Autor |
Wiadomość |
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-21, 21:06 [D2 01 4.2PB
] Kontrolka Check Engine - Błędy silnika
|
|
|
Witam
Parę dni temu zaświeciła mi się kontrolka Check Engine, podłączyłem pod VAG i mam następujące błędy:
17831 System wtrysku wtórnego powietrza (B1) - przepływ za słaby
17819 System wtrysku wtórnego powietrza (B2) - przepływ ograniczony
Wie ktoś czego one bardziej szczegółowo dotyczą ? Co jest do naprawy ?
Trzeci błąd jest taki:
16814 - Catalyst System: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 35-10 - - - Intermittent
Tego nigdzie w instrukcji nie znalazłem ale dopasowałem pod taki:
16816 Wydajność głównego katalizatora - poniżej progu (bank 2)
Zgadza się ?
Rozumiem że katalizator do wymiany ?
Czytałem troche na forum o tym kto co robił u siebie, i pytanie czy dowolnie które rozwiązanie zastosuje, strumienice, przelotowy tłumik, czy wybebeszyc obecny katalizator, to potem kontrolka nie będzie sie zapalac ? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-08-21, 22:09
|
|
|
Ano wychodzi na katalizator(-y)... ale warto sprawdzić najpierw sondy lambda czy aby na pewno pracują prawidłowo :roll: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-21, 22:39
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ano wychodzi na katalizator(-y)... ale warto sprawdzić najpierw sondy lambda czy aby na pewno pracują prawidłowo :roll: | A te pierwsze dwa błędy to od czego ?
System wtrysku wtórnego ? Z czym to sie wiąże Mogę prace sond sprawdzić na VAG-u ? |
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-08-22, 11:24
|
|
|
Skasuj owe błędy, zrób parę kilometrów i sprawdź czy pojawią się ponownie(błędy związane z paliwem).
wojti_sopot napisał/a: | Jeszcze jedno, tak sobie pomyślałem, sondy są czteroprzewodowe, a więc tak, dwa siwe kable to grzanie do grzałki sondy, zostaje kabelek czarny i biały, na jednym z nich względem masy masz cały czas stale napięcie +12V, a na drugim sygnał do ECU, na tym drugim, czyli kabelku od ECU ( nie pamiętam który kolor) powinna ci się zmieniać wartość napięcia od 0,3 V do 1,5 V, Pomiaru dokonujesz na włączonym silniku, kostki od sond znajdują po prawej i lewej stronie w komorze silnika, około 30-40 cm nad sondami. Sprawa jet prostsza jak masz vaginę, odpinasz kostki po kolei i sprawdzasz, która nie chodzi i czytasz błędy. |
Powinno pomóc ;-) |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-22, 18:47
|
|
|
gumiss64 napisał/a: | Skasuj owe błędy, zrób parę kilometrów i sprawdź czy pojawią się ponownie(błędy związane z paliwem).
wojti_sopot napisał/a: | Jeszcze jedno, tak sobie pomyślałem, sondy są czteroprzewodowe, a więc tak, dwa siwe kable to grzanie do grzałki sondy, zostaje kabelek czarny i biały, na jednym z nich względem masy masz cały czas stale napięcie +12V, a na drugim sygnał do ECU, na tym drugim, czyli kabelku od ECU ( nie pamiętam który kolor) powinna ci się zmieniać wartość napięcia od 0,3 V do 1,5 V, Pomiaru dokonujesz na włączonym silniku, kostki od sond znajdują po prawej i lewej stronie w komorze silnika, około 30-40 cm nad sondami. Sprawa jet prostsza jak masz vaginę, odpinasz kostki po kolei i sprawdzasz, która nie chodzi i czytasz błędy. |
Powinno pomóc ;-) |
Jeśli chodzi o te dwa błędy od wtrysków to one po skasowaniu pojawiają się ponownie.
Co to jest wtrysk wtórnego powietrza? bo o ile się nie mylę to nie są te same wtryski co dają paliwo prawda ?
Cz |
|
|
|
|
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-08-22, 20:56
|
|
|
Według dokumentacji audi:
Błąd 17831 może powodować:
1. Przyłącze węża. ("Hose connection(s)")
2. "Elektromagnetyczny zawór powietrza / solenoid". ("AIR valve / solenoid")
Błąd 17819 może powodować:
1. Elektromagnetyczny zawór powietrza / solenoid. ("AIR valve / solenoid")
2. Nieszczelność ssania. ("Intake leak").
3. Wąż zablokowany / przeciekający. ("hose(s) blocked/leaking")
Nie pytajcie mnie czy dobrze przetłumaczyłem ...
[ Dodano: 2011-08-22, 21:57 ]
To nie musi być katalizator, jego błąd może być błędem wtórnym! |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-23, 17:07
|
|
|
damiangow napisał/a: | Według dokumentacji audi:
Błąd 17831 może powodować:
1. Przyłącze węża. ("Hose connection(s)")
2. "Elektromagnetyczny zawór powietrza / solenoid". ("AIR valve / solenoid")
Błąd 17819 może powodować:
1. Elektromagnetyczny zawór powietrza / solenoid. ("AIR valve / solenoid")
2. Nieszczelność ssania. ("Intake leak").
3. Wąż zablokowany / przeciekający. ("hose(s) blocked/leaking")
Nie pytajcie mnie czy dobrze przetłumaczyłem ...
[ Dodano: 2011-08-22, 21:57 ]
To nie musi być katalizator, jego błąd może być błędem wtórnym! |
Czy ten Elektromagnetyczny zawór to może chodzić o elektro zawory od klimatronica ?
Bo mowa tam jest o powietrzu, a we wtryskach paliwowych powietrza przecież nie ma. |
|
|
|
|
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-08-23, 20:48
|
|
|
Bardziej bym przypuszczał, że chodzi o zawór regulujący obroty biegu jałowego / silnik krokowy. Tutaj trzeba jakiegoś speca od tłumaczenia. |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-08-23, 21:14
|
|
|
poprawcie mnie jeśli się myle ale w tym silniku obroty biegujałowego ustalane są przez elektroniczą przepustnice a nie silniczek krokowy. i to właśnie tam poszukiwał bym nieszczelności/nagaru który to ogranicza przepływ powietrza. Jeśli mam rację (a to wcale nie jest pewne) to powinna pomuc operacja demontarzu i czyszczenia przepusticy preparatem "one shot" to układów zasilania. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-08-25, 12:27
|
|
|
Osek napisał/a: | FOSS napisał/a: | Ano wychodzi na katalizator(-y)... ale warto sprawdzić najpierw sondy lambda czy aby na pewno pracują prawidłowo :roll: | A te pierwsze dwa błędy to od czego ?
System wtrysku wtórnego ? Z czym to sie wiąże Mogę prace sond sprawdzić na VAG-u ? |
17831 i 17819 ... ja bym sprawdził cały dolot (puszkę filtra powietrza, rury, opaski)... przede wszystkim za przepływomierzem czy aby na pewno wszystko jest szczelne
Osek gdzie z tym walczysz?... jak gdzieś w miarę blisko to może podjadę i razem zerkniemy??...
swój tel wysyłałem kiedyś razem z zaproszeniem na spota więc jak coś to dzwoń. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-11, 23:50
|
|
|
FOSS napisał/a: | Osek napisał/a: | FOSS napisał/a: | Ano wychodzi na katalizator(-y)... ale warto sprawdzić najpierw sondy lambda czy aby na pewno pracują prawidłowo :roll: | A te pierwsze dwa błędy to od czego ?
System wtrysku wtórnego ? Z czym to sie wiąże Mogę prace sond sprawdzić na VAG-u ? |
17831 i 17819 ... ja bym sprawdził cały dolot (puszkę filtra powietrza, rury, opaski)... przede wszystkim za przepływomierzem czy aby na pewno wszystko jest szczelne
Osek gdzie z tym walczysz?... jak gdzieś w miarę blisko to może podjadę i razem zerkniemy??...
swój tel wysyłałem kiedyś razem z zaproszeniem na spota więc jak coś to dzwoń. |
Hej dzięki za propozycje pomocy, ale narazie sobie ten problem darowałem z braku czasu, samochód dobrze śmiga. W pierwszej kolejności muszę zrobić ten katalizator, tylko musze troche poczytać na forum aby zdecydowac czy jakiś zamiennik czy może używkę. |
|
|
|
|
SuM
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-13, 20:35
|
|
|
Witam.
Miałem ten sam problem z 17831 i 17819. Przyczyną był pęknięty wężyk tuż pod rurą która doprowadza powietrze do silnika. Zdemontuj ją i posprawdzaj wszystkie cienkie wężyki fi 5, 6 mm. Co do kata u mnie jest ten sam problem. Podejrzewam że uszkodzenie tego wężyka spowodowało uszkodzenie kata.
A tak przy okazji zapytam się ja pozbyć się tego błędu kata ?
16814 Katalizator strona 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-14, 10:57
|
|
|
SuM napisał/a: | Witam.
A tak przy okazji zapytam się ja pozbyć się tego błędu kata ?
16814 Katalizator strona 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Pozdrawiam |
Z tym powietrzem narazie sobie darowałem z braku czasu, co do twojego kata niby numer błędu ten sam, ale treść już inna bo z tego co podałeś wynika że błąd jest "Brak osprzętu" może ktoś ci wymontował kat ? Bo w moim wypadku to napewno jest uszkodzony katalizator bo jak wymieniałem olej w skrzyni to mechanik zauwazył ze kat jest pęknięty i wszsytko w nim lata. Przypuszczam że jak zmienie kat to błąd zniknie. |
|
|
|
|
|