Autor |
Wiadomość |
Pele033
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: SY
|
Wysłany: 2014-09-14, 20:35 [D2 01 4.2PB
] losowe wypadanie zapłonu
|
|
|
Witam wszystkich !
Przy predkosciach powyzej 100 km/h autem zaczyna telepac i miga zółty check, stał sie bardzo mułowaty.
błędy zarejestrowane vagiem:
16684- losowe wypadanie zapłonu
16685-brak zapłonu cylinder 1
16688-brak zapłonu cylinder 4
16687-brak zapłonu cylinder 3
16686-brak zapłonu cylinder 2
17551- obliczenie mocy wartosc za duza
17831- układ wtrysku powietrza dodatkowego 1- wymagany przepływ
17819- układ wtrysku powietrza dodatkowego 2 - wymagany przepływ
samochód posiadam od niedawna, dlatego prosze o nakierowanie od czego zaczac.
Wiem tez, ze u mnie w polifcie nie ma modułu tylko cewki i wychodzi na to,ze do wymiany wszyskie pierwsze 4 ?
4.2, 2001, tylko PB |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-09-14, 22:28
|
|
|
Sprawdź na początek przepływomierz ile podaje g/s pod maxymalnym obciążeniem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pele033
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: SY
|
Wysłany: 2014-09-16, 21:09
|
|
|
max obciążenie 158 g/s
wolne obroty 600 - 18-21 g/s
wychodzi na to, że przepływka do wymiany? Co z wypadaniem zapłonu ? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-09-16, 22:42
|
|
|
Robiłeś pomiar na drodze na tipie do odcinki? Dla 310KM to powinny być okolice 250g/s
Gdybyś miał nawet moduł to i tak nie były by to te cylindry co powyżej.
Ross tech dla błędu wypadania zapłonu podaje przyczyny:
Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pele033
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: SY
|
Wysłany: 2014-09-17, 09:00
|
|
|
Tak na 2 do odciecia, czyli co przepływka? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-09-18, 07:23
|
|
|
Problemy z zapłonem masz na jednej -pierwszej głowicy. Cos mi tutaj pachnie powazniejsza awaria... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-18, 07:47
|
|
|
Coś ewidentnie jest nie halo bo całkowicie nie działa jedna strona.
Sprawdź czy dochodzi paliwo, następnie iskrę.
U mnie przy tych dwóch błędach
16685-brak zapłonu cylinder 1
16686-brak zapłonu cylinder 2 okazało się coś takiego:
Jeśli okaże się że impuls jest, paliwo jest, iskra jest to rób pomiar baniaków.
Możliwe też że coś się w ECU upaliło. Ale najpierw sprawdź te 3 rzeczy.
Wykasuj błędy, wykręć listwę wtryskową i zobacz czy paliwo idzie.
Przepływke ogarniesz sobie w między czasie, najpierw zacznij od tych braków zapłonu. Staraj się nie jeździć autem.
Wnioskuje że po skasowaniu błędów natychmiast wracają i silnik chodzi nierówno cały czas ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-09-18, 08:06
|
|
|
Ernesto i co, wymieniales motor czy jak to sie skonczylo? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-18, 08:30
|
|
|
Wymianą motoru, nie znałem wtedy technologi naprawy takich powierzchni a ponoć jest. Ale człowiek uczy się na błędach. Któryś poprzedni właściciel jeździł na wydmuchanej uszczelce, po czym jakiś kowal ustrugał sobie uszczelkę z miedzi by było na jakiś czas i stało się jak się stało http://www.a8team.pl/d2-9...row-vt10571.htm
Miejmy nadzieje że koledze Pele033 to się nie przytrafiło, bo nie należy to do przyjemności. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pele033
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: SY
|
Wysłany: 2014-09-21, 11:46
|
|
|
koledzy motor chodzi rowno, dopiero po przekroczeniu 100 km/h zaczyna delikatnie telepac, własnie zabieram sie za wymiane przepływki i świec. Dam znac czy pomogło. A i błedy powracały po 2 -3 dniach jazdy. |
|
|
|
|
Pele033
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: SY
|
Wysłany: 2014-09-21, 14:38
|
|
|
I tak wszystko jasne koledzy, przepływke wymieniłem, zabrałem sie za świece i wyjmując cewke jej komora pełna oleju - uszczelka pokrywy walnięta i te 4 malutkie uszczelki ktore sa na kazdą komore cewki. Z tej racji wypadanie zapłonu na wszystkich pierwszych 4 cylindrach, po prostu zalało je olejem |
|
|
|
|
|
|
|
Pele033
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: SY
|
Wysłany: 2014-09-22, 16:09
|
|
|
koledzy ja juz nie wiem za co sie złapać, wymieniona przepływka, świece, uszczelka pokrywy zaworów, olej i filtry, po tym wszystkim wypada jeszcze zapłon na 1 i 4 cylindrze. Do tego wyskakuje bład lambda stona 2 podgrzewanie za wysokie ma to cos wspólnego z zapłonem ? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-09-22, 16:39
|
|
|
Sonda do wymiany a cewki zamień miejscem i patrz czy błąd się przeniesie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pele033
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 9 Skąd: SY
|
Wysłany: 2014-09-23, 20:24
|
|
|
Panowie ciąg dalszy..
zamieniałem cewki miejscami wyskakuje dalej wypadanie 1,2,3,4 cylinder ? Czyzby cewki strzeliło ?
w vagu w bloku 15 sprawdziłem po 15 min jazdy :
brak spalania dla cylindra 1 - licznik 2
brak spalania dla cylindra 2 - licznk 1
brak spalania dla cylindra 3 - licznik 5
brak spalanie dla cylindra 4 - licznik 1
powyżej 3500 obrotów zaczyna mulic, telepac i miga check, do 3500 zasuwa równo, silnik pracuje na wolnych cały czas równo.
mozliwe ze przez sondę takie rzeczy sie dzieją ? |
|
|
|
|
|