Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Czy silnik 4,2 jest kolizyjny  
Autor Wiadomość
Tomi87 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-12-28, 23:42   [D2 96 4.2PB/LPG ] Czy silnik 4,2 jest kolizyjny

Witam, interesuje mnie co dzieje się po zerwaniu paska rozrządu w silniku 4,2 96r, czy jest to jednostka kolizyjna czy też nie...
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-28, 23:53   

Jest kolizyjny,mi po zerwaniu paska poszło się je..ć 16 zaworów ssących.
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-12-29, 00:01   

W każdym aucie jest jednostka kolizyjna.Jesli stało się zerwanie podczas jazdy spokojnej to najczęściej idzie 60 proc zaworów a ten 1 proc to i tak możesz sobie wymontowac bo wszystko jest do naprawy .A jesli jechałeś pedałem do dechy no to :cry:
_________________

 
 
Tomi87 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-12-29, 01:16   

uuuuuu ;/ to nie dobrze i tu mnie właśnie zastanawia niedopracowanie audi flagowego modelu ;/ bo np bmw i mercedes to tylko łańcuszek;) ze starości zacznie hałasować ale tragedii nie będzie. Jak to pokazują statystyki audi ma daleko za bmw i mercedesem, co widać na pierwszy rzut oka wewnątrz... jedyna przewaga to napęd quattro
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-29, 03:38   

Tomi87, wnioskuje po tym poście i niezadowoleniu do marki Audi,że z autem dalej kicha :?:
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-12-29, 08:20   

Tomi87 napisał/a:
bmw i mercedes to tylko łańcuszek;) ze starości zacznie hałasować ale tragedii nie będzie. Jak to pokazują statystyki audi ma daleko za bmw i mercedesem, co widać na pierwszy rzut oka wewnątrz

Kolego co do tego wierzenia w łancuszki w Mercedesach to ja się już przekonałem czym to grozi. W żony Mercedesie na łancuszku rozrząd przeskoczył. I nie było żadnych ostrzeżeń wcześniej - piszesz o hałasowaniu na starość (tu 11 lat i silnik chodził cichutko). Po rozebraniu silnika przez mechanika jedyna słuszna decyzja kupić drugi, naprawa była nieopłacalna. Zresztą jak poczytasz opinie o Mercedesach to może zmienisz trochę zdanie (tych wyprodukowanych w połowie lat 90-tych do dnia dzisiejszego) i dopiero pisz o wyższości jednej marki nad drugą. Ja w domu mam Audi i Mercedesa (od kilku lat) i w najmniejszym stopniu Twojej opinii nie podzielam
 
 
Tomi87 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-12-29, 10:07   

a to ciekawe:) też warto wiedzieć... ale np w moim poprzednim aucie E38 4,4 łańcuszek był ledwo słyszalny przy 250tys km i mechanik powiedział że nie ma konieczności jego wymiany ale jak już było rozebrane to się zmieniło, a mi chodzi że niby flagowa limuzyna audi a chodzi na... gumie;/ a słyszałem przypadki o pęknięciu paska po 10tys km bo tak samo jak opona, nie zawsze ma taką samą jakość... druga sprawa wymiana tego rozrządu , jednym słowem masakra i to nie tylko w A8 a nawet i w A4 1,9tdi kto to konstruował?? żeby cały przód rozbierać trzeba było ;/
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-12-29, 10:22   

Trzeba może było kupić z innej stajni flagowe auto a nie niby flagową limuzynę . Prawda jest taka że jak się dba to się ma .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2011-12-29, 11:30   

Swięta prawda częśći wymieniasz na czas i nie ma problemu jest sporo ludzi co kupuje A8 ale tak naprawde nie stać ich na jej utrzymanie.
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-29, 11:33   

Tomi87 napisał/a:
wymiana tego rozrządu , jednym słowem masakra i to nie tylko w A8 a nawet i w A4 1,9tdi kto to konstruował?? żeby cały przód rozbierać trzeba było ;/

Kolego nie ma co narzekać jeszcze nie jest tak najgorzej w nowszych konstrukcjach to jest dopiero kosmos połowę samochody trzeba rozebrać żeby wymienić żaróweczkę w przedniej lampie.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-12-29, 11:41   

Tomi87, a pytałeś się mechanika czy powyżej tych 250kkm weźmie na siebie odpowiedzialność za łańcuch :?: :?:
przypuszczam , że nie .
rozmawiałem z ojcem (jest elektro-mechnikiem od 32lat) i powiedział mi że łańcuszki rozrządu powinno się wymieniać one nie są bezawaryjne , potrafi łańcuch przeskoczyć (rozciąga się łańcuch) bez żadnego ostrzeżenia tak jak pisze sylwekr,
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-12-29, 12:29   

Tomi87 napisał/a:

druga sprawa wymiana tego rozrządu , jednym słowem masakra i to nie tylko w A8 a nawet i w A4 1,9tdi kto to konstruował?? żeby cały przód rozbierać trzeba było ;/

Samochody nie są teraz konstruowane aby je było łatwo naprawiać i to nie dotyczy tylko Audi. Łatwość naprawy przy konstruowaniu samochodu jest teraz chyba ostatnią rzeczą która jest brana pod uwagę. Nawet coraz częściej można się spotkać z tym, że producent celowo stosuje niestandardowe rozwiązania, aby pierwszy lepszy mechanik tego nie naprawił. Jakiś czas temu czytałem ciekawy artykuł poparty wieloma przykładami, gdzie producent stosuje nietypowe śruby, zabezpieczenia, sposobu montażu abyś tego sam nie rozebrał (i takie rzeczy właśnie w Mercedesach znajdziesz). Jak się popsuje masz przyjechać do ASO i zostawić worek $$$ :/
 
 
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2011-12-29, 12:44   

Szkoda gadać i tak wiadomo że mercedes czy dres auto nie mają polotu do audi :D :D
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
johnmark 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 47
Skąd: obecnie Austria
Wysłany: 2011-12-29, 17:30   

PEPOL D2 napisał/a:
W każdym aucie jest jednostka kolizyjna.Jesli stało się zerwanie podczas jazdy spokojnej to najczęściej idzie 60 proc zaworów a ten 1 proc to i tak możesz sobie wymontowac bo wszystko jest do naprawy .A jesli jechałeś pedałem do dechy no to :cry:

kolego i tutaj z przykrością muszę Cie poinformować że nie jest tak jak piszesz, podam dwa przykłady, zerwanie paska w audi 100 c4 z silnikiem 2,8 v6 AAH 12V nic nie robi. Wałek w głowicy zatrzymuje się w trzech pozycjach kiedy to zawory są otwarte ale niecałkowicie, w takim stopniu że tłok nie uderza w zawory. Drugi przykład to audi 100 c3 silnik 2,3 NF zerwanie ząbków na pasku przeskok paska, nic mu nie robi bo tłok dochodzi na styk do otwartego zaworu. Oba auta miałem i w obu miałem takie sytuacje i w jednej sytuacji była to wina nieuczciwego sprzedającego który troszeczke przesadził z datą wymiany paska a w zatarła pompa płynu chłodzącego. teraz wiem że po kupnie auta trzeba wymienić cały komplet, pasek, rolki, pompa wody.[/quote]

[ Dodano: 2011-12-29, 17:51 ]
Tomi87 napisał/a:
uuuuuu ;/ to nie dobrze i tu mnie właśnie zastanawia niedopracowanie audi flagowego modelu ;/ bo np bmw i mercedes to tylko łańcuszek;) ze starości zacznie hałasować ale tragedii nie będzie. Jak to pokazują statystyki audi ma daleko za bmw i mercedesem, co widać na pierwszy rzut oka wewnątrz... jedyna przewaga to napęd quattro

Miałem mercedesa 126 z silnikiem 4,2 V8 i faktycznie łańcuszek hałasował, mechanik (najlepszy w Tomaszowie Lub.) powiedział że się nic nie dzieje, tak ma być, ok, tak jeździłem aż mi pół silnika szlak trafił, Poszukałem innego mechanika, okazało się że łańcuszek hałasował przez zużyte prowadnice i napinacz łańcucha, łańcuszek ocierał o obudowę aż zaprasowanie bolczyków łączących ogniwa ścięło i się rozpiął. Szlak trafił, głowice, dwa tłoki, obudowa łańcuszka. koszty naprawy ok. 12000zł. Sprzedałem, nie mam na to nerwów, teraz mam A8 i się cieszę że ma pasek. Koszt całego rozrządu 1050zł. dzień zabawy i 120000km spokoju, jedyne po 60000km sprawdzić stan i naciąg paska. Kolego, pasek jest świetnym rozwiązaniem, cichy i tańszy.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-12-29, 22:47   

johnmark, Popieram , czemu teraz w silnikach 1.4TSI VW po 32000km pada napinasz łańcuszka , a niby ma być bezobsługowy , tak że wolę ten pasek ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.