Autor |
Wiadomość |
koni
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8
Dołączył: 22 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-07-29, 13:01 [D2 97 3.7PB
] jaki olej wlać do silnika
|
|
|
Mam przejechane 278tyś. chciał bym wymienić olej ale nie mam pojęcia jakim olejem jest teraz zalany silnik. Silnik jest suchy jak pieprz oleju też mi nie bierze i chciał bym żeby tak mi zostało po wymianie ;-) i dlatego proszę was a byście mi coś doradzili, bo nie chce zrobić wtopy wlewając pół syntetyk po mineralnym :oops: a na jakich olejach wy jeździcie? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 48 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-07-29, 16:27
|
|
|
Możesz śmiało zalać półsyntetyk i pojeździj żeby zobaczyć czy będzie brał olej i w jakich ilościach . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2012-07-29, 19:04
|
|
|
Ja do swojej zalałem Castrol magnatec 10w40.już 3-cia wymiana. też nie wiedziałem jaki był wcześniej lany . Zero wycieków, w ciągu sezonu literek musiałem dolać na 12 tyś przebiegu . spisuje się świetnie .Silnik pracuje cicho,nie słychać popychaczy podczas rozruchu nawet w największe mrozy. zastanawiałem się czy nie zalać jej Castrolem 5w30 ,pompa ma lżej, rzadszy lepiej by cyrkulował po kanałach ale mam obawy żeby uszczelniacze nie puściły . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
koni
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8
Dołączył: 22 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-07-31, 16:06
|
|
|
Właśnie myślę o zalaniu oleju AGIP Sint 2000 10W/40 pół-syntetyczny, to jest jedyny olej jaki udało mi się znaleźć którego specyfikacja zgadza się z zaleceniem producenta, ale też myślę o VALVOLINE MAXLIFE 10W40 pół-syntetyk ponieważ jego formuła niby została stworzona dla silników z większym przebiegiem i o SHELL HELIX ULTRA RACING 10W60 gdyż jego klasa lepkości zgadza się z zaleceniem producenta w okresie późniejszej części eksploatacji pojazdu. Co myślicie koledzy o moim wyborze? i jak oceniacie te oleje pod względem marki? |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-07-31, 18:25
|
|
|
10w60 jest to w pełni syntetyczny olej ja bym lał 5w40 lub jakiś inny syntetyk 5w50 mobila sam na takim jeżdze i sobie go chwalę :-D |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-07-31, 18:31
|
|
|
Ale jak nie wie co było lane wcześniej to bezpiecznie jest nalać półsyntetyk . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
koni
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8
Dołączył: 22 Sty 2011 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-02, 10:12
|
|
|
Dziękuje kolegom za pomoc. Wleje jednak pół-syntetyk agipa jest to rozwiązanie bezpieczniejsze, jeśli wszystko będzie ok to przy następnej wymianie pokuszę się na syntetyk ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-08-02, 10:52
|
|
|
Skoro masz zamiar lać do auta syntetyk to rób to od razu.
Jeśli teraz zalejesz półsynentyk to raczej ciężko Ci będzie potem po tych 10-15 tys przejsć na syntetyk...
Przechodzi sie z olei żadszych na gęściejsze.... nigdy w drugą stronę (chyba ze po remoncie silnika). |
|
|
|
|
|