Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Wentylator uruchamia się za wcześnie  
Autor Wiadomość
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-23, 20:21   [D2 96 4.2PB/LPG ] Wentylator uruchamia się za wcześnie

Siemka, pomożecie zdiagnozować problem :)
Sprawdziłem na Vagu i zauważyłem że wiatrak klimy uruchamia się już przy 93stC , wisko nowe auto ma swoją temp. roboczą . Czy to nie jest czasem uszkodzony czujnik temp. ten z chłodnicy ?? W momencie jak się uruchamia wiatrak to słyszę jak cyka jakiś przekaźnik pod kierownicą i czasem uruchomi wiatrak na 30sek. czasem na dłużej np. parę minut a czasem sobie cyka i uruchamia go na 3 sek i za parę sekund znowu wariuje .
Ja mam ten 3 pinowy podłużna wtyczka , ma ktoś może numer części ??
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-24, 21:51   

znalazłem taki czujnik na allegro są tam podane dwa zakresy temp. 77-87 st.C i 82-92 st.C czy to są temp uruchomienia wentylatora ?? wydaje mi się że trochę za wcześnie , no chyba że biorąc pod uwagę wpływ zimnego powietrza na chłodnicę jest wyskalowany na takie temp. bo w tym momencie w silniku są dużo wyższe .

5944629193.jpg
Plik ściągnięto 5197 raz(y) 52,76 KB

_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-01-24, 22:32   

To jest załączenie się wentylatora. Temperatura pobierana jest z temperatury płynu który jest w chłodnicy.
Biorąc pod uwagę, że termostat pracuje prawidłowo i po osiągnięci danej temperatury w pełni się otworzy pobierając płyn z chłodnicy wtedy już wkracza w ruch czujnik temperatury w niej znajdujący się.
Pierwszy bieg załącza się przy 87 stopniach jeśli go zbije do 77 to wyłącz się.
Natomiast jeśli go nie zbije to przy 92 stopniach załączy się drugi bieg wentylatora i będzie tak długo pracował na nim aż zejdzie do 82 następnie przełączy się na pierwszy bieg aż do osiągnięcia 77 stopni.

Ale czy on będzie pasował tego Ci nie podpowiem, najlepiej ktoś kto ma magiczne programy na pokładzie ;)


Hubert zasada pracy jest taka, auto pracujące swobodnie pracuje na małym obiegu okładu chłodzenia.
Kiedy układ osiągnie daną temperaturę otwiera się termostat.
Układ przez termostat za pośrednictwem pompy wody pobiera chłodny płyn z chłodnicy.
Kiedy się ostudzi delikatnie układ, termostat zamyka się. I tak w koło macieju.
Natomiast jeśli występują warunki, że płyn w układzie silnika małego obiegu tak szybko się rozgrzewa a chłodnica nie wyrabia by się wystudzić termostat otwiera się w pełni.
Układ pracuje zarówna na małym jak i na dużym obiegu.
Temperatura w chłodnicy rośnie razem z temperaturą w silniku. Termostat jest cały czas otwarty.
Czujnik na chłodnicy wykrywa wzrost i załącza odpowiedni biegi wentylatora.

Podkreślę,ze termostat nie dział na zasadzie otwórz/zamknij.
Jego praca jest płynna i czasami potrafi się kilkadziesiąt razy otworzyć i zamknąć zanim układ będzie tak nagrzany, że otworzy się w pełni.
Oczywiście po wychłodzeniu chłodnicy przez wentylatora i wisko do odpowiedniej temperatury spowoduje,że termostat zamknię sie na nowo na małym obiegu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-25, 11:35   

Ernesto w pełni rozumiem zasadę działania termostatu , uważam że jest sprawny . Auto łapię temperaturę standardowo szybko i trzyma 90 na zegarze . A przy temperaturze powietrza -7 st. i postoju przez 5 min. w miejscu uruchamia się wentylator na vagu 93st. to coś nie tak z tym czujnikiem temp. w chłodnicy . Bo jeżeli wisko nie szumi a jest nowe i sprawne a uruchamia się went elektryczny na wyłączonej klimie to oznacza że coś go pobudza za szybko.
Najpierw by uruchomiło się wisko potem elektryk .
Uważasz tak jak ja że będzie to wina czujnika ?? Nawet biorąc pod uwagę ten przekaźnik pod kierownicą co uruchamia went. dostając sygnał z czujnika . Zachowuje się czasami jak by nadawał alfabet morsa , tak cyka kilkanaście razy jak by nie do końca dostał pełny sygnał do uruchomienia
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-01-25, 12:58   

Trzeba by mu zmierzyc opornosc by mieć 100% pewnosci
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-25, 13:17   

Ten czujnik jest tak prosty i tani w wymianie że bym sie nie zastanawiał. U mnie tez fixował az na stałe załaczył wiatrak. Diagnoza prosta-wypnij wtyczkę z niego gdy wiatrak zasuwa i bedziesz miał odpowiedź,szczegolnie jak chłodnica bedzie chłodna.
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-01-25, 18:33   

Wymiana czujnika nic nie dała , może nowa wiskoza poszła . Sprawdze jeszcze ten przekaznik pod kierownica
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
snoopers 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: 2016-02-27, 18:40   

Ktos cos ogarnal?
Mam to samo,pstryka mi przekaznik i przy + 4 zalacza mi co jakas minute wentylator,wszystko na postoju,temp.robocza 90 z blatu
_________________
Vorsprung durch technik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.