Autor |
Wiadomość |
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-16, 01:24 [D2 97 3.7PB/LPG
] Brak mocy, nierówna praca, przerywa
|
|
|
Witam Wszystkich,
Mam ogromny problem ze swoja A8.
Przerywa, nierówno pracuje i całkowicie brakuje jej mocy, powyżej 5 tyś jakby lepiej się zbiera.
Próbowałem już wszystkiego i brakuje mi powoli pomysłów.
Na początek wyłączyłem gaz i jeździłem tylko na PB - brak różnicy.
Świece wszystkie nowe.
Podmieniałem z innej A8 cewki i moduły - także bez zmian.
Testowana była przepływka - wydaje się być okej.
STAMP /min % g/s BTDC
792.13 7240 76.0 221.11 24.8
VCDS pokazuje różne błędy:
Kod: | VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 15 December 2013, 20:12:21:0
Control Module Part Number: 4D0 907 557 Q
Component and/or Version: 3,7L V8/4V MOTR AT D01
Software Coding: 04253
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 3A07B1EB3547
3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8: Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
20:12 2013-12-15 |
Po tym błędzie zamieniłem moduły miejscami oraz cewki 2 z 3.
Niestety ponownie pojawił się błąd także na 2 i 8 cylindrze.
VCDS z innego dnia:
Kod: | Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 4D0 907 557 Q
Component: 3,7L V8/4V MOTR AT D01
Coding: 04253
Shop #: WSC 00000
VCID: 3A07B1EB3547
5 Faults Found:
17915 - Idle Control Sys: Lower Regulation Limit Reached
P1507 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8: Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
16535 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal too Low
P0151 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A |
Czasem potrafi 2-3 dni jeździć i nie wyświetli żadnych błędów, samochód jednak dalej przerywa i brakuje mu mocy.
Aktualnie wypiętą mam instalację gazową łącznie z komputerem od gazu.
Czy ktoś ma pomysły co może być problemem braku mocy lub co jeszcze sprawdzić? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-16, 09:04
|
|
|
16684 P0300 412C Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
17915 P1507 45FB Obroty jałowe- mały zasięg regulacji ISC
16692 P0308 4134 Cylinder 8 - wypadanie zapłonów
16686 P0302 412E Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
16535 P0151 4097 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2- niskie napięcie
jak masz pewność że cewki i moduły były ok to można wykluczyć je z kręgu podejrzanych. Widzę że po wymianie dalej wypluwał braki na 2 i 8. Przepatrz przewody idące do cewek. Lubią na nich się sypać izolacje. Do sprawdzenia też sonda lambda.
Próbowałeś twardego reseta? Odłącz akumulator. Daj na zapłon w momencie kiedy aku będzie odłączony. Odczekaj 30min i podłącz. Odpal auto i pośmigaj troszkę na benzynie. W moim przypadku to pomogło.
Jeśli komp od lpg nałapie błędów to będzie się to przekładać na petrol.
Możliwe że winny jest też gaz. Niedomagania wtryskiwaczy lpg, nieszczelność w układzie zasilania. Przewody z biegiem czasu parcieją lub się przecierają. Ciągnie lewiznę i zaczyna szaleć. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-16, 09:53
|
|
|
Gaz ma wymontowany.z tym resetem warto spróbować mi tez pomoglo.moze byc wiele przyczyn.sonda przewody |
_________________
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-16, 11:39
|
|
|
Oczywiście próbowałem twardego resetu [ wtedy też dowiedziałem się, że nie mam kodu do radia ] niestety nic to nie pomogło.
Kasowałem tez adaptacje VAGiem także bez rezultatu.
Przez jakiś czas jeździłem w wyłączonym gazem, ostatnio odłączyłem gaz całkowicie. Kable podpięte są bezpośrednio do wtryskiwaczy benzynowych.
Sprawdzę jeszcze przewody.
Sondy wydają się okej - niby zmieniają napięcie w żądanym zakresie. |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-16, 12:00
|
|
|
Zobacz czy nie masz zalanej elektroniki |
_________________
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-16, 16:48
|
|
|
A wtryskiwacze sprawdzałeś? I oringi na nich czy są szczelne? |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-16, 18:07
|
|
|
krystek78 napisał/a: | Zobacz czy nie masz zalanej elektroniki |
Postaram się jutro dokładnie to sprawdzić.
Gabriel napisał/a: | A wtryskiwacze sprawdzałeś? I oringi na nich czy są szczelne? |
Jak sprawdzić wtryskiwacze?
Jak wymieniałem węże od odmy to w jednym z wtryskiwaczy wymieniłem oring. Stary był już taki sobie. Same wtryskiwacze nie wyglądały by miały jakieś fizyczne uszkodzenie ale ciężko powiedzieć by są sprawne.
Pytanie tylko jeśli to wtryskiwacze to na LPG powinno być okej, a niestety na LPG tez auto kaprawo chodzi |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-16, 18:11
|
|
|
poszukaj lewizny gdzieś |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-16, 19:04
|
|
|
Domowy napisał/a: | Pytanie tylko jeśli to wtryskiwacze to na LPG powinno być okej, a niestety na LPG tez auto kaprawo chodzi |
W takim razie kup sobie preparat do szukania nieszczelności jak sugeruje kolega pepi napisał/a: | poszukaj lewizny gdzieś |
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-16, 23:36
|
|
|
Domowy napisał/a: | Pytanie tylko jeśli to wtryskiwacze to na LPG powinno być okej, a niestety na LPG tez auto kaprawo chodzi |
lpg robi klona benzynowych. Jeśli na perolu będzie coś nie tak to będzie się to przekładać na lpg.
Uszczelnienie wtrysków możesz sprawdzić tak jak ja to robię. Leję naftę na wtryska w miejsce gdzie jest osadzony w kolektorze i patrze czy wsiąknie czy się utrzyma na powierzchni. Jeśli wsiąknie to znaczy że jest na nim nieszczelność. Najlepiej jest podawać naftę strzykawką. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-17, 07:35
|
|
|
bez urazu jak coś zaiskrzy to spalisz auto
tryska się jakiś preparatem typu WD-40 temu podobnym |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-18, 08:00
|
|
|
w weekend sprawdzę dokładnie wszystko o czym wspominaliście, może w końcu uda się znaleźć gdzie jest feler. |
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-18, 23:00
|
|
|
po wielkich przygodach udało się w końcu znaleźć przyczynę ... powiązana była pośrednio z gazownikami ... a właściwie to z partaczami.
Prawdopodobnie jak chcieli się podpiąć do lambdy to podpięli się do złej wtyczki. Jak się zorientowali to ciach kabel i spoko. Niestety miejsce gdzie lutowali po pewnym czasie pękło i poniżej na zdjęciu widać co zastałem jak zdjąłem gumkę z wtyczki czujnika położenia wału:
po zlutowaniu kabelka silnik pracuje bez zarzutu, ładnie wkręca się na obroty i nie przerywa.
Zatem dziękuję wszystkim za pomoc i ... szerokości. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-19, 11:07
|
|
|
Gratki A partaczom od lpg 1l ropy wylać na auto |
_________________
|
|
|
|
|
|