Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 3.7PB ] Kierownica - trzeszcenie w kolumnie  
Autor Wiadomość
xgreek 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-04-21, 17:30   [D2 97 3.7PB ] Kierownica - trzeszcenie w kolumnie

... witam,
od kilku dni stałem sie posiadaczem autka A8 / D2 i w związku z kilkoma małymi usterkami które zamierzam zlikwidować postanowiłem wpierw zasięgnąć porady ludzi bardziej znających to autko, a mianowicie
Kolumna kierownicza wydaje mi dziwne dźwięki (hmmm ... coś jakby skrzypienie, albo bardziej obrazowo jakby ktoś gołym tyłkiem przejechał po skórzanej sofie). Dodam że dzieje się to przy skręcaniu w lewo ale chyba kierunek nie jest specjalnie istotny. Podobno coś po zimie mogło sie tam zatrzeć. Sprawa nie wygląda specjalnie groźnie ale różnie bywa. Dźwięki skrzypienia wewnątrz auta słychać głośno ... na zewnątrz również. Autko wsadziłem na podnośnik - sprawa nie dotyczy kół i ich zawieszenia ..raczej to jakieś mocowanie kolumny kierowniczej. Ktoś może miał coś podobnego? Jakieś rysunki jak sie do tego dobrać?
--------
Wspomaganie działa w porządku nawet - po skręceniu kół na max nic nie słychać nienormalnego. Wszystko cicho i pracuje normalnie.
 
 
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-04-21, 19:15   

"ktoś gołym tyłkiem przejechał po skórzanej sofie" Hehe.... wiesz co... tam raczej brak elementów które mogłyby wydawać takie eeee dźwięki :P

Jak możesz to nagraj filmik jak to trzeszczy, skrzypi i wrzuć na youtube... będzie łatwiej :)

Ja tak kiedyś zrobiłem z pompą wspomagania :) Nagrałem na telefonie, youtube i koledzy powiedzieli że pompa wali mi nie tak jak powinna hehehe
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
glinka 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 195
Skąd: morąg
Wysłany: 2010-04-21, 20:21   

miałem tak wydawało sie ze to w srodku cos a okazało sie ze to zawiecha skrzypi przy skrecaniu wez strzykawke z igłą troche oleju i nasmaruj wszystkie koncowki
 
 
xgreek 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-04-29, 22:57   

dzieki pomogło ..hmmm tak w 90% ...trzeszczenie zdecydowanie ucichło ...jest jeszcze troszkę ale powtórzę operacje... na marginesie cwaniaczki od maglownic chciały 550 zeta za godzinny zabieg likwidujący problem haha thx duży punkt dla kolegi
 
 
glinka 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 195
Skąd: morąg
Wysłany: 2010-04-30, 06:13   

xgreek napisał/a:
dzieki pomogło ..hmmm tak w 90% ...trzeszczenie zdecydowanie ucichło ...jest jeszcze troszkę ale powtórzę operacje... na marginesie cwaniaczki od maglownic chciały 550 zeta za godzinny zabieg likwidujący problem haha thx duży punkt dla kolegi


daj wiecej oleju nie załuj kolego :-P
 
 
xgreek 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-07, 15:11   

ehh ....... 2 tygodnie minęło i problem powrócił :/ znowu przesmarowałem ale tym razem nie pomogło. zauważyłem też znaczący wzrost temperatury w okolicy zbiorniczka płynu chłodniczego i wspomagania . to może mieć coś wspólnego?

[ Dodano: 2010-05-24, 22:14 ]
no to już wiem co skrzypiało - teraz potrzebuje pomocy!!!
Otóż skrzypienie o którym mowa w wątku powodował zatarty amortyzator drgań (skrętu?) znajdujący się bezpośrednio pod maglownicą i w związku z pilną potrzebą jego wymiany szukam następujących odpowiedzi:
1. gdzie dostane taki amortyzator? jaki ma numerek kat. jak to sie fachowo nazywa, i czy jest sens kupować używkę, ile kosztuje nowy(oczywiście bez maglownicy)?
2. czy da sie go wymienić bez wyciągania maglownicy? jeśli tak to jak to zrobić? jesli nie ... to jak sie najmniej narobić ;) ile czasu na to potrzeba
no i to w zasadzie tyle
pozdrawiam serdecznie
G
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-08-19, 15:36   

Witam. Podłączam się do tematu, ponieważ u mnie również występowało skrzypienie w przednim lewym kole, lecz zawsze ucichło w dni deszczowe i po myciu auta, odkręciłem tłumik drgań - nie pomogło, spryskałem gumy w wahaczach - również nie pomogło, okazało się że występuje luz na końcówce drążka kierowniczego, po wymianie wszystko wróciło do normy. Myślę że komuś może pomóc ta informacja. Pozdrawiam
 
 
FRYCU 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 16
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2010-08-28, 21:57   

ja mam to samo skrzypi przy skręcie a do tego mam luz i stukanie w kierownicy!!!Martwi mnie ze to kolumna albo maglownica.Zaczne najpierw od wymiany koncówki drążka
_________________
frycu26pl
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-08-30, 10:10   

Najprostszym i tanim sposobem aby zlikwidować to trzeszczenie będzie jak rozbierzesz plastiki kolumny kierowniczej,ściągniesz kierownicę,taśmę airbag etc i do kolumny kierowniczej wpsikasz jakiś dobry smar i na jakiś czas taki zabieg pomoże.
 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2010-08-30, 22:20   

u mnie wystepowalo trzeszczenie przewaznie jak cofalem krecac kiera i dzialo sie tak nie zawsze tylko sporadycznie.ale w tym samym czasie stwierdzilem tez ze jeden klocek hamulcowy z przodu ten od wewnetrznej strony zacisku jest juz mocno zluzyty prawie blacha,wymieniajac klocki przesmarowalem rowniez polaczenia w zawieszeniu koncowki drazkow itd.teraz jest cisza i nie wiem czy pomoglo smarowanie czy skrzypial mi ten klocek ale najwazniejsze ze jest ok pozdrawiam
 
 
FRYCU 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 16
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2010-09-01, 18:14   

U mnie na 90% maglownica do regeneracji :cry:
_________________
frycu26pl
 
 
patys 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patys
Jeżdzę: A8
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: polska
Wysłany: 2010-09-10, 19:38   

ja obstawiam końcówki drążków na 80%
_________________

 
 
eXecutorR
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-12, 14:50   

U mnie było ostatnio - na stacji diagnostycznej za 20zl panowie powiedzieli, że lewy górny wahacz do wymiany oraz drążek kierowniczy lewy. Po wymianie jak makiem zasiał.
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2014-07-01, 20:25   

Witam. Nie chce zakładac nowego tematu ponieważ mój problem jest bardzo podobny, może zacznę od początku. Pojawił się u mnie problem wspomagania, chodziło b.ciężko. Po wielu wizytach u mechaników nikt nie potrafił stwierdzić co aucie dolega, aż w końcu koledzy na forum doradzili wymienić zaworek servotronica. Tak też zrobiłem, i wspomagania zaczęło działać. Po tygodniu, w lewą strone wspomagania w ogóle nie było, natomiast w prawo bardzo leciutko. A wiec co? Kolejna maglownica do wymiany. Teraz wspomagania działa ale czuć delikatny opór w momencie gdy pojawia się skrzypienie, coś jak guma o gume w obie strony kręcenia kierownica, na dodatek widać jak kolumna w środku podnosi się i opada o ok. 0,5 cm. Wspomaganie działa żadnych wycieków nie mam , jednakże to skrzypienie mnie denerwuje myślicie, że krzywa maglownica?. Nagrałem filmik który najlepiej to pokaże.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.