Autor |
Wiadomość |
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-15, 11:31 [D2 96 4.2PB/LPG
] Czy to objawy czujnika polozenia walka
|
|
|
Czesc Panowie. Mam pytanie jedyny błąd jaki u mnie się pojawią to czujnik położenia walka rozrządu.
Objawy mam takie ze po osiągnięciu powiedzmy 90stopni silnik delikatnie kuleje. Nie ma wypadania zapłonu ani nic. Po prostu czuć nie równa pracę silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-15, 12:11
|
|
|
Jaki kod błędu? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-15, 14:15
|
|
|
Nie pamiętam teraz kodu błędu ale coś ze bank 2 camshaft czy coś takiego. Spadek mocy faktycznie odczuwalny po rozgrzaniu. Oraz problem z zapłonem na ciepłym. Może nie problem ale długo kręci.
Czujnik znajduje się gdzieś z tyłu w okolicach powiedzmy rury filtra powietrza? Czujnik wyrzuca za każdym razem po odpaleniu
[ Dodano: 2016-05-15, 16:07 ]
Czy od AKG bedzie pasowac? Akurat u goscia zamawiam troche gratow to moze dorzucić. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-05-15, 16:06
|
|
|
bedzie pasowac, akg ma taki sam czujnik jak abz. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-15, 16:39
|
|
|
Ok, w takim razie zamawiam. Domyślam się ze po wymianie kalibracja gazu wskazana. Tak miałem w 740i że po wymianie autko nie jeździło na gazie. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-15, 18:45
|
|
|
Czujnik położenia wałka masz z lyłu lewej głowicy. Okrągłe aluminiowe ustrojstwo. |
|
|
|
|
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-15, 18:51
|
|
|
Namierzony. Ciężko go samemu wytargac? Osłony trzeba ściągać? Bo wsadzilem lapska ale miejsca naprawdę mało |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-15, 18:53
|
|
|
Osłone silnika górną trza sciagać a tak to dostep w miare ok. |
|
|
|
|
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-15, 19:20
|
|
|
A kojarzysz jaki rozmiar oringu tam podchodzi?
[ Dodano: 2016-05-15, 20:29 ]
A no I czy mozliwe ze przez to brak mocy? Ale tylko jakby w nizeszej części obrotów i tylko po rozgrzaniu. Nie jest to olbrzymi brak mocy ale tak jakby na chwilę brakowało te 50 koni jest to jedyny błąd jaki mam w samochodzie więc inne pomysły do glowy mi nie przychodzą. Zapłony nie wypadają, przeplywka ok. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-15, 20:04
|
|
|
W nowym powinien byc oring. Przynajmniej ja miałem ale nie musiałem zmieniac co inne klękło. |
|
|
|
|
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-15, 20:25
|
|
|
Ok, a jak widzisz ten brak mocy? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-15, 20:53
|
|
|
Nie miałem tego zjawiska jak i uszkodzonego czujnika wałka. Ale marek ci pisął że to jest jeden z objawów. |
|
|
|
|
Mc_Abra
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2016-05-17, 07:20
|
|
|
maajkii, napisz jak po wymianie, czy wróciło wszystko do normy.
Mam tak samo, tzn. czasami szczególnie jak z niskich obrotów dam pedał w podłogę, to ćwierć sekundy tak jakby go przydusiło i dopiero przyspiesza.
Czasami też lekko wyczuwalne wahania mocy przy dynamicznym przyspieszaniu, nie jak wypadanie zapłonu, ale takie delikatne spadki. Nie przyspiesza ładnie liniowo, tylko ma takie momenty jakby własnie na ułamek sekundy parę koni się wyłączało, a później znowu wracało.
Wymieniłem cewki i świece bo myślałem, że to od tego, ale nie pomogło.
Na VAGu wyskakuje błąd czujnika temp. ( mam kupiony, nie mam kiedy się za niego zabrać) i własnie kiedyś wyskoczył błąd czujnika położenia wałka.
Skasowałem go i się nie pojawiał przez 2-3 miesiące. Teraz nie sprawdzałem. |
_________________ Gość when was the last time you just went for a drive? |
|
|
|
|
|
|
|
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-17, 07:59
|
|
|
Nie ma problemu dam znać. mam identyczne objawy jak Ty.
Ale powiem ci ze kiedyś czujnik tempreratury miałem uszkodzony w passacie i też auto nie chciało jeździć. Bo na deskę szedł sygnał ze jest 90stopni a do sterownika 130
W tym tygodniu powienienem mieć wszystkie graty jak wymienię to napiszę..
[ Dodano: 2016-05-20, 16:58 ]
Cześć wymieniłem dziś czujnik. Zajęło mi to może z 15 minut. Już po odpaleniu zauważyłem że samochód odpalił błyskawicznie. Faktycznie przybyło mocy jakby ktoś oddał mi z 50 koni. Czujnik kupiłem używany za 50 zł bo zamawialem dużo gratow od jednej osoby. |
|
|
|
|
|