Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 3.7PB ] Zimny silnik  
Autor Wiadomość
COLA 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 46
Skąd: Radymno
Wysłany: 2012-10-13, 21:02   [D2 96 3.7PB ] Zimny silnik

Witam kupiłem Audi A8 D2 3,7 i ostatnio zauważyłem pewną rzecz. Auto jadąc dłuższą trasą wcale się nie grzeje temperatura na wskażniku ciągle pokazuje zimny silnik , stojąc w korku po 15 , 20 minutach temp. pokazuje ok.50 stopni, lecz jadąc dalej znowu spada do min. Czy problem może leżeć w termostacie czy w czymś innym, a jeżeli w termostacie to jak się zbrać do naprawy. Jeszcze jedna rzecz po zapaleniu silnika wentylator cały czs chodzi choć nie na wyskich obrotach , klima wyłączona
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-10-13, 22:00   

stawiam na termostat :-( , troszke misja z wymiana
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2012-10-13, 22:36   

Napewno musisz sprawdzić termostat (prawdopodobnie cały czas otwarty) , a wentylator może byc osobnym problemem , np. czujnik temperatury (błędne dane dla sterownika ).
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-14, 00:06   

Mam podobnie ale nie aż tak i mi w trasie trzyma te 50-60st.Ale że zima mało jeżdze to mi to nie przeszkadza bo visco też siedzi i poprostu jak się zabiore to za wszystko naraz. Co do wiatraka to problem tkwi w czujniku i trza go wymienić-miałem tez to samo i szybko sie uporałem żeby sie wiatrak nie zamęczył ciągła praca :)
 
 
COLA 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 46
Skąd: Radymno
Wysłany: 2012-10-14, 19:02   

witam wszystkich ja tez podejrzewam termostat , ale jeżeli chodzi o czujnik temp. , ktory włancza wentylator to gdzie jest umieszczony , bo słyszałem że w wentylatorze jest jakiś czujnik
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-14, 19:10   

Jak dobrze pamiętam to wkręcany w chłodnice był z 3pinową kostką. Tania rzecz.
 
 
COLA 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 46
Skąd: Radymno
Wysłany: 2012-10-14, 20:26   

Dzięki za podpowiedz z czujnikiem, sprawdzę i kupię , ale nurtuje mnie jeszcze pytanie o termostat jak się do tego zabrać i czy istnieje jeszcze jakaś inna metoda odblokowania termostatu bez rozbierania i wymiany
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-14, 20:30   

nie martw sie jak odblokowac termostat, tylko martw sie jak go wymontowac. Skubaniec siedzi pod rozrzadem...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
COLA 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 46
Skąd: Radymno
Wysłany: 2012-10-14, 20:41   

rozrząd wymieniony mam około 10 tyś km temu czy wymieniając termostat muszę się przygotować na jakieś inne koszty dodatkowe oprocz termostatu i ile taka naprawa będzie mniejwięcej kosztować
 
 
Buniek4200 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 81
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-10-15, 00:16   

Kolego zdejmij lewa kratke w zderzaku i tam bedziesz mial widoczny taki czujnik 4 pinowy na przewodach od klimy i ten czujnik potrafi sie tak jagby zawiesic to wez jakis klucz i popukaj delikatnie w niego powinien sie odwiesic i bedzi ok. Ja tak u siebie mialem i te popukanie w ten czujnik pomoglo juz 2 lata dziala bez zadnych problemow.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-15, 06:27   

Buniek4200 napisał/a:
Kolego zdejmij lewa kratke w zderzaku i tam bedziesz mial widoczny taki czujnik 4 pinowy na przewodach od klimy i ten czujnik potrafi sie tak jagby zawiesic to wez jakis klucz i popukaj delikatnie w niego powinien sie odwiesic i bedzi ok. Ja tak u siebie mialem i te popukanie w ten czujnik pomoglo juz 2 lata dziala bez zadnych problemow.

Masz tu na mysli problem z działającym non stop wiatrakiem?? TO łatwo sprawdzić czy ten czyjnik czy ten przy chłodnicy bo od tego przy chłodnicy jak wyciągłem wtyczke to wiatrak stanął ;)
 
 
COLA 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 46
Skąd: Radymno
Wysłany: 2012-10-15, 20:27   

Dzięki za podpowiedzi , jutro sprawdzę i dam znać jaki efekty to dało :-)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-10-16, 03:07   

szeryfisch napisał/a:
nie martw sie jak odblokowac termostat, tylko martw sie jak go wymontowac. Skubaniec siedzi pod rozrzadem...

Ale przecież kolega COLA, ma A8 preFl z silnikiem 3.7 więc tak na dobrą sprawę to prawie identyczny silnik jak mój,a co za tym idzie wymiana termostatu to na spokojnie jakieś pół godzinki (dla laika) :-P

COLA, a że się tak trochę głupio zapytam to silnik faktycznie jest zimny :?: :mrgreen: może to tylko czujnik odpowiedzialny za temperaturę na zegarach szwankuje?
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
COLA 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 46
Skąd: Radymno
Wysłany: 2012-10-16, 20:20   

Powiem tak sprawdzając metodą dotykową to silnik nie jest całkiem zimny ale węże od chłodnicy są ciepłe i spokojnie można je trzymać ręką dłuższą chwilę a wracając do termostatu to jak to jest w tym silniku czyli 3,7 :lol:
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-10-16, 20:40   



Zdejmujesz wąż wodny i pod tym króćcem czy jak go tam sobie nazwiemy masz termostat...dwie śruby torx po bokach ;-)

Wymień ten termostat...koszt niewielki,a może to akurat będzie to.

Pamiętaj żeby nowy termostat włożyć tak jak siedzi stary,ta kulka w dół czy w górę?Już nie pamiętam.Powodzenia.
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.