Autor |
Wiadomość |
barti
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: bartek
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: wejherowo
|
Wysłany: 2012-02-25, 16:55 [D2 96 4.2PB
] Prąd jest, rozrusznik nie kreci!
|
|
|
witajcie, jestem tu nowy nie kozystalem z forum nigdy wczesniej gdyz totalny brak problemow z samochodem, oraz ograniczony czas na to nie pozwala, jakis czas temu rozbilem nie z mojej winy moje malenstwo chwile stalo wiadomo praca za granica nie bylo kiedy sie zabrac za to. jak juz postanowilem to zrobic odkrylem rozkrecilem caly przod gdyz jest uszkodzony naladowalem aku i chcialem sprawdzic czy silnik odpali, i nic, nie kreci ani troche, szukam z przodu jest uszkodzony alternator, odraz pojechalem po inny, wstawilem nic nie kreci, nie wiem czemu to, prad jest, nawet radio gra, zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki w opcje rozruch i jak juz kluczyk odbija to kontrolka od akumulatora mrugnie, a wydaje mi sie ze powinna sie palic caly czas jak jest stacyjka przekrecona ale auto nie odpalone, a ona sie w ogole nie pali tylko mrognie tak jak mowilem, czy auto musi byc poskladane czy cos jest uszkodzone, a moze jakis kabelek, prosze pomozcie... pozdrawiam
. |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2012-02-25, 16:58
|
|
|
Witaj Barti,
Ciężko na odległość stwierdzić co mogło zostać uszkodzone z przodu. Najprościej jak podepniesz VAG'a i skopiujesz na forum kody błędów które występują, wtedy będzie można coś ustalać. |
|
|
|
|
|
|
|
barti
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: bartek
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: wejherowo
|
Wysłany: 2012-02-25, 17:08
|
|
|
a mozna takie cos kupic |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2012-02-25, 17:16
|
|
|
Na znanym portalu aukcyjnym ;-) Jest do wyboru, do koloru :
http://allegro.pl/listing...&string=k%2Bcan
I na przyszłość też się przyda, taki interfejs daje sporo możliwości, poczytaj o tym w internecie |
|
|
|
|
|
|
|
s8fan
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2f
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: Q7
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 24 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 2012-02-25, 17:57
|
|
|
witam kolego sprawdz próbówką napięcie na rozruszniku do rozrusznika dochodzą dwa przewody jeden gruby prądowy i drugi cienki sygnałowy od stacyjki na grubym napięcie jest cały czas 12v na na cienkim tylko przy przełączeniu stacyjki w tryb rozruchu istnieje możliwość awaryjnego odpalenia poprzez podanie prądu 12v na cienki na ok 5sekund kabel po włączonym zapłonie będziesz wtedy wiedział czy silnik się kręci i pali , |
_________________ s8fan |
|
|
|
|
pawcio
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 41 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 38 Skąd: chełm/lubelskie
|
Wysłany: 2012-02-25, 18:16
|
|
|
a mi sie wydaje ze zapisala sie krasch data w sterowniku airbaga czy gdzies tam i on odcial silnik ja po wypadku to samo mialem i musialem zaprowadzic auto do elektryka na odblokowanie silnika |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-02-25, 18:39
|
|
|
Sprawdź połączenie plusa czy jest dobre http://www.a8team.pl/topics16/3596.htm i sorry za takie pytanie ale lewarek od skrzyni nie jest na D lub R ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
barti
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: bartek
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: wejherowo
|
Wysłany: 2012-02-25, 19:32
|
|
|
poszedlem po kablach i kabel od wzbudzenia idzie jakos kolo wozka i wystaje kolo tarczy hamulcowej wraz z jakims innym kablem co sie okazalo od rozrusznika, nie wiem gdzie ma isc dalej ten kabel bo wiazka jest tak przecieta, a kabel czarno czerwony od rozrusznika po dotknieciu plusa kreci silnikiem i nawet odpala, nie mam filtra powietrze ale jak zatknie sie reka to nawet na wolnych obrotach chodzi.. tylko pytanie gdzie te kable maja isc dalej...? wie ktos moze od wzbudzenia niebieski i drugi rozrusznik czerwono czarny, idac po kablach jest kostka i koniec kabli uciete... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-25, 19:43
|
|
|
A ja kolego barti, na początek, proponuję abyś odwiedził nasz dział powitań... dopóki jeszcze nie usunąłem tego tematu.
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
I na przyszłość pamiętaj, że jak zakładasz nowy temat to jego tytuł ma opisywać w skrócie usterkę.... a słowa "proszę" czy "pomocyyyyyyy" na pewno tego nie robią i takich słów ani innych bez sensu i składu w tytułach nie używamy.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-02-26, 09:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-02-25, 20:56
|
|
|
niebieski kabel idzie do alternatora na wzbudzenie go
a czrno-czerwony do automatu rozrusznika
tak dla jasnosci ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
barti
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: bartek
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 4 Skąd: wejherowo
|
Wysłany: 2012-02-26, 00:31
|
|
|
tak wiem ale gdzie powinny byc po drugiej stronie kabla ;] bo ze wzbudzenia wychodzi i sie konczy a gdzie dalet to juz nie wiadomo, chociasz tak mniejwiecej czy to gdzies do skrzynki z komputerami, do licznikow nie wiem w ktora strone szukac drugiej czesci ;]
[ Dodano: 2012-02-26, 01:22 ]
wsumie to jeszcze jedno pytanie z innej beczki nie wiem czy moderator nie bedzie mial przeciwko bo to nie ma nic wspolnego z tematem a wiec, czy audi a8 powinno normalnie chodzic bez calego filtra powietrze tzn jest przeplywomierz i to wszystko.. dzieki za podpowiedz |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-26, 11:15
|
|
|
Przewód wzbudzeniowy idzie chyba bezpośrednio ze stacyjki na elektrowłącznik przy rozruszniku.
barti napisał/a: | jak jest stacyjka przekrecona ale auto nie odpalone, a ona sie w ogole nie pali tylko mrognie tak jak mowilem, |
Kontrolka powinna się palić, a na rozruchu może na chwilę przygasnąć. Z tego widzę, że prawdopodobnie nie dochodzi Ci napięcie na stacyjkę.
pawcio napisał/a: | a mi sie wydaje ze zapisala sie krasch data w sterowniku airbaga |
Z reguły odcina tylko pompę paliwa. Reszta chodzi i nawet rozrusznik będzie kręcił ale nie odpali. Przy krasch data kontrolki powinny się świecić.
Moim zdaniem jest gdzieś przerwa w napięciu stałym na stacyjkę i zegary. Posprawdzaj wszystkie kostki z przodu i kabelki. Jeśli kontrolki na tablicy ogarniesz (czyli napięcie na stacyjkę i na zegary), a rozrusznik nie będzie chciał kręcić to możesz wtedy pociągnąć jednożyłowy kabel z rozrusznika na stacyjkę.
Ale tak to tylko możemy gdybać. Postaraj się podpiąć VAGA i posprawdzaj błędy. Musi coś być zapisane. Choć muszę przyznać, że możesz mieć z tym problem ze skanowaniem ponieważ nie masz napięcia na zegary. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-01-24, 13:40
|
|
|
Może poprostu siadł ci przy okazji rozrusznik - właśnie mam to samo mimo że wypadku nie miałem - z tą różnicą że przekręcając stacyjkę słyszę tyknięcie/odbicie, czyli działa sprzęgło rozrusznika a sam rozrusznik nie, muszę go wymontować i dać do naprawy.. tylko pogoda nie sprzyja w nieogrzewanym garażu..
acha mi też przygasa ikona aku na chwilkę ale wszystko pozostałe działa
pozdrav
p.s.
właśnie zauważyłem że temat z zeszłego roku...sorki |
_________________
|
|
|
|
|
piotrek1980
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-04-18, 17:05
|
|
|
Podepnę się pod temat,nie kręci mi w ogóle rozrusznik,auto przez około dwa miesiące stało bez akumulatora pod blokiem.Przy ostatnim odpalaniu rozrusznik już ledwo kręcił i nie chciał już odpalić.Teraz gdy włożyłem aku ,rozrusznik w ogóle nie kręci,zauważyłem,że dwa grube czerwone przewody które odchodzą od plusowej klemy przy akumulatorze są przerwane i zaśniedziałe.Po połączeniu dalej rozrusznika nie ma.
Ile przewodów tam z bagażnika od akumulatora idzie na rozrusznik? Reszta przewodów przy plusowej klemie też jest mocno zaśniedziała,ale nie chce teraz tego ciąć i ewentualnie łączyć bo nie mam do tego warunków ;/
Maski nie mogę otworzyć bo jest zerwana linka ;/ |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-18, 19:41
|
|
|
Sprawdź sobie połączenie pod prawą podłużnicą, wystarczy zdjąć koło ;-) |
|
|
|
|
|