Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] GMP a położenie tłoka?  
Autor Wiadomość
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-09-05, 01:39   [D2 96 4.2PB/LPG ] GMP a położenie tłoka?

Witam Wszystkich

Mam taki problem, iż po ustawieniu rozrządu na znaki na kole pasowym wału i na blokadach wałków wywala Mi błąd czujnika wałka rozrządu.
Problem polega na tym, iż gdy wał przestawie o okolo 2cm za GMP na kole pasowym to błedu niema i auta jest mocniejsze.Wcześniej rozrząd był robiony w Niemieckim servisie Audi i tak też został ustawiony(wał przestawiony za gmp)niestety niezaznaczyłem dokladnie w którym miejscu był i teraz jest tak na oko aby niebyło błedu.

Zauważyłem, że GMP tłoka (wkladajac długi pret przez otwór świecy)wypada bardzo daleko za znaki pokrywajace na kole pasowym wału.Tak około 5cm

I tu moja wielka prośba, czy ktoś może i ma chęci sprawdzić u siebie jak to jest. Kiedy tłok jest juz najwyzej i zaczyna ruszać w dół to gdzie znajduje sie znak na kole pasowym wzgledem tego wystającego bolca z obudowy.
Niewiem co jest nietak bo to bardzo dziwne moze kolo pasowe jest jakies nieteges ze tak u mnie musi być
Co o tym myślicie?
Chętnie podjade do kogoś z Wawy lub Lublina, Łukowa,Radomia itd aby zobaczyc jak jest w innym silniku jak ktoś pomoże.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-09-06, 18:13   

Koło pasowe jest nakładane na klin, więc nie powinno być problemu z "przesunięciem".

U siebie ustawiałem na punkt O/T. Ściągałem pokrywy klawiatur (L i P strona) i ustawiałem na znaki
na kołach zębatych łańcuszków wałków rozrządu.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-09-07, 06:47   

Robiłem identycznie jak piszesz i wyskakiwał bład czujnika wałka rozrządu, po przesunięciu wału za znak OT o około 2cm błedu niema i jest większa moc.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-09-07, 07:40   

Dziwne... a czy "pindolnik" wskazujący O/T jest taki jak trzeba?





Druga sprawa, czy ściągałeś koło pasowe, może jednak klin poleciał i masz przesunięte
koło, które jest mocno dokręcone i jakoś trzyma?

W weekend jak będe miał czas to ustawię O/T i wykręce świecę 1 cylindra.
Dam znać czy O/T to GMP tłoka.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-09-07, 09:24   

Wszystko jest okey, tak było też ustawione przez Niemców w servisie Audi.
Na czarno punkt OT Czerwono punkt kiedy tłok jest najwyzej



Jesli sprawdzisz bede bardzo wdzięczny, może się wyjasni co jest nie tak.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-09-10, 09:13   

Sprawdziłem przed chwilą OT względem GMP tłoka.

U mnie GMP wychodzi raczej na znaku O/T.

Przed O/T idzie minimalnie do góry. A po O/T idzie w dół.

Nie jest to prosto stwierdzić, ponieważ za każdym ruchem wału siedzę pod autem.
Później wyskakuję na górę i patrzę na przesunięcie długiego śrubokręta.
Na O/T zaznaczyłem na nim położenie mazakiem.

A tłok czym bliżej się zbliża do GMP to wolniej się porusza...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-09-10, 14:49   

Dzieki wielkie. To ewidentnie jest u mnie coś nie teges bo za O/T to jeszcze idzie w góre. Zdejme koło pasowe i zamienie na inne, może tu lezy przyczyna.
Podaj na PW numer konta prześle na zgrzewke browara ;-)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-11-05, 19:00   

Dzisiaj kolejną audiczkę rozebrałem.
Sprawdziłem O/T i położenie tłoka.
O/T = GMP

Aktualnie leci cały rozrząd + pompa wody, uszczelniacze.

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-06-26, 11:59   

Wrzucę może komuś się przyda połozenie tłoków a znak OT na kole
SILNIK ABZ
Tłok 1 i 6 jest w max górnym położeniu

https://zapodaj.net/37e470964205b.jpg.html
https://zapodaj.net/fbe30fe2ae41a.jpg.html
_________________

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-06-27, 17:01   

Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-06-30, 13:39   

Ukaniu napisał/a:
Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie.

Tak jak piszesz nie inaczej
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Śmiechu 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 D2 QUATRO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2017-06-30, 22:01   

jesli kolega posiada skrzynie 5hp24 to od czujnika indukcyjnego 13-14 zebow jest do przerwy, uwazac na paluszki aby nie stracic. Niedawno sprawdzane a tylko przez kiepskie paliwo <onie> . Moze pomoze. <okok>

Liczac od gmp
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-08-29, 20:04   

Czyli tak, walki rozrzadów kropeczkami do siebie i ten pręcik co od dołu widać przez dziurkę miedxy silnikiem a skrzynią ma się pojawić to wtedy rozumiem że jest dobrze tak?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-08-30, 09:35   

TAK

Wałki zębami zaznaczonymi kropkami do siebie, równoległe do płaszczyzny głowicy.
Pręcik w oczku połączenia skrzynia-silnik na znak na obudowie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-08-30, 11:25   

I wszystko na temat. Czyli blokady nie koniecznie potrzebne,wydaje mi się że taki chwyt marketingowy co by blokady za pln- kupowac
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.