Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Kolektor ssacy - demontaz  
Autor Wiadomość
Antek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-09, 14:20   [D2 96 4.2PB ] Kolektor ssacy - demontaz

Witam kolegow,

Po zakupie mojego wymarzonego A8 wzialem sie za wymiane najmniejszych elementow, ktore tego wymagaja. Wiedzialem przy zakupie, ze czeka mnie wymiana przynajmniej jednej odmy z tylu ale teraz doszedlem do wniosku, ze zrobie wszystkie (oczywiscie metodami "zamiennikowymi" - rurka, sprezynka, kolanko 8-) ). Rece mam spore i nie jestem w stanie bez zdjecia kolektora dostac sie do tylnej odmy w zwiazku z tym moja prosba - czy ktos z was moglby mi powiedziec co i gdzie trzeba odkrecic zeby wyjac kolektor ssacy. Wiem, ze sa cztery sruby na gorze i cztery po bokach. Ale co dalej. Szukalem na forum ale nie udalo mi sie znalezc opisu ani najlepiej jakiegos schematu a wolalbym nic nie uszkodzic. Gdyby ktos mogl wkleic jakis schemat i podpowiedziec co wykrecic i odpiac (czy wypinac wtryskiwacze, listwy paliwowe i tak dalej) to bede dozgonnie wdzieczny. Pozdrawiam.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-05-16, 06:11   

Dasz radę, skoro chcesz się za to brać to znaczy, że masz jakieś pojęcie o mechanice.

Nie jest to skomplikowane.

Co mogę Ci doradzić.

Odłączyć wszystkie przewody gumowe (rurki i inne gady) od kolektora.
Szczególnie pod przepustnicą zwróć uwagę.

Jak będziesz walczył z wyjęciem kolektora to nie uszkadzaj jego
powierzchni styku z głowicami.

Przy podnoszeniu kolektora nie wyrywaj go od razu w górę bo zniszczysz
uszczelki. Delikatnie na 1-2 mm do góry.

Dokręcanie śrub trzymających kolektor: 20 Nm. Nie więcej, łatwo zerwać gwint...

Listwę paliwową trzeba ściągnąć by objrzeć oringi na wtryskiwaczach.
a tak na upartego nie trzeba... ale jest to łatwa robota więc nie ma co kombinować
z kolektorem i listwami paliwowymi od razu...

Odłaczyć oczywiście wejście wyjście benzyny z listwy, podciśnienie regulatora.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Antek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 07:14   

Dzieki za odpowiedz :) Juz dalem rade, jestem wlasnie w trakcie skladania wszystkiego do "kupy". Uszczelki zamowilem nowe bo nie ma co oszczedzac kilku zlotych zeby pozniej miec lewe powietrze :) Niestety dostepnosc uszczelek jest slaba poza ASO wiec samochod czekal kilka dni ale mam nadzieje, ze dzis sie uda skonczyc :) Mam dosc duze rece wiec dostep do tych rurek, w szczegolnosci za przepustnica, mam utrudniony ale dalem rade. Odmy zrobilem oczywiscie metoda "zamiennikowa" ale mam nadzieje, ze wytrzymaja przynajmniej ze 3 sezony. Przy okazji wszystko wyczyscilem na blysk, wymienie swiece, filtry a za kilka dni rozrzad i plyny i bede sie cieszyl wreszcie moim wyjatkowo niskim A8 :) Ponizej takie male foto dla potomnosci - rurka olejoodporna, sprezyna przeciw zalamywaniu i kilka kolanek miedzianych + opaski. Druga zrobiona podobna metoda :)

 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-05-16, 08:58   

marekp750 napisał/a:
Listwę paliwową trzeba ściągnąć by objrzeć oringi na wtryskiwaczach.
a tak na upartego nie trzeba


nie trzeba?
zrób tak w silniku AKH ,albo AKG
w AHC i ABZ bez gazu to owszem bez zadnego problemu
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-05-16, 10:24   

rozmawiamy o silniku z 1996 4.2 czyli ABZ... tak mi się wydaje bynajmniej

Tomek... czepiasz się.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.