Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Wyje skrzynia ?  
Autor Wiadomość
pszemoll 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 06 Lis 2018
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-10-17, 18:15   

Witam. Podpinam się pod pytanie kolegi Konkas1987.

Objawy takie same jak wszyscy powyżej. Wycie zaczyna się od 80 km/h, jak tylko zdejme noge z gazu znika, nie zalezy od biegu tylko od predkosci. Nie potrafie zidentyfikować czy dochodzi bardziej z przodu czy gdzies spod kabiny. Poza tym jadąc na niskich obrotach wciskajać dynamicznie i odejmując nogę z gazu odczucie luzu w napędzie, tzn uderzenie, szarpnięcie. Nie widać żądnych zerwanych poduszek, gum itp. Na przeglądzie goc stwierdził ze jest luz na wale na wyjsciu z torsena. Wymienione łożyska w torsenia, uszczelniacze, olej, wymieniony wczesniej olej w automacie, a także w tynym dyfrze. Podpora wg mechanika wyglada ok. Luzy w napędzie i wycie pod obciążeniem wciąż takie same.
Czy ktos to rozwiązał??
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-10-17, 22:47   

Przy 70-80 wyją dyfry. Ze zużycia, z wadliwej regulacji.
Można próbować ustawiać zazębienie na tusz i ślad pracy ale to robota ogromnie żmudna i wymagająca walizki podkładek regulacyjnych.
Fabrycznie wałek i talerz były dobierane w pary i grawerowano na nich względne ustawienie od nominału. Mierząc obudowę i łożyska oraz przykładając do wzoru wynik dawał zestaw podkładek. Amatorsko niewykonalne.
Zostaje tusz ale to wymaga wprawy i tych podkładek. Sama wymiana łożysk ze względu na tolerancję ich wymiaru z 10 razy przekraczającą dopuszczalną odchyłkę ustawienia wałków jest loterią.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
PieciaZ 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8D2
Dołączył: 02 Maj 2021
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-08-08, 20:59   

Witam,
Podepnę się pod temat. Też mam wycie przy 70km/h. W zasadzie zmienia się przy ruchu kierownicą. Było padnięte łożysko lewy przód - wymienione. Objawy jednak nie ustąpiły. Podejrzewam jeszcze opony...
Może to faktycznie dyfer jak koledzy pisali wcześniej ? Jak zdiagnozować czy dyfer ?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-08-09, 06:17   

Najpierw ustalić czy dźwięk idzie z przodu czy z tyłu.

Tylny dyfer to prosta konstrukcja, można regenerować.

Przedni dyfer już nie jest taki prosty do roboty (w sumie nikt nie chce tego regenerować).
Z przodu problem polega na tym, że wał napędowy idący na przód uniemożliwia łatwego
dostępu do łożysk ataku.

Zazwyczaj jak puszczamy czy dajemy "gaz" i zaczyna wyć lub nie to są łożyska ataku.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.