Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny skrzyni  
Autor Wiadomość
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-01-10, 19:07   

o usługach, nawet tu na forum ktoś sie wypowiadał, ale teraz tego nie mogę znaleźć...

znalazłem tylko taki wpis:
http://www.a8team.pl/odra...light=teomotors
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-11, 07:25   

koziolek napisał/a:
...ale jednak czekam, aż mi sie rozsypie i zmieniam na manual :P
No nie gadaj, że i Ty chcesz gałą wahlować?! :P
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-01-11, 09:46   

danishow napisał/a:
koziolek napisał/a:
...ale jednak czekam, aż mi sie rozsypie i zmieniam na manual :P
No nie gadaj, że i Ty chcesz gałą wahlować?! :P


już od pół roku jeżdżę tylko na tipie i nie uruchomiłem jeszcze przycisków na kierownicy, więc w sumie to już prawie manual :P już tak się przyzwyczaiłem, że kilka razy jak nie przełączyłem na tipa to podczas jazdy wrzuciłem "N" :/

a tak na poważnie to załamuje mnie fakt, że na konkretne zrobienie asb trzeba dać ponad 10tys i wcale nie oznacza to, że za miesiąc sie nie wys...a bo mamy tu na forum kilka przykładów, że jednak padła. Z manualną skrzynią też nie ma 100% pewności, ale jest duuużo większa szansa, że wydam te 5/6tys i pojeżdżę w spokoju.

ja sobie główkowałem tak:)

plusy manuala:
- mniejsza awaryjność skrzyni
- mniejsze koszty naprawy jeśli jednak się zepsuje
- mniejsze spalanie
- lepsze osiągi :P

minusy manuala:
- nie będzie już tak jak wyszła z fabryki > mam trochę takich przeróbek i planuje więcej więc to mi nie przeszkadza
- mniejsza wygoda zmiany biegów > to punkt, który nie jest do przeskoczenia u większości, ale mi osobiście to naprawdę nie przeszkadza ;) pisałem o tym wyżej
- przód auta pójdzie trochę w górę > to mnie bardzo boli :P ale planuje air więc spoko :)

to takie moje rozumowanie i rozumiem, że możesz się nie zgodzić :)
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-11, 20:25   

No, nie godzę się :P . W sumie jedynym powodem dlaczego ludzie zmieniają na manuale to koszty naprawy automata, proponuję więc samemu rozkręcić skrzynię i luknąć co w niej nie gra. Wszelkie info na temat rozkręcania i napraw bez problemu znajdzie się w necie. Swoją skrzynię latem rozbierałem, za potrzebne części razem z nowym oryginalnym konwerterem ZF zapłaciłem 600 euro. Więc zakasaj rękawy i do dzieła, nie taki diabeł straszny jak go malują ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-01-11, 20:30   

danishow napisał/a:
W sumie jedynym powodem dlaczego ludzie zmieniają na manuale to koszty naprawy automata, proponuję więc samemu rozkręcić skrzynię i luknąć co w niej nie gra.

Są wyjątki :P
_________________
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-11, 20:39   

Tak se tłumacz :D
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-01-11, 21:12   

danishow napisał/a:
za potrzebne części razem z nowym oryginalnym konwerterem ZF zapłaciłem 600 euro


no to ja nie wiem jak to się ma do cen u nas skoro za konwerter wołają około 2tys + jeden kosz i już masz więcej, a gdzie uszczelki, olej i filtr chociażby ;)

może Michał W się wypowie jak tu zajrzy ;)

i druga sprawa to zabawa ze skrzynią. Wiem, że sam tego nie zrobię bo nawet kanału nie mam porządnego, ale jeśli jest tak jak mówisz i nie jest to takie trudne to dlaczego u tylu osób te skrzynie siadają po remoncie ? u Teodora Myszkowskiego "mistrza skrzyń" jeden człowiek był 4 razy na poprawkach gwarancyjnych, aż do momentu gdzie skończyła się gwarancja i pojechał do innego serwisu.

a nie kusi was troszkę te lepsze przyspieszenie ? :P :P :P
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-11, 22:12   

koziolek napisał/a:
za konwerter wołają około 2tys
Mnie kosztował coś 330 euro prosto z magazynu ZF
koziolek napisał/a:
a nie kusi was troszkę te lepsze przyspieszenie ?
Trochę lepsze przyspieszenie bo skrzynka szóstka i jest krótsza, jak Ci na tym zależy to wystarczy wymienić główne przełożenie w automacie i też będzie lepiej ganiać ...w sumie mam to w planie ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-12, 07:15   

Konwerter ZF do D2 trochę tańszy jednak niż 2K - ale nie dużo około 1.5K - 1.7K

danishow Wszyscy się cieszymy ze masz umiejętności by samodzielnie to wymienić , ale jednak większość z nas tego sama nie zrobi - nie możesz mówić ze to proste - tak jak wymiana głównego przełożenia w skrzyni .

Gdybyś chciał nawet swoją skrzynię zrobić kompleksowo w PL 5hp19 koszt byłby niewiele niższy niż w przypadku 5hp24 czyli około 10K

Przebiegi w tych autach rosną i nawet elementy niezniszczalny jak układy planetarne już się sypią w tych skrzyniach - dlatego naprawy są drogie .

Ja też przesiadam się na manual - nawet nie z racji tego że nie byłoby mnie stać na naprawę skrzyni tylko to z ekonomicznego punktu widzenia się nie opłaca by zrobić to raz a porządnie
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.