Autor |
Wiadomość |
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-11, 07:25
|
|
|
koziolek napisał/a: | ...ale jednak czekam, aż mi sie rozsypie i zmieniam na manual | No nie gadaj, że i Ty chcesz gałą wahlować?! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-01-11, 09:46
|
|
|
danishow napisał/a: | koziolek napisał/a: | ...ale jednak czekam, aż mi sie rozsypie i zmieniam na manual | No nie gadaj, że i Ty chcesz gałą wahlować?! |
już od pół roku jeżdżę tylko na tipie i nie uruchomiłem jeszcze przycisków na kierownicy, więc w sumie to już prawie manual już tak się przyzwyczaiłem, że kilka razy jak nie przełączyłem na tipa to podczas jazdy wrzuciłem "N"
a tak na poważnie to załamuje mnie fakt, że na konkretne zrobienie asb trzeba dać ponad 10tys i wcale nie oznacza to, że za miesiąc sie nie wys...a bo mamy tu na forum kilka przykładów, że jednak padła. Z manualną skrzynią też nie ma 100% pewności, ale jest duuużo większa szansa, że wydam te 5/6tys i pojeżdżę w spokoju.
ja sobie główkowałem tak:)
plusy manuala:
- mniejsza awaryjność skrzyni
- mniejsze koszty naprawy jeśli jednak się zepsuje
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi
minusy manuala:
- nie będzie już tak jak wyszła z fabryki > mam trochę takich przeróbek i planuje więcej więc to mi nie przeszkadza
- mniejsza wygoda zmiany biegów > to punkt, który nie jest do przeskoczenia u większości, ale mi osobiście to naprawdę nie przeszkadza pisałem o tym wyżej
- przód auta pójdzie trochę w górę > to mnie bardzo boli ale planuje air więc spoko
to takie moje rozumowanie i rozumiem, że możesz się nie zgodzić |
_________________
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-11, 20:25
|
|
|
No, nie godzę się . W sumie jedynym powodem dlaczego ludzie zmieniają na manuale to koszty naprawy automata, proponuję więc samemu rozkręcić skrzynię i luknąć co w niej nie gra. Wszelkie info na temat rozkręcania i napraw bez problemu znajdzie się w necie. Swoją skrzynię latem rozbierałem, za potrzebne części razem z nowym oryginalnym konwerterem ZF zapłaciłem 600 euro. Więc zakasaj rękawy i do dzieła, nie taki diabeł straszny jak go malują |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-01-11, 20:30
|
|
|
danishow napisał/a: | W sumie jedynym powodem dlaczego ludzie zmieniają na manuale to koszty naprawy automata, proponuję więc samemu rozkręcić skrzynię i luknąć co w niej nie gra. |
Są wyjątki |
_________________
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-11, 20:39
|
|
|
Tak se tłumacz |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-01-11, 21:12
|
|
|
danishow napisał/a: | za potrzebne części razem z nowym oryginalnym konwerterem ZF zapłaciłem 600 euro |
no to ja nie wiem jak to się ma do cen u nas skoro za konwerter wołają około 2tys + jeden kosz i już masz więcej, a gdzie uszczelki, olej i filtr chociażby
może Michał W się wypowie jak tu zajrzy
i druga sprawa to zabawa ze skrzynią. Wiem, że sam tego nie zrobię bo nawet kanału nie mam porządnego, ale jeśli jest tak jak mówisz i nie jest to takie trudne to dlaczego u tylu osób te skrzynie siadają po remoncie ? u Teodora Myszkowskiego "mistrza skrzyń" jeden człowiek był 4 razy na poprawkach gwarancyjnych, aż do momentu gdzie skończyła się gwarancja i pojechał do innego serwisu.
a nie kusi was troszkę te lepsze przyspieszenie ? |
_________________
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-11, 22:12
|
|
|
koziolek napisał/a: | za konwerter wołają około 2tys | Mnie kosztował coś 330 euro prosto z magazynu ZF
koziolek napisał/a: | a nie kusi was troszkę te lepsze przyspieszenie ? | Trochę lepsze przyspieszenie bo skrzynka szóstka i jest krótsza, jak Ci na tym zależy to wystarczy wymienić główne przełożenie w automacie i też będzie lepiej ganiać ...w sumie mam to w planie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-01-12, 07:15
|
|
|
Konwerter ZF do D2 trochę tańszy jednak niż 2K - ale nie dużo około 1.5K - 1.7K
danishow Wszyscy się cieszymy ze masz umiejętności by samodzielnie to wymienić , ale jednak większość z nas tego sama nie zrobi - nie możesz mówić ze to proste - tak jak wymiana głównego przełożenia w skrzyni .
Gdybyś chciał nawet swoją skrzynię zrobić kompleksowo w PL 5hp19 koszt byłby niewiele niższy niż w przypadku 5hp24 czyli około 10K
Przebiegi w tych autach rosną i nawet elementy niezniszczalny jak układy planetarne już się sypią w tych skrzyniach - dlatego naprawy są drogie .
Ja też przesiadam się na manual - nawet nie z racji tego że nie byłoby mnie stać na naprawę skrzyni tylko to z ekonomicznego punktu widzenia się nie opłaca by zrobić to raz a porządnie |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|