Autor |
Wiadomość |
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-06-12, 16:24
|
|
|
preston81 napisał/a: | kiedy kupiles to auto i gdzie ?? |
od mucholejkolatora z LU |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-06-12, 20:43
|
|
|
i taka padaka ? juz doszedles co jest nie tak ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-13, 08:39
|
|
|
Tam nie wiadomo co jest porobione.
Myślałem że modyfikacje były delikatne. Ale ingerowanie w mechanikę to już jest wyższa szkoła jazdy.
Mucholejkolator napisał/a: |
Silnik od ponad 2 tygodni złożony :-D
Trochę to trwało, były perypetia ale udało się.
Zakres przeróbki:
-kompletne głowice od AKH.
- wygładzenie kanałów ssących i wydechowych, zaokrąglenie rantów w komorach spalania;
- korekta kanałów wydechowych względem kolektorów i wzajemne ustawienie.
- kolektor ssący z przepustnicą od AHC plus korekta niedoróbek odlewniczych w kanałach
- sterownik silnika, przepływka, wtyskiwacze od AHC
(...)
Czujnik przepływomierza w ABZ i AHC/AKH ma inny numer. Jednak po przekładce nie czuć żadnego spadku osiągów.
Podobnia kwestia tyczy się wtryskiwaczy benzynowych. Na ECU z AHC i wtryskiwaczami od ABZ silnik pracuje tak samo. Różnica wyszła by pewnie na hamowni. Natomiast po założeniu komputera od ABZ pod silnik z głowicami od AHC/AKH zupełnie to nie chce działać prawidłowo :-> Silnik się dławi, ciężko wkręca się na obroty.
(...)
Chciałbym sprostować spostrzeżenia po przeróbce silnika ABZ na AHC bez wymiany tłoków o wyższej kompresji.
- różnica w mocy praktycznie niezauważalna (nie zmierzone na hamowni)
- zdecydowanie większe spalanie, na pewno nie mniej niż 15 %
- zbyt bogata mieszanka - smród niedopalonych spalin zarówno na benzynie jaki i LPG.
Na pewno zabrakło zestrojenia ECU pod te konkretne przeróbki ale i tak uważam, że bez zmiany tłoków przedsięwzięcie to nie ma sensu Oczywiście po kilku miesiącach w silniku zostały z powrotem założone wałki ssące od ABZ
(...) ECU było z S8, na ECU od ABZ silnik z wałkami ssącymi od S8 (głowicami AHC) chodzi jak JAWA 350 z rozstrojonymi przerwami na przerywaczach i zatkaną dyszą główną |
Osobiście wyrzucił bym wszystko bo tak naprawdę te wszelkiego rodzaje modyfikacje nie poprawiły osiągów tylko pogorszyło. Szkoda zabawy i dłubania. Chce się mieć S8 to trzeba kupić S8.
Ten silnik nadaje się tylko na stolik. Historia kołem się toczy.
Trzeba auto wrócić do oryginału niestety. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2015-06-13, 18:02
|
|
|
Właśnie jadę po furę. Jak przyjadę po testach to opiszę co było robione a trochę tego było ... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-13, 18:14
|
|
|
Daj znać co i jak. Czekamy z niecierpliwością. Mam nadzieje że po zabiegach fura odżyje. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-13, 21:05
|
|
|
Ja tam mam wrzuconą przepływomierz od S8 Głowice od S8 wtryski od S8 i silnik chodzi zajeb...... Tylko tyle że ja mam manula. A i spalanie mam wgraniach 14-17 litrów LPG |
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2015-06-13, 22:18
|
|
|
Co było robione:
1. Kolektor ssący zatarty - opiłki wraz z olejem. Rewitalizacja i wymiana uszczelek.
2. Ustawienie rozrządu - teraz jest po 14 bar na cylinder (13,7-14,2 taki zakres)
3. Lewe powietrze pochodziło od przewodu akumulatora podcisnienia - nie podpięty, urwany kruciec
Plusy naprawy:
1. Na przepływomierzu jest 228g/s
2. Silnik nie telepie, równo pracuje
3. Skrzynia biegów zmienia płynniej biegi, nie zacina się przy 2 tys. obrotów
4. Przyspieszenie się poprawiło 7,87s zamiast 8,34-8,5s i kultura pracy silnika na wysokich obrotach. Teraz szatan
5. Reakcja na wciśniecie pedału gazu się poprawiła.
Z czystym sumieniem mogę polecić Marka (marekp750) jako fachowca do którego śmiało można oddać nasze autka bez obawy o spier.... roboty W końcu mam fachurę dzięki któremu komfort życia wzrasta o połowę |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-06-13, 23:36
|
|
|
to ładnie namieszane było bedziesz dalej dzialac czy odpuszczasz? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2015-06-13, 23:59
|
|
|
Pytanie co dalej ? |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-06-14, 00:09
|
|
|
nie mam pojecia domniemam ze nie jestes do konca zadowolony ....
zostaw to jak jest i ciesz sie jazdą walic te 2-3 sek , btw ile za to dales ? i ile kosztowala cie juz ten rodzynek ? pamietam cena byla sroga jak za przedlifta a auto preznetowało się WIZUALNIE spoko
szukałem tematu tego auta by zobaczyc co tam bylo robione ale ktos usunął .... zwykli uzytkownicy moga usuwac tematy?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-06-14, 05:27
|
|
|
była awaria forum
to znaczy jaki masz czas teraz ? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-14, 06:30
|
|
|
preston81 napisał/a: | szukałem tematu tego auta by zobaczyc co tam bylo robione ale ktos usunął .... zwykli uzytkownicy moga usuwac tematy?? |
Nie mogą kasować.
pepi napisał/a: | była awaria forum |
Ale podczas awarii forum zostało utracone tylko kilka tematów które były założone w połowie maja tego roku.
Kosmy miał wcześniej pierwszą setkę gdzieś w granicach 10 sek teraz zeszło do 7 z groszami więc jest spora poprawa.
Kosmy, Dobrze że udało Ci się ogarnąć furę grunt to się nie poddawać |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-14, 09:21
|
|
|
7 do setki to w zupełności zadowalający wynik. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-06-14, 09:29
|
|
|
Kosmy będziesz na zlocie ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|