Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z rozruchem zimnego silnika  
Autor Wiadomość
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-09-12, 21:31   [D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z rozruchem zimnego silnika

Witam Wszystkich :-)

A8 mam od kilku dni i jest mały problem, auto po nocy bardzo ciężko odpala, trzeba kręcić rozrusznikiem kilka sekund. Jak załapie to musi pochodzić przez minutke na biegu jałowym bo niewchodzi na obroty.
Czytałem forum i nie jest to pompa paliwa , auto odpalałem również na LPG i jest tak samo.
Może ktoś podpowie co sprawdzić. Vaga podłacze jutro i zobacze jakie są błedy, sprawdze rónież czasy wtrysku na Lpg.
Jako niedoświadczony, nowy użytkownik niewiem co może boleć mój nabytek może ktoś podpowie co sprawdzić, wymienić.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-13, 17:27   

kolego skoro odpalasz zimny motor na lpg to sie nie dziw ze nie chce chodzic. Zajmij sie najpierw pb a wiec zacznijmy od poczatku. Jak stoisz z paliwem w baku? Jesli jest ponizej polowy to mu dolej za polowe (jesli pomoze to ci wtedy wyjasnie o co chodzi a jesli nie to szkoda mojego pisania bo bylo juz to przerabiane), jak jest z odpalaniem na cieplym motorze? Moze winowajca jest tzw czujnik walu lub tez tzw zawor cisnieniowy,ktory nie trzyma paliwa w ukladzie. Moze byc padniety wtryskiwacz, moze byc wina swiecy,cewki,modulu,sterownika,instalacji lpg,rozrusznika,pompy paliwa itd itp. Powodow jest 101. Wstepnie dolej paliwa,wepnij vaga i opisz jak sprawa wyglada podczas odpalania cieplego motory,podczas jazdy na pb na rozgrzanym silniku,podczas gwaltownego przyspieszania na pb, czy smierdzi z wydechu jak chodzi, czy strzela z wydechu itd a wtedy jak bedziemy dokladnie wiedziec to podejmiemy dalsza rozmowe.
Ps. nie odpalaj na gazie zimnego bo motor lapie mnustwo bledow wtedy i robi sie balagan i niepotrzebne zamieszanie w sterownikach a pozniej na vag-u wychodza przedziwne cuda
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-09-13, 20:34   

Na Lpg odpalałem tylko na próbe, zeby sprawdzić czy to włąśnie wina paliwa pompy regulatora itd.
Dzisiaj niemiałem niestety czasu pobawić się vagiem, zresetowałem jedynie kompa Pb i niema poprawy. Silnik ciepły odpala bezproblemowo chodzi rómno ma moc itd.
Problem jest tylko gdy jest zimny. Jutro zmienie świece i posprawdzam cewki moduły może coś słabo styka i podłącze vaga
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-13, 20:47   

nic nie zmieniaj dopoki sie nie wepniesz bo to calkowicie bezsensowne wymiany beda. Moze czujnik temp padnienty, tak jak pisalem wczesniej bez vaga bedziemy gdybac a ty bedziesz wszystko wymienial. Jwk sie wepniesz i odczytasz to pisz. Sprawdz bledy ogolnie a pozniej rob vagowanie na odpalonym motorze na blokach spalania na cylindrach, jesli bledow nie bedzie to moze bloki cos pokaza i nie zalamuj sie to dopiero poczatek twoich przygod z a8
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-09-14, 16:16   

Dzisiaj troche podłubałem niestety bez efektów.Odpalam rano, krece rozrusznikiem z 5-7s niezapala, wyjmuje świece wszystkie zalane benzyną. Podłączyłem vaga pokazał kilka błedów czujnik temperatury, imibilizer, i jeszcze jakies. Skasowałem i kręce rozrusznikiem odpala za drugim razem po okolo 10s krecenia.Błędów brak. Zauważyłem, że w blok003 pokazuje się temperatura w dwóch okienkach.(3 i 4)Ta w trzecim rośnie szybko miałą kolo 60st natomiast ta w 4 25st. po kilku minutach na biegu jałowym.

Podpowiedzcie czy to jest temp silnika dla ECU (4) czy może temp. powietrza dlatego tylko tyle miała.
Jeszcze jedno Mas Flow pokazywał wartosci ujemne, jak dałem gazu to 0,0. Czy tak powinno być?
Zauważyłem jeszcze jedno, podczas włączania stacyjki pompa paliwa pompuje paliwko ale niejest to bzyczenie tylko takie dziwne bulgotanie. Też tak macie czy rónostajnie bzzzzz.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-14, 18:18   

tak jak pisalem ze przyczyna moze byc ten czujnik ktory dziala nie prawidlowo i ECU steruje inna dawka. Najlepiej sprawdzic to na cieplym silniku i porownac temperature z deski do temp na VAGu. W a8 jest jeden czujnik zwany czujnikiem wody lub temp silnika a drugi jest od wskazan na desce. Skoro vag go pokazal to moze on byc powodem, mozesz wymienic, drogi nie jest, taki sam czujnik jest w bmw np e38 z 3 litrową V8. Skoro problem wystepuje tylko na zimnym motorze to masz winowajce
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-09-14, 20:47   

Kolego a ten czujnik sterujący Ecu znajduje się na głowicy mniej wiecej pod rurą powietrza, zaraz obok przepustnicy, chyba zielony lub niebieski na 2piny. Powiedz jeśli wiesz gdzie jest ten drugi na zegary?.Poodpinam i zobacze w vagu jak to sie ma.
Dzięki
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-15, 19:45   

za 4 cylindrem kolor bialy na ECU czarny na zegary z tego co pamietam
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-16, 08:29   

hipcio napisał/a:

Zauważyłem jeszcze jedno, podczas włączania stacyjki pompa paliwa pompuje paliwko ale niejest to bzyczenie tylko takie dziwne bulgotanie. Też tak macie czy rónostajnie bzzzzz.


u mnie tez czasami chwile po odpaleniu bulgocze z tyłu samej pompy nie słychać
problemów z odpalaniem nie mam
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-16, 16:55   

podczas wlaczenia stacyjki na zaplon pompa, paliwa nie pompuje, powinna tylko bzyknac, pompowanie ciagle zaczyna sie dopiero podczas krecenia rozrusznikiem
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-09-17, 15:22   

Dzięki za pomoc :-D

Problemem była jednak pompa paliwa po zatankowaniu 3/4 zbiornika nic nie bulgocze jest tylko krótkie bzzz. Odpala tak samo jak na ciepłym.
Wiem juz dzięki forum co dalej zrobić, w wolnej chwili naprawie.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-09-17, 16:11   

czyli wyszlo na to o czym pisalem na samym poczatku
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-22, 12:59   

Cytat:
lub tez tzw zawor cisnieniowy,ktory nie trzyma paliwa w ukladzie.

paulo79 wiesz może w którym miejscu jest ten zawór :?:

[ Dodano: 2010-10-22, 13:14 ]
Dodam,że nie chodzi mi o mój samochód,lecz o audi a8 4.2 z 98 roku,może rocznik ma tu jakieś znaczenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.