Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 ] Skrzynia ZF 4HP-24A kod: CML. Problem z wstecznym  
Autor Wiadomość
Dariuszenko 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2023-04-23, 22:19   [D2 96 ] Skrzynia ZF 4HP-24A kod: CML. Problem z wstecznym

Witam.
Szukałem trochę w tematach ale nie znalazłem satysfakcjonujących porad.
Mam skrzynię 4HP-24A z oznaczeniem CML.
Po zakupie nie najeździłem się za dużo autem, ponieważ czekał mnie remont silnika, który trochę trwał. W skrzyni biegów wymieniany był olej i filtr oleju. Olej to ,, RAVENOL ATF 5/4HP Fluid '' żółty



Zauważyłem, że gdy włączam wsteczny bieg samochód nie zawsze chce cofać. Czasami w zależności od miejsca w którym stoję, stoczy się kawałek ale z reguły stoi w miejscu. Trzeba go wkręcić na obroty i trochę poruszać dźwignią by ,,załapał' i zaczął cofać.
Kolejna sprawa to czwarty bieg, który nie zawsze się chce załączyć w trakcie jazdy.
Bez reguły czy ciepły, czy zimny silnik. Bywa, że jadę około 90km/h i mam około 2000 obr. . Zwolnię lub zatrzymam się na światłach, ruszę i już przy 90km/h mam około 2800/3000 obr. Fis pokazuje czwarty bieg. Redukując bieg na TipTronicu z 4 na 3 nic się nie dzieję. Dopiero po zwolnieniu i kolejnym ręcznym zredukowaniu z 3 na 2 i przełączeniu na ,, D '' Skrzynia dopiero przełączy po kolei na 3 i 4.
Bywa, że sto kilometrów zrobię bez problemów, a bywa, że na odcinku piętnastu km i przynajmniej trzech miejscach, w których muszę się zatrzymać lub zwolnić już czwórki nie chce załączyć sam.

Co może być przyczyną takich zachowań? Olej, jak patrzyłem nawet po przerzuceniu wszystkich biegów pojawia się w miejscu korka wlewu.
Czy ktoś z Was miał podobne przypadłości?

Mam nadzieję, że ktoś pomoże.
Pozdrawiam.
_________________

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2023-04-24, 21:10   

Nie ma się co czarować skrzynia ma swój przelot i może wymagać solidnego remontu.
Jeśli jednak wszystkie biegi są a problemy występują sporadycznie i elektronika nie wyrzuca błędu to zaczął bym od wyjęcia i wyczyszczenia płyty zaworowej.
Trzeba mieć pewność też, że filtr o ile wymianiany został zamontowany prawidłowo i nie wypluło uszczelki. Kształt kołnierza dla uszczelki dostępnych dziś filtrów jest niezgodny z tym co był powinno.
Czyszczenie płyty to prosta robota ale wymaga uwagi i czystości. Wcześniej trzeba zaopatrzyć się w papierową usczelkę płyty separującej.
Bez rozkręcenia płyty to wróżby.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Dariuszenko 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 19 Sie 2020
Posty: 9
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2023-04-24, 22:16   

Nalatane faktycznie ma. Aż cieszy, że mimo wszystko w takiej kondycji.
Błędów nie pokazuje, a problemy tak jak opisywałem pojawiają się sporadycznie ale pojawiają. Zaniepokoiłem się bo nie chciał bym aby z pierdoły czy z mojej nieuwagi stało się coś poważniejszego..
Dziękuję za nakierowanie mnie na co zwrócić uwagę.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.