Autor |
Wiadomość |
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-12-04, 22:18 [D2 98 4.2PB/LPG
] Podciśnienie do tempomatu
|
|
|
Witam mam pytanie gdzie idzie przewód od puszki podciśnieniowej do sterowania tempomatem. Któryś z mechaników mi gdzieś to kiedys wypioł i teraz nie widzę nigdzie tego przewodu .
[ Dodano: 2009-12-09, 15:22 ]
Dzięki koledzy za pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-12-11, 11:57
|
|
|
Ogród-Lca napisał/a: | Dzięki koledzy za pomoc. |
Kolego, nie zrażaj się tak od razu... być może Ci co tu zajrzeli nie zrozumieli pytania...
ja zresztą też nie rozumiem bo wydaje mi się, że sterowanie tempomatem jest zdecydowanie elektroniczne (przełączniki po lewej stronie kierownicy + reszta to tylko elektronika).
Nigdy nie słyszałem, że tempomat używa podciśnienia ale przyznaję, że nigdy nie miałem problemu z tempomatem więc też zupełnie nie zgłębiałem od strony technicznej jego budowy i zasady działania (tzn. wiem jak działa i jak go używać ale jeżeli jest tam jeszcze jakieś podciśnienie to wiedza moja już tego nie ogarnia). |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dardzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2009-12-11, 12:24
|
|
|
koledze chodzi o sterowanie - to pod maską.
czyli o urządzenie "zdalnie naciskające pedał gazu"
jak idzie linka od pedału gazu to dodatkowo jest taka gumowa gruszka na podciśnienie,
która może sterować przepustnicą.
aby działała prawidłowo musi być tam podłączone podciśnienie
niestety ja też nie wiem gdzie wężyk powinien iść w drugą stronę
zadawałem to pytanie jakieś 2 miesiące temu na forum - ale niestety bez odzewu :cry: |
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-12-11, 17:38
|
|
|
może to w czymś pomoże
temp2.jpg tempomat ETKA 2 |
|
Plik ściągnięto 1864 raz(y) 224,6 KB |
temp1.jpg tempomat ETKA |
|
Plik ściągnięto 1123 raz(y) 240,69 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogród-Lca
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-12-13, 19:25
|
|
|
dokładnie chodzi o tą gruszkę która jest przy przepustnicy któryś z mechaników zdjął mi z tej gruszki wężyk i nigdzie go teraz nie widzę.
Dokładnie to jest to co pokazuje ten drugi schemat który załączyłeś , dzięki będę gdzieś w koło silnika tego szukał. |
|
|
|
|
merc4891
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 62 Skąd: zach-pom ZSZ
|
Wysłany: 2011-11-15, 21:05
|
|
|
silniczek od podciśnienia tempomatu jest obok zbiorniczka płynu wspomagania(troszke poniżej) |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-16, 02:46
|
|
|
merc4891, ten temat za niecały miesiąc będzie miał drugie urodziny :mrgreen: |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
merc4891
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 62 Skąd: zach-pom ZSZ
|
Wysłany: 2011-11-16, 16:15
|
|
|
A nie pomyślałeś ,że w przyszłości komuś ta informacja sie przyda,bo akurat ja tego też szukałem. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-16, 16:26
|
|
|
merc4891 napisał/a: | A nie pomyślałeś ,że w przyszłości komuś ta informacja sie przyda,bo akurat ja tego też szukałem. |
No nie pomyślałem...Przepraszam |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-16, 18:38
|
|
|
tomi26 napisał/a: | merc4891 napisał/a: | A nie pomyślałeś ,że w przyszłości komuś ta informacja sie przyda,bo akurat ja tego też szukałem. |
No nie pomyślałem... |
Przyznam się szczerze że ja to czytając też o tym nie pomyślałem... bo tak zostało to sformułowane jakby było odpowiedzią na zadane pytanie a nie wskazówką dla potomnych którzy dziś, jutro, za miesiąc/rok będą tego szukali :roll: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-16, 20:37
|
|
|
FOSS,ja kilka razy sprawdzałem datę...już myślałem,że to ja o tej godzinie zawodzę :-D no...ale grunt,że już wiadomo gdzie się znajduje owy silniczek ;-) :lol: 8-)
A wiadomo,może kolega Ogród-Lca, jeszcze go szuka żart oczywiście ;-) |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
J@ck
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2017 Posty: 40 Skąd: Szprotawa
|
Wysłany: 2017-08-01, 21:28
|
|
|
koledzy, świeżo zakupiona d2 2.8 w lpg ma problem z podciśnieniem. Po kupieniu sprawdziłem wężyki po pokrywą silnika i tam była rzeźnia. Popękane i dziurawe, nie wspominając już, że 3 nie były wpięte. Wpiąłem je i teraz nie wiem, czy dobrze, niby wg schematu ale zawsze to może coś pomieszałem. Druga sprawa to taka, że nie działa tempomat. Pod osłoną przy podszybiu znalazłem niepodłączony wężyk i nie wiem gdzie on powinien iść, bardzo proszę o pomoc. Za 2 tyg jadę nad morze i nie chciałbym męczyć nogi, zwłaszcza, że jestem zawodowym kierowcą i tempomat to mój przyjaciel
http://zmniejszacz.pl/zdj...0728_193635.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdj...0728_193734.jpg |
_________________ A,B,B+E,C,C+E, ADR + Cysterny, HDS
Zawsze w drodze, od motocykla po ciężarówkę |
|
|
|
|
|
|
|
|