Autor |
Wiadomość |
pawel
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 106 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2010-10-13, 10:26 [D2 96 4.2PB
] Wymiana płynu chłodzącego.
|
|
|
Siemka wszystkim musze wymienic plyn w chlodnicy , wiecie moze czy autko posiada jakis kranik do spuszczania i ile potrzebuje plynu na wymiane ?
Poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Pozdrawiam, FOSS. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
pawel
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 106 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2010-10-13, 11:15
|
|
|
Wileki dzieki duzo mi to dala ale dalej nie wiem ile tego plynu potrzebuje |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-10-13, 12:24
|
|
|
10-12 litrów , sprawdzę wieczorem bo nie jestem pewien. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-13, 14:39
|
|
|
Na wymianę potrzebujesz 9l płynu G12, a tak przy okazji Borygo jest odpowiednikiem G12?? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-13, 21:28
|
|
|
tomi5 napisał/a: | (...) a tak przy okazji Borygo jest odpowiednikiem G12?? |
Nie wiem jak to się ma do składu chemicznego obu płynów ale osobiście wielokrotnie mieszałem G12 i różowe Borygo (chyba nie ma innego niż różowe ale piszę tak dla jasności) i jak na razie obyło się bez żadnych przykrych konsekwencji więc śmiem twierdzić że można je stosować wspólnie i zamiennie ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2010-10-14, 21:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-10-14, 16:25
|
|
|
borygo jest jeszcze zielone - nazywa sie "EKO" ) |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-21, 23:08
|
|
|
Castrol Antifreeze SF |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:37
|
|
|
Pytanie laika - poprzedni właściciel nalał borygo zielone eko. Jak to się ma do normy g12? Czy mam to natychmiast wymienić? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-04, 11:42
|
|
|
Wielu majstrów mi mowiło jedną rzecz że płyny sa do chłodnic alu i nie ma wiekszego znaczenia czy zielony czy rózowy jak do alu to jest ok.
Od początku w swojej wlałem petrygo i smiga na nim do dziś bezproblemowo więc o co chodzi z tym G12?
Pytam was sopecjalisci bo mam zamiar tez płyn wymienić i własnie co lac? |
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-03-04, 13:39
|
|
|
W wiekszosci chwyt marketingowy i wyciaganie $. Im nowsze, droższe tym bardziej zrace wlasciwosci, co wiecej bardziej niszczace układ.
Co do FEBI, przykład:
http://www.a8team.pl/nowo...m?highlight=g12 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-03-04, 13:58
|
|
|
Z tym petrygo, to ja jestem uczulony. Kiedyś lałem go do mojej Vectry, no i przy wymianie, mechanik (starszej daty ale kumaty) powiedział żebym już do silnika Petrygo nie zalewał. Zrobił mi sie osad (kamień) w weżach - i nie było tego mało, widziałem na własne oczy. Mowił mi, żebym stosował płyny na bazie glikolu - Petrygo nie spełniało wtedy tych specyfikacji. Przeszedłem wtedy na KAGER-a i było OK .
Po kupnie S8, miałem pewien dyemat ale kupiłem koncentrat HEPU G12+ (made in Germany) plus 4 litry wody destylowanej i jest OK. Jakoś Borygo i Petrygo mnie nie przekonują, a jak mam zaoszczedzić tylko jakies ~ 30zl (raz na 5 lat) to wole zastosować coś lepszego (mam taką nadzieje) |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-04, 16:28
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | mechanik (starszej daty ale kumaty) powiedział żebym już do silnika Petrygo nie zalewał. |
Ma rację jak najbardziej, petrygo do silnika nie zalecane A tak serio też leję hepu g12. Dla świętego spokoju lepiej lać zalecany, bo po co kombinować dla paru zł. Mi również mechanik odradzał te boryga ze względu na osad w układzie |
|
|
|
|
|
|
|
jolka
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: MANUAL
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jola
Jeżdzę: D2
Dołączyła: 18 Paź 2014 Posty: 1 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2014-10-24, 13:29
|
|
|
[D2, 2,8, 1994] Czy wiecie ile litrów płynu mieści się w chłodnicy audi z silnikiem 2,8? |
_________________ Jola |
|
|
|
|
|