Autor |
Wiadomość |
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-09-05, 01:39 [D2 96 4.2PB/LPG
] GMP a położenie tłoka?
|
|
|
Witam Wszystkich
Mam taki problem, iż po ustawieniu rozrządu na znaki na kole pasowym wału i na blokadach wałków wywala Mi błąd czujnika wałka rozrządu.
Problem polega na tym, iż gdy wał przestawie o okolo 2cm za GMP na kole pasowym to błedu niema i auta jest mocniejsze.Wcześniej rozrząd był robiony w Niemieckim servisie Audi i tak też został ustawiony(wał przestawiony za gmp)niestety niezaznaczyłem dokladnie w którym miejscu był i teraz jest tak na oko aby niebyło błedu.
Zauważyłem, że GMP tłoka (wkladajac długi pret przez otwór świecy)wypada bardzo daleko za znaki pokrywajace na kole pasowym wału.Tak około 5cm
I tu moja wielka prośba, czy ktoś może i ma chęci sprawdzić u siebie jak to jest. Kiedy tłok jest juz najwyzej i zaczyna ruszać w dół to gdzie znajduje sie znak na kole pasowym wzgledem tego wystającego bolca z obudowy.
Niewiem co jest nietak bo to bardzo dziwne moze kolo pasowe jest jakies nieteges ze tak u mnie musi być
Co o tym myślicie?
Chętnie podjade do kogoś z Wawy lub Lublina, Łukowa,Radomia itd aby zobaczyc jak jest w innym silniku jak ktoś pomoże. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-09-07, 06:47
|
|
|
Robiłem identycznie jak piszesz i wyskakiwał bład czujnika wałka rozrządu, po przesunięciu wału za znak OT o około 2cm błedu niema i jest większa moc. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-09-07, 09:24
|
|
|
Wszystko jest okey, tak było też ustawione przez Niemców w servisie Audi.
Na czarno punkt OT Czerwono punkt kiedy tłok jest najwyzej
Jesli sprawdzisz bede bardzo wdzięczny, może się wyjasni co jest nie tak. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-09-10, 14:49
|
|
|
Dzieki wielkie. To ewidentnie jest u mnie coś nie teges bo za O/T to jeszcze idzie w góre. Zdejme koło pasowe i zamienie na inne, może tu lezy przyczyna.
Podaj na PW numer konta prześle na zgrzewke browara ;-) |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-06-27, 17:01
|
|
|
Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-06-30, 13:39
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Nie wolno patrzeć na znak OT na kole pasowym bo on bywa, że się przesuwa.
Szczególnie na to cierpią te pierwsze aluminiowe kółka w ABZ. Pierścień jeździ po uszkodzonej gumie.
Najważniejszy jest znak widziany od spodu przez otwory pomiędzy skrzynią a silnikiem.
W jednym z dwóch otworów jest widoczny pręcik na wieńcu koła zamachowego jest drugi, mają się zgrywać. To precyzyjne i jednoznaczne do ustawiania rozrządu.
Na forum było nawet zdjęcie. |
Tak jak piszesz nie inaczej |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
Śmiechu
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 D2 QUATRO
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 27 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2017-06-30, 22:01
|
|
|
jesli kolega posiada skrzynie 5hp24 to od czujnika indukcyjnego 13-14 zebow jest do przerwy, uwazac na paluszki aby nie stracic. Niedawno sprawdzane a tylko przez kiepskie paliwo . Moze pomoze.
Liczac od gmp |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-08-29, 20:04
|
|
|
Czyli tak, walki rozrzadów kropeczkami do siebie i ten pręcik co od dołu widać przez dziurkę miedxy silnikiem a skrzynią ma się pojawić to wtedy rozumiem że jest dobrze tak? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-08-30, 11:25
|
|
|
I wszystko na temat. Czyli blokady nie koniecznie potrzebne,wydaje mi się że taki chwyt marketingowy co by blokady za pln- kupowac |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|