Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 3.7PB/LPG ] Spadek mocy przy 3100 obrotach  
Autor Wiadomość
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-12-23, 14:12   [D2 97 3.7PB/LPG ] Spadek mocy przy 3100 obrotach

Witam serdecznie, mam problem z audiczką 3,7 V8 otóż podczas przyśpieszania na każdym biegu i czy to na benzynie czy LPG zaczyna samochód się przydławiać tak jakby podczas pracy esp przy poślizgu kół podczas przyśpieszania :\ samochód przyśpiesza od 3 - 6 tyś. ale bardzo wolno. Nie wiem co się dzieje bo nie mam żadnego komunikatu z kompa :( Proszę o pomoc. Pozdrawiam
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-12-23, 14:21   

Kolego może to wina wtryskiwaczy ???
Przy mocniejszym wciśnięciu gazu wtryski muszą dać większą mieszankę paliwa , może po prostu któryś wtrysk pada ??
Podłącz Vaga i napisz co wyskoczyło .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-23, 14:37   

To mogą być katalizatory, przydałby się VAG do wstępnej diagnozy
 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-12-24, 09:40   

Możliwe że to właśnie wtryski bo jest tak że on idzie, ale z takimi szarpnięciami jakby dostawał czasami trochę więcej tego paliwa. Z tymi katalizatorami to co mogło się stać ? Przepaliły się? Możliwa jest wymiana na strumienice? lub naprawa katalizatora? Często mi się przegrzewały katalizatory i wyskakiwała kontrolka CAT i ESP, ale to za sprawa wadliwej instalacji gazowej, aktualnie wymieniłem wszystko na nowe i jest git :)
 
 
martab99 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 157
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-12-24, 10:41   

Wtryski, katalizatory, świece, cewki, rozdzielacz paliwa, pompa paliwa- przyczyn może być sporo. Bez VAGa ani rusz
_________________
Marcin

4WD + 1WD
 
 
blekot 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: adam
Jeżdzę: było audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-12-28, 22:13   

wtryski odpadaja jezeli na gazie robi to samo. jeszcze mozesz wziac pod uwage przeplywke. i sie zgodze po czesci z martab99 bez vag-a zycze powodzenia
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-12-28, 22:53   

Moje pomysły oprócz tych co napisali koledzy:
-filtr powietrza wymieniałeś?
-może masz niesprawny układ dolotowy - ściągnij osłony silnika i sprawdź czy dźwignie podciśnienia działają poprawnie. http://www.a8team.pl/topics12/901.htm
-możesz podpiąć komputer gazowy i sprawdzić czy czasy wtrysków nie są rozjechane między stronami ( wtedy coś nie tak będzie ze świecami,cewkami lub modułami )
-może któryś wężyk od podciśnienia się odpiął lub jest dziurawy
-sprawdź jak auto zachowuje się na ręcznej skrzyni i czy te objawy są takie same jak na tiptronicu
Co do vagowania to może ona nam dużo powiedzieć,ale czasem może on nas wprowadzić w błąd i nieraz narazić na niepotrzebne koszty ( skąd ja to znam :-))


Poprawiłem linka do tematu bo wpisany w jednym ciągu z innymi znakami nie zadziała.
FOSS
 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-12-29, 18:52   

pojeździłem ostro na paliwie i jest już dobrze, widocznie to chyba wtryski się przytkały jakoś od gazu. Zobaczę czy problem nie będzie się pojawiał.
 
 
slavoxford 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic/ ręczna
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: audi a8/s8
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 29
Skąd: oxford/bielsko-biała
Wysłany: 2010-12-30, 10:25   

a czy bez obciążenia też szarpie? posłuchaj silnika, skup się na dźwięku z prawej i lewej głowicy czy są różnice, masz 8 cewek czy kable? wtryski dotknij palcem czujesz w tedy jak metal pracuje tz skurcze, jeśli jeden z nich ma inaczej to już wiesz jeśli świeca lub cewka temperatura na cylindrze będzie niższa, a scetoskkop(to co lekarze ;-) noszą na szyji) pokaże nierówne stuki nad kopułą saworową i kolektorze wydechowym. ale tu palcem ciężko, laserowy termometr, jeśli pompa to jakie ma ciśnienie na złączu house(przewód paliwowy gumowy)listwa, i problem jest w tedy od jakiś obrotów do końca obrotomierza, nie tylko między np 1600 - 2000. zdejmij wielostyk z ECU i sprawdź stan styków(zielony kolor) oznacza nie dobrze, :lol: dasz radę. A jeśli vag nic nie pokarze to mass bloki powiedzą co się dzieje. ale to już ktoś kto się zna na tym.
_________________
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-12-31, 13:25   

Rozjechała Ci się adaptacja kompa Pb od zle ustawionej instalacji LPG. Pojezdzisz troche na gazie i problem wróci niestety.

Ustawić porządnie Lpg w czasie jazdy i problem zniknie.
 
 
slavoxford 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic/ ręczna
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: audi a8/s8
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 29
Skąd: oxford/bielsko-biała
Wysłany: 2010-12-31, 14:56   

Masz na myśli przepustnice? czy co? Czy ECU ? że dawka, naświetl temat proszę
_________________
wszystko się da tylko trzeba wiedzieć jak....
 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-01-02, 18:05   

narazie wszystko jest spoko, kręci się do odcięcia bez problemu. Słuchałem silnika i chodzi dobrze, czasami ma takie szarpnięcia na wolnych obrotach
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-02, 18:30   

Sprawdź jeszcze czy przewody zasilający wtryski benzyny są dobrze zaizolowane. Miesiąc temu miałem podobną sytuację. Na benzynie i LPG zapalała mi się kontrolka CAT i ESP po czym auto jechało słabiutko, nie pracowało na wszystkich cylindrach i kulało na biegu jałowym delikatnie. Pojechałem do gazownika i po zdjęciu obudowy centralnej silnika z napisem V8 doszukaliśmy się że na przewodach elektrycznych zasilających wtryski benzynowe (dokładnie na dwóch wtryskach) puściła izolacja i na wierzchu były gołe przewody co mogło byc powodem przebicia. Przewody zostały zaizolowane i po problemie. Drobna rzecz a jak cieszy.

POZDRAWIAM
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-01-03, 16:39   

slavoxford napisał/a:
Masz na myśli przepustnice? czy co? Czy ECU ? że dawka, naświetl temat proszę


Jeżdząc na Lpg komp Pb cały czas koryguje czasy wtrysku z powodu złej dawki gazu(zle ustawoinej mapy, spadku cisnienia, zamarzającego gazu itp.)Doprowadza to do wydłuzania(lub skracania) czasu wtrysku do wartości kiedy wtryski Lpg(lub nawet Pb) się zapętlają(są czały czas otwarte zamiast cykać)Komp Pb robi sie głupi i rozjezdza się mapa Pb. Zazwyczaj dochodzi do zapalenia się CAT-a gdyż wartości korekt paliwowych wychodzą poza skrajne ustawione w ECU i wyrzuca nam, że mieszanka za uboga lub bogata.

Ustawiałem kiedyś A4 1.8T 180KM które tak zgłupiało od zle ustawionej mapy LPG, że max to 140km/h na benzynie było a na gazie jeszcze mniej.
Po resecie kompa i jezdzie na Pb(kilka dni) dochodził do siebie i latał 200km/h bezproblemu.
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2011-01-03, 21:45   

slavoxford napisał/a:
skup się na dźwięku z prawej i lewej głowicy czy są różnice, masz 8 cewek czy kable
wszystkie silniki benzynowe v8 w a8 (3,7 i 4.2) mają cewki,v6 (2,8) mają kable
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.