Autor |
Wiadomość |
Gatess
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-14, 09:27 [D2 97 2.8PB/LPG
] Zmiana kodowania po zmianie na manual
|
|
|
Witam forumowiczów
Potrzebuje kodowania silnika ACK na manual - obecnie jest takie :
Controller: 4D0 907 551 M
Component: 2.8L V6/5V MOTR AT D02
Coding: 04153
Shop #: WSC 00000
Po swapie na manual zrobilem zworke na przekazniku, auto kreci rozrusznikiem ale nie odpala.
Znalazłem na audi portal taki opis :
Engine control unit coding table
The code is composed as follows:
Country / Emissions standard
0 4 X X X : Rest of the World, Japan, Mexico
0 8 X X X : China
1 1 X X X : EU4
2 6 X X X : Steam pressure critical countries
2 7 X X X : Brazil
Drive train / Auxiliary functions
0 X X : Front-wheel drive without traction control (ASR)
Front-wheel drive without Electronic Stability Programme (ESP)
2 X X : Four-wheel drive without Electronic Stability Programme (ESP)
5 X X : Front-wheel drive with traction control (ASR)
Front-wheel drive with Electronic Stability Programme (ESP)
7 X X : Four-wheel drive with Electronic Stability Programme (ESP)
Note:
Vehicles with "ASR" or with "ESP" have a pressure switch in the centre console labelled "ASR" or "ESP".
Gearbox
0 X : 5-speed manual gearbox
5 X : Automatic gearbox 01V (5HP19)
8 X : Direct-shift transmission 01J (VL30)
Model
1 : Audi A4
2 : Audi A6
3 : Audi A8
Czyli rozumiem ze mam zmienic 5 na 0 czyli 04103 ? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-14, 12:10 Re: Zmiana kodowania po zmianie na manual
|
|
|
Gatess napisał/a: | Witam forumowiczów
Czyli rozumiem ze mam zmienic 5 na 0 czyli 04103 ? |
Dokładnie tak
Koło zamachowe założyłeś od silnika AAH? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gatess
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-14, 13:12
|
|
|
Koło dwumasowe z AHH dokładnie, kodowanie działa, odpiełem sterownik skrzyni i na wyswietlaczu nie ma juz literek biegów.
Auto dalej nie odpala - nie ma iskry - w starym automacie byl czujnik wg. Etki nazwany predkosci ale to chyba polozenia wału w manualu nie widac zeby był montowany - zakladam ze dlatego auto nieodpala.
Mam tez w miejscu gdzie sa klawisze ASR taka tabliczke z numerkami jakby to było jakies wstawiane dodatkowe zabezpieczenie cos jak w francuzach, wie ktos moze co to jest ? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-14, 13:44
|
|
|
To musisz założyć zamach od ACK, bo on ma inny trigger do czujnika położenia wału i teraz u Ciebie sterownik silnika nie widzi obrotów silnika najprawdopodobniej.
AAH
ACK
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gatess
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-14, 13:48
|
|
|
A w skrzyni manualnej tej z AAH jest mocowanie wogole na ten czujnik ktory byl w automacie ?
Tak przeczytałem ten temat : http://www.audiklub.org/f....php?f=&t=81987
I czy moze ten czujnik trzeba dac w blok silnika ACk ? |
Ostatnio zmieniony przez Gatess 2015-02-14, 14:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-14, 14:11
|
|
|
Z tego co po zdjęciach z googla widzę, to w skrzyni od AAH powinien być otwór na czujnik, ale nie ma nadlewu z gwintem do jego przykręcenia.
ACK:
AAH:
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gatess
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-14, 17:56
|
|
|
Poszukałem na etce i wg niej czujnik wchodzi w blok nie w skrzynie - wlasnie wrocilem z kanalu i znalazlem zaslepke - niestety czujnik od automatu jest za gruby i wg etki tez widze ze sa inne numery, wiec jest nadzieja ze po zakupi czujnika pod manual auto odpali.
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-15, 03:19
|
|
|
No to zobacz gdzie na rysunku z etki jest ten czujnik dla skrzyni automatycznej a później zobacz gdzie u Ciebie był w rzeczywistości. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gatess
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-15, 19:58
|
|
|
No fakt w automacie byl na skrzyni, ale w takim razie skad ta zaslepka orginalna na czujnik - jest tez na jedna srube jak czujnik, i szukając gdzie jest zamontowany ten czujnik np. w a4/a5 czy passaacie czesto pisza ze wlasnie w bloku silnika ACK.
Nic pozostaje kupie jutro uzywke za 30 zł i sprawdze inaczej sie nie dowiem |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-15, 21:02
|
|
|
Pewnie przy projektowaniu ACK inżynierowie Audi wzieli gotową formę od AAH i ją lekko zmodyfikowali, a zaślepka to pozostałość po AAH (tam były 2 czujniki - jeden w bloku czytał położenie wału ze znaku na nim, a drugi obroty z wieńca rozrusznika) - takie moje luźne przypuszczenia.
Spoko, 30zł nie majątek, a widzę, że jak sam nie sprawdzisz, to się nie dasz przekonać |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gatess
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-17, 20:53
|
|
|
No i kupilem odpowieni zamach razem z kompletem z a4 2.4 po załozeniu bez skrecania auto odpalilo od strzała , dzieki, temat do zamkniecia |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-25, 00:09
|
|
|
I jak tam? Auto ożyło? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gatess
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-25, 13:56
|
|
|
Tak, wszystko ok, choc mam 1 nowy bład:
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne brak osprzętu / nie związany ze sprzętem -, no i chcialem zrobic adaptacje przepustnicy i wyskakuje jakis error , wczesniej tego bledu nie bylo.
Auto normalnie jezdzi bez zastrzezen.
Mam tez 2 bład jeszcze przed swapem - mozliwe ze przez niego nie moge zrobic adaptacji ?
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem |
|
|
|
|
Gatess
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 15 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-02-26, 23:14
|
|
|
Ok bład 17746 ogarnięty - wymieniłem czujnik halla i błąd narazie nie wraca został tylko problem przepustnicy - za nic nie idzie zrobić adaptacji 0 pokazuje error i koniec - jutro wyjme ją i wyczyszcze, sprawdze polączenia.
Adaptacje robie na bloku 098. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-29, 19:03
|
|
|
Panowie mam pytanie czy koś wie jakie powinno być kodownie na manuala w S8 D2 Lift? |
|
|
|
|
|