Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 W12 ] Temperatura płynu chłodzącego 120 stopni!  
Autor Wiadomość
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2015-07-05, 15:43   [D2 02 W12 ] Temperatura płynu chłodzącego 120 stopni!

Witam mam taki problem ,że skacze mi temperatura płynu na wskaźniku do 120 stopni ale nie nagle na początku jazdy trzyma 90 stopni tak jak powinno być i nagle wskazówkę ciągnie na 120.Staję gaszę autko i nic się nie dzieje pod maską nie ma jakiś dziwnych odgłosów bulgotania czy skwierczenia gotującego się płynu.Włączam zapłon nie odpalając auta i wskazówka w miarę szybko wraca na 90 stopni.Jadę dalej i za jakiś czas powtarza się to z silnikiem W12 nie jestem jeszcze tak oblatany wię może ktoś z was wie o co kaman.
W silniku mam jedyny tylko błąd:

17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00--

Jakieś pomysły? Jeżeli fizycznie się nic nie dzieje pod maską z taką temperaturą to może jakiś czujnik przy termostacie?Ale to tylko moje domysły <bezradny>
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-07-05, 16:16   

A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą :/ więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu
_________________

 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-07-05, 17:19   

Raczej termostat z całą obudowa do wymiany. Mozesz jeszcze sprawdzić przewody elektryczne do niego oraz sama wtyczke czy nie jest przysniedziała. Niestety jest to termostat elektryczny.
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2015-07-05, 17:24   

Nie wiem jak w D2 ale w D3 W12 na pewno do wymiany byłby termostat.
 
 
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2015-07-05, 17:35   

r4q napisał/a:
A czy np włączanie/wyłączanie klimy coś daje? skok nawet o 3-5C ? Nie chcę straszyć ale jedyny raz kiedy widziałem takie "bezobjawowe" skakanie temperatury (co prawda 4.2 nie W12) skończyło się uszczelką pod głowicą :/ więc ja bym się postarał jak najszybciej obadać problem najlepiej w jakimś solidnym warsztacie/ASO jeśli masz takie pod ręką... Chociaż mam nadzieję, że to tylko coś z tym głupim błędem termostatu
A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało?
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-05, 17:50   

termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2015-07-05, 18:26   

Termostat, niestety ASO i zwiazane z tym koszta... W12 jest strasznie wrazliwa na wysokie temperatury.
_________________
Black Cars Matters
 
 
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2015-07-05, 18:41   

pepi napisał/a:
termostat raczej
a wentyle działają bo mogę też być one
Działają.
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2015-07-05, 18:47   

Jeden kolega tu na forum opisywał wymianę termostatu w ASO koszt 2850PLN jak dobrze kojarzę.Ale to D3 było a koszt samego termostatu około 1500PLN.Wymieniał będę sam to koszta powinny być niższe <boisie>
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-07-05, 19:09   

Cena powala - 2000zl netto bez rabatu za termostat - wg moich info kiedyś były zamienniki firmy BEHR
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-07-05, 19:56   

bobasgoleniow napisał/a:
A jak uszczelka by poszła to by płynu nie wywalało?


Właśnie w tym wypadku płynu też nie wywalało, za to test na obecność CO2 w płynie wskazał na to, że uszczelka bo objawów zewnętrznych nie było... Ale powtarzam raz jeszcze, że nie chcę straszyć - to było 4.2 więc inny motor a z tego co widzę to i termostat to grubsza sprawa u Ciebie i mam nadzieję, że na tym się skończy a oby i nawet bez wymiany bo pamiętam Twoje autko z mini spota w Szczecinie i szkoda takiej ładnej W12, żeby jej się jakaś krzywda działa :)
_________________

 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-07-05, 20:02   

07D121111P prawdopodobnie ta czesc do wymiany nowa sztuka ok 2300zł w serwisie, uzywana na allegro 600 zł
Zamienniki
TM7105 - BEHR THERMOT-TRONIK
TM7105 - MAHLE ORIGINAL

http://www.ebay.de/itm/Au...5-/381079255713
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-07-05, 20:27   

Panowie u mnie rośnie temp. do 100st. i nie wiem czy więcej bo gasiłem auto jak załączam klimę i stoję w korku . Na trasie jest wszystko ok wisko nowe behr jak klima wyłączona to na postoju same wisko sobie radzi bez elektrycznego a na zewnątrz 35st. i wtedy cała chłodnica ma jedną temp. dosyć gorąca a jak uruchomi się elektryk po włączonej klimie to tak zasuwa że chłodnica po jego stronie jest chłodna a po stronie wisko gorąca a auto łapie temp. co może być powodem ??


- układ odpowietrzony
- nowe wisko BEHR
- elektryk chodzi na wszystkich biegach
- płyn nie zanieczyszczony ( w sumie jak uszczelka by poszła to non stop by się grzał)
- korek zbiorniczka nowy
- między chłodnicami czysto
- pompa goni płyn

Dziwny przypadek :/
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-07-05, 21:06   

To może albo chłodnica jest już zakamieniona/zanieczyszczona albo połamane klapki zamykające wokół chłodnicy i powietrze zmyka gdzieś po bokach.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-05, 21:25   

bobasgoleniow napisał/a:
17701-Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293-35-00
Błąd ewidentnie z termostatu. U Ciebie jest on sterowany elektrycznie tj. ma wbudowaną grzałkę, sprawdź kable i zmierz oporność elementu grzewczego ...wiążę się to niestety z demontażem kolektora ssącego.

Thermostat.JPG
Plik ściągnięto 188 raz(y) 54,6 KB

_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.