Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-08-02, 06:32 [D2 96 4.2PB/LPG
] Włącza i wyłącza klimatyzacje
|
|
|
Witam,
Jak w temacie sprężarka na wagu się włącza i wyłącza co 1 sek. I tak non stop. Patrzac na sprzęgiełko w tym czasie nawet nie drgnie a prąd jest 12v ale silnik słychać jak by zmienił obroty. Na krótko spreżarka chodzi bez problemu i sprzęgiełko tylko po podaniu 12v uruchamia. Gdzie szukać przyczyny i gdzie może być przekaźnik i o jakim oznaczeniu od klimy. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Thomi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 16 Sie 2016 Posty: 5 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-08-03, 17:00
|
|
|
W moim przypadku winna był zapchany dławik który znajduje się na przewodzie pod podszybiem. Wymiana ożywiła wszystko. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-08-03, 22:02
|
|
|
W instalacji masz czujniki za małego i za dużego ciśnienia.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-08-04, 07:57
|
|
|
Hubert u mnie był podobny problem i powodem był za duża ilość czynnika w układzie. Czujnik wysokiego ciśnienia rozłączał sprężarkę |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-08-04, 08:06
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | W instalacji masz czujniki za małego i za dużego ciśnienia.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko. |
Tylko że sprzęgiełko nie zaskakuje , to wszytkie czujniki odpadają bo nie ma wytworzonego ciśnienia . Na wagu widać na 02 /21 jak kompresor on i off co chwile na przemian i silnik przy tym lekko zmienia obroty. Na krótko sprezarka dziala od razu zaskakuje i chłodzi lecz nie powiedzial bym że idealnie .
Może za malo czynnika i gdzies uciekł. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-08-04, 09:36
|
|
|
Mówisz, że jak podajesz napięcie na cewkę to zapina, przekaźnik kłapie. To zasilanie niknie za czy przed przekaźnikiem? NA kablach do styków jakie napięcie? |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-08-04, 15:28
|
|
|
Tak to wygląda z poodpięta sprężarką
https://youtu.be/CJBaUG2kc2c
Jak odepnę sprężarkę to nic się nie dzieje nawet nie cyka , jak podepnę sprężarkę i dodatkowo jeszcze podam jej 12v przy samej wtyczce od sprężarki to sprzęgło się uruchamia i klima działa lecz nie tak mocno jak wcześniej .
[ Dodano: 2018-08-04, 17:11 ]
Najpierw musze naprawić ładowanie bo przy wysokim obciążeniu jest 12,7V a przy niskim na wolnych 13,4V
[ Dodano: 2019-06-21, 14:19 ]
Odgrzewam kotleta bo gorąco się zrobiło a klimy nie ma.
Czynnik nabity, podmieniałem już nawet panel klimatronika i dalej to samo cyka przekaźnik 267 sekunda po sekundzie i sprężarki nie załącza a na krótko sprężarka normalnie pracuje. Jeżeli przekaźnik nr. 267 ma takie same styki jak 214 to oznacza że będzie tak samo funkcjonował??
Jak krok po kroku wyeliminować ten ewidentny problem z elektryką. Na jakim kanale sprawdzę te wartości czujników wys. i nisk. ciśnienia . Jak je oszukać ?? np. ten przy chłodnicy klimatyzacji ma 4 piny w sumie jak je zwieram w różnych opcjach to uruchamia się wentylator 1 lub 2 bieg . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-06-21, 14:12
|
|
|
Sprawdź czujnik niskiego ciśnienia na podszybiu od strony kierowcy , powinien być cały czas zwarty
Wysokiego ciśnienia mają być zwarte 1-2 pin
Możesz mieć też zatkany dławik na podszybiu , spada ciśnienie na czujniku niskiego ciśnienia i wyłącza ci sprężarke |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-06-21, 14:35
|
|
|
Ok zlokalizowałem wstępny problem.
Czujnik przy podszybiu na przewodzie od klimy po wypięciu i zwarciu przewodów klima działa. Teraz czy czujnik uszkodzony czy po prostu wykrywa jakiś problem?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-21, 14:43
|
|
|
To czujnik za małego ciśnienia w układzie. Wpisz numer to znajdziesz przy jakich wartościach się powinien przełączać, coś koło 1-2 atm. Albo czujnik uszkodzony albo za mało czynnika albo za mało czynnika i zatkana dysza rozprężna. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-06-21, 15:29
|
|
|
czynnik świeżo nabity , może dysza zapchana lecz dziwi mnie to że klima nawet nie ruszy a już ten czujnik nie pozwala na ruszenie sprężarki . Dopiero po wypięciu czujnika i zwarciu przewodów działa normalnie. Jak by było coś nie tak z drożnością układu to po załączeniu się sprężarki chwilę później bu rozłączyło sprężarkę . Raczej ten czujnik pokazuje na starcie że układ jest pusty a czy przed czujnikiem jest zaworek ? można go wykręcić z pełnym układem?
[ Dodano: 2019-06-21, 17:22 ]
Teraz tak wykręciłem czujnik, podpiety przewód brak reakcji wciskam w czujniku membrane klima zacjowuje sie jak na poczatku czyli pstryka przekaźnik a sprężarka noe rusza 3 opcja czyli wypiecie wtyczki i zworka na przewodzie klima dziala. Ten czujnik podaje różne wartości oporności czy on jest typu ON/OFF |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-24, 21:18
|
|
|
czujnik jest on/off słychać jak pstryka w okolicach 1 atm. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|