Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu na jednym  
Autor Wiadomość
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-22, 19:04   [D2 96 4.2PB/LPG ] Wypadanie zapłonu na jednym

Witam. Opiszę problem. Otóż moja A8 śmiga super do czasu jak się silnik bardzo dobrze rozgrzeje. Musi chwilkę być na 90 stopni aby problem się ujawnił. Wypada mi zapłon na 8 cylindrze bawię się już około miesiąca i już zaczynam mieć myśli o kompresji w cylindrze.

Robie bloki pomiarowe ( kanał 20 )i na 8 wypada zapłon. Ale wypada w ten sposób, że sterownik nie widzi problemu i nawet nie rejestruje błędu. Jest to około 10 zapłonów na minutę. Najwięcej go czuć na Drivie.

Co zrobiłem:
wymiana świec ( dała efekt poprawy na 10 dni )
podmiana cewki
podmiana modułu
sondy nowe BOSCH





Problem jest na LPG jak i PB i co ciekawe tylko na wolnych obrotach. Korekty poniżej 10 %
LPG regulowane tak, że odchyłka wynosi ledwie 3-5 %.

Lewe powietrze ? może ktoś już miał taki problem?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2019-02-22, 22:53   

Kolmax1992 napisał/a:
Problem jest na LPG jak i PB i co ciekawe tylko na wolnych obrotach


a wtryski podmieniałeś ? kable idące do modułów cewek sprawdzone? Ostateczność to kompresja. Powie już bardzo dużo .
u mnie było podobnie. Błędu nie wywalało, ale w blokach było widać ewidentnie wypadanie zapłonu. Na 4tym cylindrze maiłem 8,5 bar a na innych po 11,5bar, więc różnica była ok. 3 między cylindrami, więc będzie już wyczuwalna na wolnych obrotach .
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-23, 09:08   

[ Dodano: 2019-02-23, 13:47 ]
Chyba doszedłem do ładu. Znalazłem 3 potencjalne problemy. Wtyczka od sondy mokra i delikatnie pośniedziałe styki. Wtyczki wtryskiwaczy PB ok ale kabelki popękały po tylu latach, zrobiłem izolację. Później znalazłem lewe powietrze przewód do eżektora który jest zaraz obok silniczka krokowego był na opaskę sprężynową która straciła swoją moc. Przewód latał na boki luzem. Dałem nową zaciskową.

Na PB jest już ok spokój zero wypadania ale po przełączeniu na LPG wali już losowo więc stwierdzam, że moje pół roczne wtryski które mają około 15 tyś padły po zimie. Ale nie ma się co dziwić są to Valteki. Teraz kwestia gwarancji lub dopłaty przynajmniej na AC W01 bo to już 3 komplet wtrysków a Audi posiadam 5 lat więc są wielką kaszaną <onienie>

Wtryskiwacze u mnie padły zapewne tak szybko ponieważ w zimie miałem problemy z dogrzaniem reduktorów i szedł zimny gaz więc ich żywotność bardzo spadła <onie>
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-02-23, 14:23   

zakup barakudy i reduktor twin, i będziesz miał spokój
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-23, 16:02   

w valtekach nie ma co pasc :P
upierz je :>
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-23, 16:10   

No coś je wiesza jak się zagrzeją. Kalibracja pewnie by pomogła, choć nie mam sprzętu na kalibrację. Ale chyba zainwestuję w coś lepszego.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2019-02-23, 19:55   

Valteki to prosto wtryski do obsługi. Kiedyś w A4 wytrzymały mi 50kkm tyle że dużo tras robiłem.
Ty wystarczy kupić zegar do pomiaru skoku tłoczka za 70zl i zestaw naprawczy do wtrysków za chyba 60-80zl (tam masz nowe tłoczki, sprężynki i oringi) i tyle. Ustawiasz skok tłoczka z pomoca śruby regulacyjnej na 5mm i wsio.

Jedyna wada tych wtrysków to często się rozkalibrowują <bezradny>

Ale ja też bym poszedł w barracuda ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-23, 20:43   

Te jeszcze są na gwarancji ale jeśli jakimś cudem nie uznają gwarancji. Myślę nad Magic Jet. Ponoć dobre są
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-23, 20:56   

po co ci to ?
baracuda 70 a te mj 60
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-23, 21:34   

Magic Jet 200 a baracudy już 300. A miałem baracudy to po 40 tyś dwa puszczały przez co kiepsko odpalał bo go zalewało. Także sprawdzę inne
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-24, 09:29   

nie miałeś dobrych filtrów to masz albo nie zmieniałeś
mj tylko jest rozbieralny i tu jest jego przewaga nad barracudą i tylko tyle mi kiedyś one padły po 20 tys ale to był dawno teraz są podobno poprawione z naciskiem podobno
Są jeszcze w0- 2/3 jak lubisz wyzwania
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-24, 10:31   

Filtry to ja co 10 wymieniam wraz z wymiana oleju. Moze poprostu wadliwa partia takie czasy. Dam znac czy jest ok bo sie off robi
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-24, 13:16   

to masz je słabej jakości <bezradny>
ja tego troszkę zrobiłem i powiem tak kiedyś były tak zachwalane hany i zakładało się je i one padały po 40 tys -60 max były też montowane apisy ale to gwiazda jednego sezonu były te to padały jak muchy cewki ich .
Baraki w miarę ok to nie znaczy że nie padają bo padają lecz mi jeszcze żadna nie padła w tych autach co ja robiłem .
A jedno ma już 100 tys nawet
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2019-03-04, 15:01   

Błędny trop jednak z wtryskami LPG. Po przełożeniu cewki z cyl 8 na 7 wypada teraz na 7 więc cewki. Wskazania cewek na LPG na 4 sztukach mam od 1.100V do 1,300V co znacznie odbiega od innych które mają od 0,3 do max 0,7. Czyli cewki kaput?

[ Dodano: 2019-03-06, 15:16 ]
Dla tych co by szukali. Na ciepłym słychać typowe "walenie iskry" w gdzieś w obudowe. Czekam na cewki i sprawdzę. Co ciekawe jest to BERU Germany ( prawdopodobnie chiny )

[ Dodano: 2019-09-23, 17:04 ]
Okazało się, że była nieszczelność na dolocie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.