miesiącu czekania na nią ...
Powoli zaczynam mieć dosyć, siwe włosy już mi wyszły przez te nerwy i nie chodzi tu o pieniądze, bo tylko tylko rzecz nabyta, zawsze można odpracować, tylko stracony czas... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-07, 21:36
|
|
|
Satyavan napisał/a: | zalany świeży olej SWAG |
A co to za olej jest? Nie wiesz że sie leje tylko ori?
Z opisu wynika że kupiłes uzywke która sie rozpadła |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-05-07, 23:02
|
|
|
Olej to drugorzędna sprawa w takim przypadku, mi tu śmierdzi jakimś błędem montażowym. O czym się zapomniało lub coś się źle ustawiło. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2016-05-08, 09:47
|
|
|
Olej po numerach odpowiada FEBI, bo akurat tego nie było .. Oby to własnie był jakiś błąd mechanika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-08, 10:57
|
|
|
Mogł byc to bład a mogła być skrzynia schrott. Jak była z tych co się trzymała na opiłkach to po dostaniu świeżego oleju sie rozpadła może |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-08, 11:52
|
|
|
Satyavan napisał/a: | W Vagu pokazuje jedynie błąd 17101, czyli czujnik G128 prędkości biegu |
17101 - Transmission Input Speed Sensor (G182): No Signal P0717 - 35-00
Jak ma działać skoro nie widzi obrotów na wejściu i dotyczy czujnika g182?
Do sprawdzenia wiązka lub sam czujnik do wymiany. Występują 2 rodzaje umiejscowienia. Czujnik znajduje się na płycie elektrozaworów od spodu albo pod płytą przy koszach. Tak czy siak do zwalenia cała płyta.
Poniżej opis:
- Brak sygnału
- Otwarty obwód, zwarcie do masy lub plusa przy komponencie Open circuit or short to earth or positive in wiring to component
- Odczytać bliok wart. mierzonych 001 (druga kratka od lewej) sterowanie “Type E17” / “Type E18/2”
- Sprawdzić wiązkę i wtyczki pod kątem korozji
Dodatkowo:
- Sprawdzenie oporności przy wtyczce ECU.
- Sprawdzenie poziomu płynu ATF
- Sprawdzenie poślizgu oraz ew. uszkodzenie elektrozaworu (spr. grupy 005-007)
- Uszkodzony konwerter lub założony niewłaściwy.
Jaką miałeś wcześniej skrzynię? To samo oznaczenie co obecnie? Masz może możliwość starą rozebrać? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2016-05-08, 18:33
|
|
|
Skrzynia identyczna weszła CJT, mam starą skrzynie dostępną. |
_________________
|
|
|
|
|
SebaAce
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2019-05-11, 12:53
|
|
|
Trochę stary temat I musze odgrzac kotleta. Kolego jaki był final tego błędu? |
|
|
|
|
|
|
|
Łudi
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 1 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2019-06-07, 21:38
|
|
|
Tez mialem blad czujnika biegu jalowego. Przy wrzucania biegu całował obroty i potrafił gasnac. Po 100km od remontu skrzyni. (Wymiana uszczelniacze i tarczek) skrzynia wypływa olej przy konwerterze |
|
|
|
|
Adamo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 24 Skąd: pabianice
|
Wysłany: 2019-06-09, 12:00
|
|
|
Jeśli leci olej przy konwerterze to szykuje się gruba sprawa. Konwerter się rozsypał wpadł w wibracje oczywiście wnętrze konwertera. Wibrując przenosi obciążenie na pompę oleju. Pompa ma pierścień uszczelniający on nie wytrzymuje , wyciera się i gotowe. Do wymiany konwerter, pompa oleju. Jak rozbierzesz skrzynie to warto zrobić remont bo pewnie drobiny metalu z konwertera zrobiły demolkę. Naprawa z regeneracja jakieś 6 tys. Ja właśnie miałem taka przygodę. Obecnie stoję przed dylematem kupić używkę, remont czy pożegnać się z A8. Jednak sentyment mam ogromny do tej fury.
[ Dodano: 2019-06-09, 13:08 ]
U mnie mowa o skrzyni nieremontowanej. Skoro miałeś rozbierana skrzynie to trochę dziwne a konwerter regenerowales? U mnie jak walnęło usłyszałem świst i skrzynia weszła w trym awaryjny. Po powrocie do domu i dolaniu oleju wyszła z trybu awaryjnego ale leciało ciurkiem pomiędzy skrzynia a silnikiem. Po demontażu z konwertera wylatywały kawałki metalu.... auto po naprawie nie wirowało nie falowały obroty?? Oznaka padającego konwertera często są falujące obroty. Ja walczyłem z silnikiem sprawdzałem świece sondy cewki a tu awaria przyszła z innego kierunku. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gazdatech
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 22 Lut 2019 Posty: 16 Skąd: Nietkowice
|
Wysłany: 2019-07-20, 09:11
|
|
|
Montaż demontaż ASB, później wyciek oleju skrzynia-konwerter to bardzo często błąd montażu, możesz składać reklamacje.
SWAG, FEBI to ten sam olej co w ASO.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|