Autor |
Wiadomość |
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2014-12-03, 23:18 [D2 97 2.8PB/LPG
] Wymiana zawieszenia tył komplet.
|
|
|
Witam, jako że przyszedł czas remontu zawieszenia z tyłu mam kilka pytań, mam nadzieje ze mi pomozecie.
1. Tuleje - czy są zamienniki czy tylko ori? jeśli są prosiłbym o nr zamienników.
2. Wahacze - ile jest tam wahaczy aluminiowych i łączników?
3. Czy ktoś z was niedawno robił tył i może mi coś podpowiedzieć? głównie chodzi mi o jak najmniejsze koszta (POLSKA) .
Dodam że moja 8 to 2.8 ALG 193km , bez Q i TiP. Czy może kupno używanej belki bedzie lepszym rozwiązaniem?
Pozdrawiam wszystkich
Znalazłem na forum post jednego z użytkowników pozwolę sobie zacytować -
"Bo to nie zamienniki w czystym znaczeniu tego słowa, tylko tuleje od innego modelu Audi. A że różnią się tylko innym numerem i ceną, to już oddzielna kwestia.
Powiem więcej, poniżej macie listę zamienników
ori - zamiennik
4D0505171H - 8D0505171 z A4
4D0505171K - 8A0505171C z Audi 80
4D0505203E - TRW JBU139 skrócona do 46mm (tu kwestia dyskusyjna dla niektórych będzie, bo trochę druciarstwo, ale za to 4x niższa cena) "
I teraz pytanie czy te nr tyczą sie wszystkich potrzebnych Tulei do wymiany?? |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-03, 23:52
|
|
|
Cytat: | Czy może kupno używanej belki bedzie lepszym rozwiązaniem? |
Powiem tak...ja mam quattro, wiec i wielowahacz z tyłu i kupno nowych wahaczy, czy tez tulei wiązała się z kosztami z rzędu 1200-1500zl. Stwierdziłem, ze poszukam używki, trochę to trwało, ale znalazłem komplet od Anglika w idealnym wręcz stanie, który to też na byłem za jedyne 300zł (gdzie np. sama śruba mimośrodowa o ustawiania zbieżności kosztuje w ASO 70zl...bez podkładki i nakrętki )
Tak więc można trafić czasami dobre części używane za małą kase. Zależy oczywiście jaki masz fundusz i jak Ci się spieszy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-12-04, 01:03 Re: Wymiana zawieszenia tył komplet.
|
|
|
mlody91 napisał/a: | I teraz pytanie czy te nr tyczą sie wszystkich potrzebnych Tulei do wymiany?? |
Potrzeba jeszcze tuleje 4D0511523C sztuk 2, ale one normalnie w zamienniku występują.
Zamiast 8A0505171C z Audi 80 (droższe) można zastosować też 8D0505171 z A4 (tańsze). |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2014-12-04, 01:30
|
|
|
jeśli mowa o funduszu to chciałbym to zrobić na częściach typu: febi,trw,meyle . Koszt tulei TRW JBU139 ok20zł czyli dużo tańsza od ori , cięcie jej wchodzi w gre gdyż mam dostepną tokarke wiec nie ma problemu ale teraz pytanie, nie osłabi jej to? i jak to dokładnie zrobić?
Będzie to moja taka pierwsza przeróbka a nie chce nikogo zabić
Mógłby mi ktoś napisać ile jest tych wszystkich tuleji, które to są i jakie zamówić? Gdyż chce skompletować wszystko a nie rozbierać jeszcze laleczki a po mikołaju zabrać sie do roboty
kolego martin_rs4 , szukałem takiej niestety nigdzie nie natrafiłem w pobliżu, a w sumie wiekszość tych tuleji, tulejek kosztuje ok30zł-50zł (mowa o tych zamiennikach) wiec przy własnej robocie myśle że wyrobie w kwocie.... (?) i oto jest pytanie - nie mam zielonego pojecia:)
i dziekuje za reakcje w poście w imieniu swoim i 'laleczki' |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-12-04, 01:59
|
|
|
Potrzebujesz:
8x 8D0505171 (Lemforder LMI25881 / Hans Pries HP110 909 / Febi FE32226)
4x TRW JBU139 / Lemforder LMI14540 / Hans Pries HP107 679 / Moog VO-SB-1366 / Febi FE10018
2x 4D0511523C (Lemforder LMI17663 / Hans Pries HP109 065 / Febi FE18492 / Moog AU-SB-4479)
Są jeszcze 2 tuleje (4D0505203G), do których przykręcane są amortyzatory, ale u mnie były w dobrym stanie, więc nawet nie szukałem zamienników).
Co do skracania tulei.. sam tego nie robiłem, tylko znajomy tokarz, ale na dobrą sprawę nie jest to skomplikowane.
Mocujesz tulejkę w uchwycie i staczasz po 2mm z zaznaczonych powierzchni (nie po średnicy tylko po długości). Następnie odwracasz tulejkę i to samo z drugiej strony. Wewnętrzna część tulejki ma mieć długość 46mm. Przeróbka jest całkowicie bezpieczna dla otoczenia, bo tylko skracasz o 4mm metalową części tulejki, guma pozostaje nienaruszona.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2014-12-04, 14:11
|
|
|
oo dzieki bardzo za dokładna liste kolego, a może ma ktoś z was jakiś zaprzyjaźniony sklep internetowy z tulejami, gdyż chciałbym wszystko na raz u jednej osoby zamówić:) Pozdrawiam.
TAK DLA WSZYSTKICH CHCĄCYCH ZAMAWIAĆ TE OTO TULEJKI: Potrzebujesz:
8x 8D0505171 (Lemforder LMI25881 / Hans Pries HP110 909 / Febi FE32226)
4x TRW JBU139 / Lemforder LMI14540 / Hans Pries HP107 679 / Moog VO-SB-1366 / Febi FE10018
2x 4D0511523C (Lemforder LMI17663 / Hans Pries HP109 065 / Febi FE18492 / Moog AU-SB-4479)
2 pierwsze pozycje firma FEBI , 3 pozycja LEMFORDER - Koszt 374 ZŁ
p.s w zeszłym roku gość w warsztacie powiedział za remont... 4000tys ZŁ!!!!!
Panowie a wahacze, z tyłu jakie tam są i ile ich jest? jakie polecacie? i czy bardzo drogie są?
znalazłem takie coś : http://allegro.pl/lacznik...4842523356.html
i takie coś : http://allegro.pl/nowy-wa...4861444886.html
co jeszcze potrzeba by mieć wszystkie częsci przed rozbiórka? |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-12-04, 17:18
|
|
|
To co podałeś w linkach po 2 szt. i jeszcze warto się zaopatrzyć w nowe śruby, bo na 90% wahacz z drugiego linka będziesz musiał zniszczyć (zapieczona śruba przy ławie).
Schemat zawieszenia i wymiary śrub TUTAJ |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2014-12-09, 17:14
|
|
|
witam, dostałem dzisiaj tuleje. No i teraz jest pytanie odnośnie przetoczenia Tuleji Febi FE10018 , potrzebował bym dokładną ściągawke jak to zrobić, gdyż nie widzę tego na samochodzie a musze to zrobić, może ktoś kto to robił mi podpowie cos
dzieki z góry:) |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-11, 19:21
|
|
|
Przepraszam bo chwilowo nie mam etki do lifta będzie ten sam zestaw? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-11, 20:01
|
|
|
Ale te tulejki i będą te same? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-12-11, 20:07
|
|
|
Raczej tak, szukałem po etce do siebie i te z powyższych postów pasują. Jedynie tuleje belki najtaniej będzie z poliuretanu kupić.
Np dla tulei: 4D0505171H - FEBI32226 jest zamiennik z poliuretuanu: http://www.polyurethan.ru...picu-22-06-042/ |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-12, 20:32
|
|
|
się okazało się że skrzypiał dynks od poziomowania a wszystkie tuleje są ok |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2015-06-12, 10:43
|
|
|
Koledzy mam pytanie, czy te wszystkie tulejki które wymieniliście będą też pasować do przedlifta quattro ????????? |
|
|
|
|
|
|
|
|