Autor |
Wiadomość |
tomek1234
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Toyota ;)
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-03-30, 08:07 [D2 96 4.2PB
] Przepływomierz i sondy lambda - błędy
|
|
|
Witam
W sobotę podłączyłem się pod komputer u znajomego mechanika bo coś mi nie grało spalanie na komputerze. Przy ruszaniu 51L później przez jakiś czas utrzymywał się na poziomie 43L i spadało do 23L w jeździe miejskiej.
Błędy jakie wyszły to:
4066 Przepływomierz pow. masowy - za niski sygnał
44C4 - Obwód grz. sondy lambda rząd 1 czuj 1 - usterka elektryczna
44C5 - Obwód grz. sondy lambda rząd 2 czuj 1 - usterka elektryczna
4086 - Sonda lambda 1 Brak sygnału
409A - Sonda lambda 2 Brak sygnału
I teraz kurcze każdy mówi coś innego , jedni by wymieniali sondy inni przepływomierz jeszcze inni jedno i drugie. Może ktoś miał podobny problem ?
Dzięki z góry za odpowiedź. |
|
|
|
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-03-30, 08:20
|
|
|
Przepływomierz i sondy można sprawić VAG-COM'em w blokach pomiarowych. Sondy powinno się sprawdzać VAG-SCOPE (prawy dolny róg w 409 ;-)) i przebieg powinien być sinusoidalny. Jak byś miał problemy z diagnostyką to pisz - pomogę :mrgreen: |
Ostatnio zmieniony przez 00gtw00 2010-03-31, 07:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
tomek1234
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Toyota ;)
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-03-30, 09:14
|
|
|
Właśnie widziałem te przebiegi sond, generalnie wyglądają na martwe bo tam nic się nie działo - prosta linia. Napięcie na sondach wynosiło 0,485 V |
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-03-30, 09:30
|
|
|
Sondy do wymiany.
Cytat: | Przez uszkodzenie sondy lambda znacząco wzrasta zużycie paliwa (nawet o 15%), jak również spada moc silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek1234
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Toyota ;)
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-03-30, 10:13
|
|
|
A błąd przepływomierza ? Niech zgadnę też do wymiany
Jakie sondy najlepiej się sprawdzą ? |
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-03-30, 14:50
|
|
|
BOSCH :!: Nie bierz zamienników firmy no-name. Kolega z forum robił podwójny zakup. Pierw jakieś tanie i miał problemy z grzaniem a jak wiadomo nie dogrzana sonda lambda nie działa za dobrze. Drugi jego zakup to bosch i działają jak należy.
Przepływomierz to jak się da skasować błąd to bym go skasował, pojeździł chwilę i zobaczył czy wróci. Oczywiście po wymianie sond. Wspomnę, że przepływomierza nie wolno czyścić, dotykać, tym bardziej już kąpać go w benzynie ekstrakcyjnej. To go zabija |
|
|
|
|
|
|
|
tomek1234
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Toyota ;)
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-03-30, 20:40
|
|
|
Dzięki za rade zabiorę się to najpewniej już po świętach podjadę do mechanika i zobaczymy co wyjdzie poz zmianie sond |
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-03-31, 07:23
|
|
|
Tak dla pewności zapytam jeszcze, napięcia sond w vag-comie sprawdzałeś na zapalonym, względnie ciepłym silniku? Sorry za tak oczywiste pytanie, ale ... no lepiej się upewnić :d
P.S. sondy możesz zmienić samemu, nie dawno na tym forum był opis i jest to banalnie proste z tego co pisali U siebie jeszcze nie zmieniałem, ale wczoraj aż poszedłem w mojej niuni sprawdzić jak się mają sondy i na szczęście działają |
|
|
|
|
|
|
|
tomek1234
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Toyota ;)
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-03-31, 08:00
|
|
|
Silnik oczywiście odpalony temp 87*C.
Może uda mi się gdzieś wbić na kanał albo podnośnik to też bym chętnie sam zmienił |
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-03-31, 08:11
|
|
|
Dasz rade :lol:
Osoba na tym zdjęciu jest zawodowcem i nie próbujcie jej naśladować! |
|
|
|
|
|
|
|
tomek1234
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Toyota ;)
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2010-03-31, 09:42
|
|
|
Mój idol 8-) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-01, 18:54
|
|
|
00gtw00 napisał/a: | (...) P.S. sondy możesz zmienić samemu, nie dawno na tym forum był opis i jest to banalnie proste z tego co pisali |
No nie wiem czy to takie proste...
ja w A8 (silnik AQF) mam właśnie lewą do wymiany (po stronie kierowcy)...
czytałem temat o wymianie sondy ale jak oglądałem dokładnie dojście do tej konkretnej sondy to przeżegnałem się lewą ręką :evil:
trzeba się dobrze nagimnastykować aby wymienić ją bez opuszczenia silnika bądź rozpięcia wydechu bądź rozebrania kawałka lewego przedniego zawieszenia :roll:
Sondę mam ale jej wymianę zostawiam innym, lepiej wygimnastykowanym i obeznanym w temacie :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2010-04-10, 10:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
WWW.VIPLIMUZYNA
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi a8
Wiek: 34 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 43 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-04-03, 09:48
|
|
|
ja słyszałem ze jak pojdzie 1 to trzeba wymienic wszystkie? |
|
|
|
|
psr2
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 31 Skąd: Mieszkowice
|
Wysłany: 2010-04-03, 14:01
|
|
|
bład sondy lambda może też pokazywać jak jest jakaś nieszczelność w układzie powietrza. Sprawdz to i moźe spróbuj wymienić najpierw przepływomierz.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2010-04-03, 14:04
|
|
|
Błąd, błędem. Dlatego napisałem kolezdze żeby się nie sugerował i w danych pomiarowych sprawdził w czasie rzeczywistym jak się sondy zachowują. Jak ciągnie lewe powietrze to sonda będzie działała nie poprawnie ale nigdy nie będzie liną prostą na wykresie przebiegu napięcia. |
|
|
|
|
|