Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-29, 10:04 [D2 96 4.2PB
] Jak wymienić olej w ASB - step by step
|
|
|
Witam, chciałbym przedstawić jak prawie krok po kroku zmienić sobie olej w skrzyni wraz z wymianą uszczelek między korpusami uszczelniaczem wału oraz wyjścia na tylny dyfer.
1.Rozgrzane auto, wjazd na kanał i spuszczamy olej ze skrzyni. Następnie wkręcamy korek spustowy.
2.Demontaż całego wydechu, ponieważ nie ma sensu rozszczelniać połączeń na obejmach
- odkręcamy 8 śrub przy kolektorach
-demontaż wieszaków od wydechu
-odkręcamy aluminiową listwę 4 śruby na klucz płaski 13
-następna rzecz to 4 sztuki gum trzymających wydech 2 na końcu i 2 na wysokości zbiornika, teraz wydech można wyciągnąć z tyłu auta .
3.Odkręcamy osłonę termiczną ( 4 śruby)
4.Odkręcamy wał napędowy
5.Przyda się lewarek hydrauliczny do podparcia skrzyni w tym miejscu
6.Teraz poduszki skrzyni
7. I jeszcze parę pierdułek
-wieszaki do wydechów
-osłona , a następnie można odkręcić korek spustowy i zlać resztę oleju , bo się nazbierało
8.Odkręcamy miskę olejową
- czyścimy
9. Odkręcamy pierwszy korpus i wymieniamy w nim uszczelniacz wału ( mi ciekło)
10. drugi korpus
-chwytamy całą "szpulę" i ciągniemy do siebie
11.korpus trzeci
12.Korpus czwarty plus wymiana uszczelniacza wyjścia na tylny dyfer (również cieknie)
13. Zdjęcie pogladowe jak powinien być założony ten palec i jego sprężynka ( ja zrobiłem błąd i rozbierałem skrzynię jeszcze raz Masakra )
14. a teraz wszystko składamy
- wszystkie korpusy skrzyni
- montujemy nowy filtr wraz z oringiem
-zakładamy nową uszczelkę, oraz miskę olejową
-wymieniamy podkładkę korka spustowego i dokręcamy go
-mocujemy skrzynię na łapach
-mocujemy linkę od lewarka skrzyni
16.Zalewamy olej przez korek kontrolny ( również zmieniamy tam uszczelkę ) na zgaszonym silniku ok 1,7 l aż zacznie się przelewać takim oto sposobem
wąż wprowadzamy przez komorę silnika nie daleko kolektora wydechowego lewego
17.Wąż nadal jest w misce olejowej i zakładamy stopery na uszy . Odpalamy V8 bez wydechów i lejemy olej do momentu ponownego przelewania się przez otwór.
Jak zacznie się przelewać dokręcamy korek , wsiadamy do auta i na hamulcu przesuwamy lewarek w każdej pozycji P,R,N,D,3,2,1. Mi weszło 7 litrów oleju, jak ktoś chce tak jak ja to może się przejechać kawałek tylko spokojnie i tak aby auto doszło do 4 biegu można też tipem powajchować .
18.Teraz można jeszcze na odpalonym silniku sprawdzić czy olej się przelewa przez korek kontrolny, jak nie to dolać jak mocno wylatuje to trzeba troszkę upuścić .
19. montujemy wieszaki , osłonę termiczną , wydechy, listwę aluminiową .
To była moją pierwsza wymiana oleju wraz z uszczelkami i przebiegła pomyślnie nie biorąc pod uwagę ponownego rozbierania z powodu źle zamontowanego palca w czwartym korpusie |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-09-18, 20:12
|
|
|
rewelka , ale ja bym sie bał że popsuję |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-19, 08:26
|
|
|
preston81 napisał/a: | ja bym sie bał że popsuję |
Naprawdę nie ma czego , trochę czasu , kanał lub podnośnik, trochę kluczy i ten lub inny opis jak to zrobić . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-09-19, 14:30
|
|
|
Ja u siebie wymieniałem olej i filterek. Nie musiałem ściągać wydechu ale może to dlatego że nie mam osłony termicznej pod skrzynią. Ważne oby mieć dobre klucze (gwiazdki) bo łatwo rozbić łeb śruby |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-19, 14:34
|
|
|
karol208 napisał/a: | Nie musiałem ściągać wydechu ale może to dlatego że nie mam osłony termicznej pod skrzynią. |
Wydech demontowałem bo musiałem uszczelniacze wymienić |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
RemuSkm
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat 4HP24A CML
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Lip 2014 Posty: 61 Skąd: Mniszków
|
Wysłany: 2016-08-01, 17:40
|
|
|
sory za odgrzanie ale pytanie czy w korpusie jest dużo oleju bo niedawno wymieniałem w asb i nie bardzo chce znowu wymieniać ?? |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
|
|
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2017-02-27, 14:17
|
|
|
Podłącze się do tematu, muszę wymienić wkrótce olej w swojej ASB, jest po kapitalce w niemczech, ale zauważyłem ostatnio, że kolor oleju to krwisto czerwony (mialem lekki wyciek), ktoś pisał, że prawdopodobnie to dextron 3, który do 5hp24A jest niezalecany, co powinienem zalać w takim razie i jak przeprowadzić wymianę w takim obrocie sprawy? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-02-27, 14:55
|
|
|
djmdp, użyj opcji "Szukaj". Na forum jest pełno informacji na ten temat! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
matrose1983
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 201 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-28, 18:59
|
|
|
do wymiany oleju nie musi byc "zimna" skrzynia? |
_________________
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-28, 19:35
|
|
|
Najlepiej jak jest już trochę zagrzana, przy zimnej skrzyni i wlaniu nowego oleju będziesz czekać z godzinę aż się zagrzeje do odpowiedniej temperatury by sprawdzić poziom. Na pewno nie powinna być mocno rozgrzana ...przejechać się parę minut i na podnośnik czy tam kanał |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-03-29, 07:09
|
|
|
djmdp napisał/a: | kolor oleju to krwisto czerwony (mialem lekki wyciek), ktoś pisał, że prawdopodobnie to dextron 3, który do 5hp24A jest niezalecany |
I ktoś tu też pisał, że midland rówżnież jest czerwony i spełnia specyfikację atf 71141. |
_________________
|
|
|
|
|
|